Kako cijena na relacijama Dramalj – Crikvenica i Dramalj – Senj može biti identična i zašto je prijevoz skuplji učenicima nego radnicima, pitaju se roditelji, dok u Autotransu prebacuju lopticu na državu i njena pravila subvencioniranja učeničkog prijevoza
Prijevoz City busom
Roditelji se pitaju kako je moguće da cijena mjesečne karte za srednjoškolca na relaciji Crikvenica – Rijeka stoji 463 kune, a da se za kartu Dramalj – Rijeka plaća 492 kune. Istovremeno je dnevna karta od Dramlja za Rijeku jeftinija tri kune od karte Crikvenica – Rijeka, primjećuju roditelji. Roditelje najviše bode u oči usporedba mjesečne srednjoškolske i radničke karte od Crikvenice do Rijeke. Učenici plaćaju 492 kune, a ostatak do 1.288 kuna pokrivaju država i Grad Crikvenica. Istovremeno, radnička karta stoji 828 kuna, bez subvencija.
Odakle razlika od 468 kuna? U Autotransu nude odgovor da se ne radi o identičnoj vrsti karte. Koordinator sektora putničkog prometa Marino Hlača ističe da termin mjesečna karta za radnike ne postoji, već da 828 kuna stoji 40 kupona za 20 radnih dana. Hlača objašnjava da se učenici mogu voziti s mjesečnom kartom koliko god hoće, a radnik samo koliko ima kupona. Roditelji se pitaju kako je moguće da mjesečna karta za relaciju Dramalj – Senj dugu 36 kilometara stoji 432 kune, a mjesečna za relaciju Dramalj – Crikvenica manju od pet kilometara čak 448 kuna. Tajna je u tome da država ne pokriva subvencijama relacije kraće od pet kilometara.
Subvencije i limiti
Hlača objašnjava da se neprestano pojavljuje kriva informacija da država subvencionira 75 posto karte. Takvo je pravilo vrijedilo samo prošle jeseni, kad su subvencije pokrenute. Već na proljeće država je uvela svoje limite i plaća 75 posto cijene do određenog limita te je zato došlo do poskupljenja karata, objašnjavaju u Autotransu. U međuvremenu je država prekrojila i kilometre u tablici cijena. Tako je država za učenika koji živi devet kilometara od mjesta školovanja na proljeće plaćala 450 kuna subvencije, a od ove jeseni plaća 337 kuna, a pojavljuje se razlika u cijeni od 112 kuna koju netko treba platiti – Grad koji inače pokriva 25 posto od cijene koja ostaje nakon državne subvencije ili roditelji? Država nije platila subvencije od lipnja, tvrde u Autotransu.
Roditelje ne zanima matematika već logika. Pitaju se kako je moguće da je isplativije voziti djecu iz Dramlja svaki dan automobilom u školu nego da putuju autobusom. Dobar dio roditelja iz Crikvenice vozi djecu do Triblja, objašnjavajući da im mjesečna pokazna karta Autotroleja do Rijeke stoji 274 kune ili gotovo 200 kuna jeftinije od Autotransove karte. U Autotransu će reći da je Autotrolej komunalno društvo sa subvencijama, a da oni voze na tržišnom principu. Roditelji primjećuju da i Autotrans dobiva subvencije države i jedinica lokalne samouprave.