Teško do pisma i računa

Poštanski ured u Šapjanama radi samo dva sata dnevno

Davor Žic

Predsjednik IDS-a Matulja i općinski vijećnik Tedi Babić, zatražio je od Hrvatske pošte da dio usluga prilagodi potrebama stanovništva, jer radno vrijeme pošte u Šapjanama od 8 do 10 sati nije dovoljno...



MATULJI/ŠAPJANE Standard poštanskih usluga na koji su stanovnici naše zemlje navikli, a koji je podrazumijevao poštanski ured u svakom, pa i najmanjem mjestu, te dvokratno radno vrijeme kako bi svi stigli predati poštu i pokupiti pošiljke – više, čini se, nije realnost.


Naime, Hrvatska pošta posljednjih godina radi na racionalizaciji troškova poslovanja, a među najveće troškove ubrajaju se nerentabilni uredi u malim mjestima koji znače i trošak najma prostora, režija, ali i djelatnika koji u njima rade. Stoga se, uz negodovanje lokalnog stanovništva, ti uredi gase, a na red su stigli i uredi u gornjem matuljskom području.


 Nezadovoljan takvom situacijom, predsjednik IDS-a Matulji Tedi Babić iskoristio je svoju poziciju općinskog vijećnika kako bi od Hrvatske pošte zatražio da ipak dio usluga prilagode potrebama stanovništva, no pozitivan odgovor od državne institucije nije dobio. Naime, Babić je upitao zašto su zatvoreni poštanski uredi na graničnim prijelazima koji su stanovnicima često nudili »spas u zadnji čas« zbog dugog radnog vremena, ali i zatražio produženje radnog vremena poštanskog ureda u Šapjanama.    

Odlazak »u povijest«


– Poštanski uredi na graničnim prijelazima otvoreni su temeljem ugovora o suradnji s Ministarstvom financija, a prestankom potrebe njihova rada 1. srpnja kada je Hrvatska postala članica Europske unije, temeljem odredbi istog ugovora, zatvoreni su, kazao je izvršni direktor riječkog područja Hrvatskih pošta Željko Antunović.


 Istaknuo je i kako su poštanski uredi na graničnim prijelazima bili specifičnog ustroja – nisu isporučni niti dostavni, već su otvoreni kako bi se korisnicima omogućilo obavljanje transakcija u carinskom i novčanom poslovanju. Ti su uredi na našem području, čini se, otišli u povijest, baš kao i mogućnost dvokratnog radnog vremena pošte u Šapjanama.  – Radno vrijeme poštanskog ureda 51214 Šapjane s korisnicima usluga od 8 do 10 sati organizirano je prema frekvenciji i količini usluga, koje, nažalost, ne pokazuju povećanje već izmjenu stagnacije i pada. Takvi nam pokazatelji kretanja ne pružaju argumente za mogućnost izmjene radnog vremena poštanskog ureda s korisnicima usluga, zaključio je Antunović, poručivši da su »na prihvatljivoj udaljenosti« područni uredi Klana i Juradani koji ponedjeljkom rade do 17 sati, a ostalim danima do 15 sati.    

Kokoš ili jaje


Babić je, međutim, istaknuo kako nije zadovoljan takvim odgovorom Hrvatske pošte te da će se založiti da se ipak naprave pomaci u radnom vremenu. – Nelogično je da postoji samo jutarnje radno vrijeme, od 8 do 10 sati, kada su ljudi većinom na svojim radnim mjestima. Problem je kad dobiju neku pošiljku, a ne mogu je podići, jer nemaju kada… Zato sam istaknuo da bi puno značilo da se barem jedan ili dva dana uvede i poslijepodnevno radno vrijeme, da ured radi dvokratno, kako bi ljudi nakon posla stigli i do pošte, zaključio je Babić.

U konačnici, čini se da je u pitanju klasičan primjer »problema kokoši i jajeta« – Pošta ne može produžiti radno vrijeme jer pada opseg usluga koje mještani koriste, a opseg pruženih usluga pada jer mještani ne stignu u poštu budući da u to vrijeme rade.