
Karte su subvencionirane za obje linije i stoje 15 do 18 kuna, što je zanimljiva solucija za domaće putnike. Turisti linije shvaćaju kao male izlete. Gliser na liniji Crikvenica – Šilo ima po 13 polazaka, no skiper Niko Peršić često se mora vratiti po putnike koji se nisu uspjeli ukrcati u jednoj turi
CRIKVENICA Umoči prst u more i povezan si s cijelim svijetom. Naizgled točno i jednostavno, ali teško izvedivo. No, bez močenja i bez egzibcija s prstom iz Crikvenice se može na sve strane u susjedstvu. U Dramalj, Jadranovo, Selce i Šilo. I to za pet-deset minuta. I nije potrebna čarolija već brzi gliseri City Boata koji povezuju mjesta Grada Crikvenice te gliser koji drži brodsku liniju Crikvenica-Šilo.
Kopno i otok spaja gumenjak Marinero toursa iz Dramlja. Linija ima status brodske, no liniju drži gliser koji stiže na otok za pet minuta. Cijena povratne karte iznosi 38 kuna, što je puno povoljnije od automobila i mostarine. Otočani imaju dodatnih 50 posto popusta. Liniju subvencioniraju PGŽ, Grad Crikvenica i Općina Dobrinj. Gliser ima po 13 polazaka, no skiper Niko Peršić nam objašnjava da se često mora vratiti po putnike koji se nisu uspjeli ukrcati u jednoj turi. Tako je bilo i jučer. Samo na jutarnjim linijama, gliser se morao vraćati po putnike koje nije uspio ukrcati.
Obiteljska atmosfera
– Iz Zagreba sam. Imam kuću u Šilu i cijelo ljeto provodim na Šilu. Gliserom je puno brže nego mostom, a auto neka odmara. I kad idem za Zagreb, idem gliserom do Crikvenice pa dalje autobusom za Zagreb, kaže nam jedna Zagrepčanka.
Neki bi vratili i trajekt.
– Nezgodno je kad imamo prtljage, kažu.
Gliserska linija je u neku ruku nasljednica trajektne linije Crikvenica-Šilo, prve trajektne linije na Jadranu koja je otvorena 1958. godine.
Na Šilu se ukrcava njemačka obitelj.
– Idemo malo u Crikvenicu. Vidjeli smo veće mjesto s plaže, raspitali se u informativnom turističkom centru i evo nas na gliseru. Malo u šetnju, zgodna mogućnost, kažu Nijemci.
Dužobalna linija
Skiper Peršić nudi zanimljiv izbor moreplovaca.
– Neki samo naprave đir do Crikvenice i vrate se natrag. Za ovu cijenu se ne mogu voziti gliserom, a ipak je doživljaj.
Tko se radije drži obale, ima i drugu brodsku soluciju. U režiji firme Navigare i Grada Crikvenice. Donedavno je mjesta Grada Crikvenice povezivao City Bus. Lani je dobio konkurenciju u City Boatu. Doduše probnu. Pokazalo se da postoji interes za morskom linijom i ove godine je City Boat krenuo u pravi posao. Riječ je o dužobalnoj brodskoj liniji koju sufinancira Grad Crikvenica. Liniju održava gliser kapaciteta 12 putnika. City Boat plovi od rive do rive, a polazišta su mu na Veloj paladi u Crikvenici, rivi Mulina u Jadranovu, u uvali Pazdehova u Dramlju te na rivi u Selcu. Zahvaljujući sufinanciranju cijena karte je simboličnih 15 kuna po osobi. Četiri linije za Selce, četiri za Dramalj i Jadranovo dnevno.
– A kako ne bi koristio. Ajde autom kroz gužvu pa plati parkiranje i dođe te na 15 kuna. Ovako je i uživancija. Odem na tržnicu, na kavu i natrag, kaže Jakovar.
Ljetno opuštanje
Na gliseru su slovenski turisti.
– Vidjeli smo na svjetioniku plakat i odlučili malo do Crikvenice morem. Toliko puta smo išli autom, a sad nam je zanimljivo vidjeti sve to s mora. City Boat je pogođen. Ljetno opuštanje, kažu Slovenci.
Iz Crikvenice se u Jadranovo vraćaju i Zagrepčani kojima je Cit Boat ljetno osvježenje.
– Lani smo otkrili liniju. Čuli da je možda neće biti i bili zadovoljni kad smo vidjeli da plovi i ove godine. Nešto potrebno. I Jadranovu i Crikvenici.
Do Selca i Dramlja se stiže za pet minuta. Do Jadranova za desetak. S vjetrom u kosi, bez kolona i klime.
Ljudi najćešće odu u šetnju i na kavu u Crikvenicu. Neki se i okupaju, kažu nam na City Boatu.