Županijska lučka uprava Bakar–Kraljevica–Kostrena ulazi u novu fazu rada – s vlastitim prostorima, većim ulaganjima i vizijom održivog razvoja koji će donijeti više od tisuću novih komunalnih vezova duž obale
Razgovarali smo s Dijana Mihaljević ravnateljicom ŽLU Bakar–Kraljevica–Kostrena, koja otkriva kako će novi prostori i ulaganja doprinijeti učinkovitijem radu, većoj dostupnosti korisnicima i ljepšem, življem obalnom prostoru.

Dijana Mihaljević ravnateljica ŽLU Bakar–Kraljevica–Kostrena
Nakon godina podstanarstva, Županijska lučka uprava konačno dobiva vlastite prostore. Što znači taj iskorak?
Znači puno, kako u smislu unaprjeđenja poslovanja kojom se podiže kvaliteta upravljanja lukama i lučicama na području Bakra, Kraljevice i Kostrene, tako i u postizanju znatnih ušteda s obzirom da ćemo raditi u vlastitom prostoru maksimalne energetske učinkovitosti. Želim se zahvaliti našem osnivaču Primorsko-goranskoj županiji na financijskoj podršci i razumijevanju naših potreba kao i Gradu Bakru koji je također pomogao u realizaciji.
Koliko će nova zgrada konkretno unaprijediti svakodnevni rad ŽLU-a i odnos s građanima i korisnicima?
Novi prostori će uvelike utjecati na svakodnevni rad djelatnika i modernizaciju u svakom pogledu a time i na učinkovitost. Mnogim korisnicima će nova lokacija biti prihvatljivija i lakše dostupna jer se nalazi u centru lučkog područja kojim upravljamo. Iako smo i do sada bili uvijek dostupni našim korisnicima, novi prostori bit će pristupačniji i osobama s teškoćama u kretanju.

snimio S. DRECHSLER
Nova zgrada gradi se na atraktivnoj lokaciji uz rivu. Kako je vidite u kontekstu šireg razvoja bakarske obale i lučkog područja?
Nova zgrada će svojim izgledom, gabaritima i sadržajem skladno nadopuniti okolni prostor i zaokružiti sadržaje koje smo izgradili prije nekoliko godina. Budući da je riječ o prostoru koji će uskoro dobiti nove atraktivne sadržaje, da u Bakru planiramo povećati kapacitete vezova i dio prostora namijeniti za koncesiju ugostiteljskog objekta, taj će dio bakarske obale postati iznimno živ i privlačan posjetiteljima.
Koji su ključni projekti ŽLU BKK i prioriteti u narednim godinama?
Iako smo mala lučka uprava, uspjeli smo realizirati brojne značajne infrastrukturne projekte. Uređene su luke Carovo i Črišnjeva, obala i valobran u blizini kojeg će se smjestiti buduća zgrada u Bakru. Provedeni su brojni popravci i sanacije, unaprijedili smo i kvalitetu usluge uvođenjem videonadzora u lukama. Obnovili smo lučke dizalice i osigurali nove priključke za struju i vodu.
Kako je najavio i naš Župan, pred nama su dva velika i važna projekta: rekonstrukcija i izgradnja bazena Žurkovo s oko 300 novih vezova za koji je dobivena građevinska dozvola te izgradnja vezova i operativne obale u bazenu Podbok s približno 400 novih vezova koji je pred dobivanjem dozvole. U planu su i daljnja ulaganja – uređenje rive u Kraljevici, lukobrana u Bakarcu i već spomenuti nastavak uređenja luke Bakar. Zahvaljujući realiziranim projektima u proteklih pet-šest godina, kao i onima koji će se provesti u idućih pet godina, na području naše lučke uprave raspolagat ćemo s više od tisuću novih komunalnih vezova.
Kada biste morali sažeti budućnost ŽLU-a u tri vrijednosti na kojima bi trebalo graditi njezin razvoj, koje bi istaknuli?
Proaktivnost, transparentnost i ono najbitnije – zadovoljstvo korisnika.

Ivica Lukanović, župan Primorsko-goranske županije
Snimio S. DRECHSLER
O važnosti ulaganja u pomorsku infrastrukturu, planovima novih vezova te ulozi županijskih lučkih uprava u gospodarskom i društvenom razvoju obale i otoka, razgovarali smo s Ivicom Lukanovićem, županom Primorsko-goranske županije.
Njegov pogled na razvoj sustava luka i novi investicijski ciklus otkriva jasnu viziju – stvaranje modernih, funkcionalnih i održivih luka u službi građana i gospodarstva.
Kako biste opisali zatečeno stanje u Županijskim lučkim upravama te u kojem smjeru vidite prostor za unapređenje njihova rada?
Županijske lučke uprave imaju veliku i važnu ulogu u razvoju i životu naše zajednice. Primorsko-goranska županija raspolaže složenim sustavom upravljanja pomorskim dobrom. Osam županijskih lučkih uprava upravlja sa 101 lukom otvorenom za javni promet i s više od 12.500 vezova, izuzev Lučke uprave Rijeka. Riječ je o infrastrukturnoj mreži od ključnog značaja, jer gotovo svako priobalno i otočno mjesto ima svoju luku, koja predstavlja životno središte lokalne zajednice.
Zatečeno stanje možemo ocijeniti kao stabilno, ali postoje velike potrebe i mogućnosti za daljnja unapređenja: To se prvenstveno odnosi na ulaganja u infrastrukturu. Naš je cilj jasan. Želimo stvarati moderne, funkcionalne, sigurne i dostupne luke, koje će odgovarati na potrebe stanovništva, gospodarstvenika, ribara, sportskih društava i svih korisnika vezova. Povećanje broja komunalnih vezova je pitanje koje otoci i obala s pravom postavljaju kao prioritet, i tako će biti i u našem planiranju.
Povećanje broja komunalnih vezova je pitanje koje otoci i obala s pravom postavljaju kao prioritet i time ćemo se voditi u planiranju
IVICA LUKANOVIĆ, župan Primorsko-goranske županije
Jeste li imali priliku obići sve ŽLU-ove u županiji te se detaljnije upoznati s njihovim projektima i planovima?
Obišao sam kompletan teren i otvorio sam dijalog sa svim županijskim lučkim upravama. Obišli smo gotovo sve ključne lokacije i održali radne sastanke na terenu. Ta neposredna komunikacija omogućuje nam da postavimo jasne ciljeve, uskladimo planove, postavimo realne rokove i definiramo izvore financiranja. Zalažem se za proaktivan pristup. Želim ubrzati realizaciju, otklanjati administrativne prepreke i omogućiti da projekti zažive na korist lokalnih zajednica i gospodarstva.
Kakvu viziju razvoja Županijskih lučkih uprava imate za srednji i dugoročni rok, posebno u kontekstu investicija i održivog razvoja?
U tijeku je ogroman investicijski ciklus i u ovoj fazi je najvažnije da se ugovori realiziraju po planu i u zadanim rokovima. Imamo aktivne projekte u svih osam lučkih uprava u kojima se ulaže gotovo 85 milijuna eura. Realizacija tih investicija i stavljanje u funkciju više od 700 novih komunalnih vezova glavni je zadatak u srednjoročnom razdoblju. Dugoročne planove smo počeli pripremati, prikupljamo i analiziramo ideje i potrebe za novi investicijski ciklus.
Radit ćemo i dalje na zaštiti akvatorija, graditi nove operativne obale i komunalne vezove, podizati razinu obala ondje gdje to nalažu klimatski izazovi i ulagati u redovito održavanje postojećih kapaciteta. Trajektne luke imaju posebno mjesto u toj strategiji jer su ključne za svakodnevni život i mobilnost otočana, ali i za turizam i gospodarstvo.
More i obalu promatramo kao strateški razvojni resurs i na toj osnovi ćemo pripremiti planove za novi razvojni ciklus.
Koliko izgradnja nove zgrade ŽLU u Senjskoj ulici simbolizira novu fazu modernizacije?
Izgradnja nove zgrade Županijske lučke uprave Bakar–Kraljevica–Kostrena u Senjskoj ulici konkretan je pokazatelj našeg smjera – stvaramo pretpostavke za bolju uslugu korisnicima i bolju koordinaciju među lučkim upravama.
Zgrada će biti primjer održive gradnje – energetski učinkovita, funkcionalna i uklopljena u prostor. No još važnije, ona simbolizira ono što želimo u javnoj upravi: da bude skromna, učinkovita i uvijek u službi građana. Takva će biti i ova zgrada lučke uprave – primjereno opremljena.
Koji konkretni projekti imaju prioritet u idućem razdoblju?
U realizaciji i različitim fazama gotovosti imamo projekte u lukama na području Novog Vinodolskog, Krka, Raba, Malog Lošinja, Martinšćice, te još dva projekta za koje su nedavno potpisani ugovori, izgradnju luke Omorika i dogradnju luke Ika, vrijedna ukupno gotovo 18 milijuna eura. Svi ti projekti fokusirani su na: zaštitu akvatorija, gradnju novih komunalnih vezova, izgradnju operativnih obala i otvaranje mogućnosti za razvoj poduzetničke i gospodarske zajednice, i Republike Hrvatske općenito.
Riječ je o zahvatima koji mijenjaju vizure naših gradova i naselja, ali i unapređuju kvalitetu života i sigurnost plovidbe. Paralelno, pružajući još bolju uslugu lokalnih struktura i našim gostima.
Sadržaj nastao u suradnji s partnerom: ŽLU Bakar–Kraljevica–Kostrena