U vrijeme održavanja Rabske fjere jedan od najljepših i najluksuznijih svjetskih jedrenjaka uplovio u rapsku luku

Sea Cloud: Brod kojeg je Roosevelt odbio poslati u rat jer je previše lijep

Alenka Juričić Bukarica

Bio je to jedrenjak napravljen za život glamora. Izgrađen 1931. nakratko je bio uključen i u ratna zbivanja. Danas je luksuzno plovilo na kojem sedmodnevna krstaranje po osobi koštaju do 8 tisuća dolara



Izgrađen je 1931. i tada je bio najveća privatna jahta na svijetu. Više od osam desetljeća njegove povijesti označilo je i sudjelovanje u 2. svjetskom ratu na strani saveznika, prodaja diktatoru u Dominikanskoj Republici, vraćanje u rodnu Njemačku…


Riječ je o jednom od najljepših, ako ne i najljepšem jedrenjaku na svijetu – Sea Cloudu. Prekrasan povijesni jedrenjak danas je jedan od najluksuznijih svjetskih kruzera za goste dubljeg đepa koji traže nesvakidašnji doživljaj putovanja u povijesnom brodu. Dio je flote Sea Cloud Cruises GmbH iz Hamburga, uz kojeg ova tvrtka ima i njegova puno mlađeg i nešto većeg nasljednika Sea Cloud II te River Cloud II za luksuzna riječna krstarenja.


U vrijeme održavanja Rabske fjere, ovaj je svjetski poznat brod uplovio u rapsku luku gdje je ga posjetila ekipa Novog lista. Jedrenjak je u Rab stigao po drugi put, a u planu je da ovu luku dotiče još tri puta ove godine. 




 


  Inače, brod ima doista fantastičnu povijest. Izgrađen je, dakle, 1931. i to za američkog milijardera Edwarda Huttona i njegovu suprugu Marjorie Merriweather Post. Građen je u Njemačkoj i to u gradu Kielu, u brodogradilištu Krupp Germaniawerft njemačke obitelji industrijalaca Krupp.


Američki »zlatni« par u to je vrijeme svojom privatnom jahtom napravio pravu malu revoluciju kombinirajući ekstravagantan stil i luksuz sa strašću za jedrenjem. Bio je to jedrenjak napravljen za život glamora. Paluba broda tako je od njegova porinuća bila mjesto okupljanja društvene scene onog doba. 



Naši gosti ne traže masu i gužvu. Isto tako, rado obilaze i istražuju stare povijesne gradove tako da smo imali dosta povratnih informacija kako im se Rab jako sviđa, a isto tako rado istražuju i Korčulu. To su doista krasni stari gradovi, kazao je Ceplak. 



 Hussar prvo ime


Prema riječima cruise menagera Christiana Ceplaka, prvo ime broda bilo je Hussar, da bi tek nekoliko desteljeća kasnije bio preimenovan u Sea Cloud. Nakon razvoda prvih vlasnika, brod je došao u vlasništvo Josepha E. Deavisa, novog supruga Marjorie Merriweather Post i tadašnjeg američkog ambasadora u Rusiji. Brod je tako otišao u Sankt Petersburg da bi u osvit Drugog svjetskog rada bio vraćen u SAD i uključen u ratna zbivanja, odnosno obalnu stražu.


Zanimljiv detalj je kako je tadašnji predsjednik SAD-a Franklin Delano Roosevelt u početku odbio brod uključiti u obranu, tvrdeći kako je prelijep da bi ga se žrtvovalo. Kasnije, pedesetih godina, postao je pak vlasništvo dominikanskog diktatora Rafaela Trujilla nakon čije smrti je njegova obitelj ovim brodom htjela pobjeći iz zemlje, međutim bezuspješno.


 Putnički brod Sea Cloud je postao tek početkom osamdesetih godina kada ga je sudbina dovela natrag u Njemačku. Danas je luksuzno plovilo na kojem sedmodnevna krstaranje po osobi koštaju od 2,5 do 8 tisuća dolara. O kakvom se ekskluzivnom plovilu radi, dovoljno govori da prima tek 60 putnika te da ima isto toliko članova posade. 


  – Sea Cloud gostima daje doista jedinstven ekskluzivan odmor. Inače, ljeti plovimo Mediteranom, točnije grčkim otocima i Jadranom, a zimi smo na Karibima i u centralnoj Americi. Specifičnost Sea Clouda je činjenica da se velik dio plovidbe obavi jedreći te da se jedra dižu i spuštaju ručno. Samo za manipulaciju jedrima potrebno je dvadeset članova posade, kazao je Ceplak te dodao kako je površina jedara 3.000 metara kvadratnih. Inače, brod je obnovljen 2011. i to u Brodogradilištu Viktor Lenac. 



Mlađi brat originalnog Sea Clouda – Sea Cloud II izgrađen je 2001. godine. Prima ukupno 90 putnika i 60 članova posade te je nešto većih gabarita od najstarijeg člana ove flote. Ipak, reći će mnogi, samo je jedan originalni Sea Cloud. I to su spremni platiti.



 Fokus na destinaciji


Oko 90 posto gostiju su Nijemci, uz koje je na ovom krstarenju od Venecije do Crne Gore bio i gostiju iz Švicarske, Velike Britanije i SAD-a. O tome koja je filozofija putovanja i kako se u to uklapaju Hrvatska te posebno Rab, Ceplak je istaknuo kako se pokušava izbjeći luke u koje dolaze veliki kruzeri, dakle luke masovnog turizma. 


  – Uvijek tražimo manje luke, nešto kamo ne idu svi. U Hrvatskoj ipak posjećujemo i Dubrovnik, no osim njega u pravilu se tiče Korčulu, Hvar, Split, Rovinj, lani smo dolazili i u Šibenik. Venecija je, pak, polazišna luka. Fokus nam je na destinaciji, ali i na samom jedrenju tako da je jedrenjak pola dana u nekoj luci, a pola dan na moru jedreći. Inače, Hrvatska ima krasnu obalu što potvrđuju i gosti. Posebno im je zanimljivo jedrenje između otoka, istaknuo je cruise menager Sea Clouda. Na pitanje može li povući paralelu između destinacija u Grčkoj i Hrvatskoj, kazao kako je to vrlo teško jer se radi o potpuno drugačijim destinacijama. 


  Svoje dojmove, prije povratka na brod, tako nam je otkrio gost Hans Peter Loffler iz Züricha, potvrđujući kako Hrvatska obala ima krasnih povijesnih gradova.  

Mreža konopa


– I Rab je jako lijep. Primjerio sam da je tako »pristojan i fin«. Naime, sve je jako lijepo uređeno, nigdje nećete naći ni papirić na podu. Nema smeća. Stvarno jako uredno. Jako me se dojmio i mali park unutar zidina starog grada. Vidi se da se netko jako trudi oko njega i da ga njeguje. Vrlo zanimljiv detalj je i to što smo vidjeli biljke kapara koje rastu po starim zidovima. Inače, prvi put sam u Hrvatskoj. Bio sam u Kosovu, u Grčkoj, ali kod vas nikada i stoga smo supruga i ja odlučii doći i vidjeti hrvatsku obalu za koju smo čuli puno lijepih riječi. Krstarenje je odlično, vidjeli smo puno krasnih prirodnih pejzaža, more je vrlo čisto, a istaknuo bih i to da su ljudi ovdje vrlo ljubazni, kazao je ovaj gost iz Švicarske.   Inače, gosti su u Rabu ostali nekoliko sati na vođenom razgledu grada. 

  Uslijedio je povratak na brod na kojem se doista osjeća dah nekih starih vremena i bogate povijesti. A upravo je nevjerojatna mreža konopa jedara koji nad glavama putnika čine pravu paukovu mrežu. U kojoj se mornari, međutim, besprijekorno snalaze.