Galerija Kortil

Izložba Ksenije Mogin: Pogled u ponor intime

Svjetlana Hribar

Radi se o zaista moćnoj selekciji, što znači da je mnogo radova ostalo neizloženo, rekla je Jolanda Todorović



RIJEKA  U Galeriji Kortil na Sušaku, otvorena je sinoć retrospektivna izložba slikarice Ksenije Mogin. Pod naslovom »Slike i crteži 1981. – 2014., izbor«, posjetitelji će se na zidovima Kortila susresti s opusom umjetnice čiji radovi govore umjesto nje.


  – Radi se o zaista moćnoj selekciji, što znači da je mnogo radova ostalo neizloženo, rekla je Jolanda Todorović u prigodnoj riječi na otvorenju izložbe, napominjući da je sve bilo podložno odgovornosti prema – pogledu unatrag. Govoreći o konceptu izložbe, Todorović je istaknula kako nije slučajno da retrospektiva počinje crtežima Ksenije Mogin, jer je crtež u temelju stvaralačkog bića ove umjetnice – on je sveprisutan u prostoru i kontinuiran u vremenu. Kao pečat na ciklus crteža – Ležeće figure – iz ranih osamdesetih, izloženo je jedno ulje na istu temu, koje donosi svu raskoš imaginacije i inspiracije, ali i nagovješta novi ciklus – tamne i mračne slike iz kasnijih osamdesetih.


   – Iz kolorizma, Ksenija Mogin bira ne-boju, a iz figuracije – ne-figuraciju. Dok su za većinu osamdesete bile zadnje vesele godine, sudeći po iskazu na platnima – za Kseniju Mogin to nije bilo tako. Devedesete su pak obilježene sasvim drugačijom estetikom – radi se o objektima koji zrače svjetlošću do svjetlucanja, gdje slika postaje nešto drugo. To je pogled u ponor intime – ciklus Spomenari, koji donosi Ključeve Edena…    Između tri ciklusa što zaista govore o intimnom životu i razmišljanju Ksenije Mogin, što ona ne izlaže javnosti rado – odatle i izbor teksta u katalogu, umjesto predgovora izložbi, naslovljen »Molim te, čuj ono što ti riječima ne govorim« – smještena su tri panoa s crtežima karnevalskih i kazališnih kostima (za diplomatski bal, Rožice PGŽ-a, Discoral i predstave SKAM-a) – crtež kao primijenjena umjetnost.  

 Svaki pažljivi promatrač iz ovog će iščitati raznolikost i mnoštvo interesa ove slikarice. A da izbor iz opusa nije bio toliko strog i samokritičan – sigurno bi ih otkrili još!