Umjesto da se čekalo u kilometarskim kolonama, sada su se automobili poslagali sa samom terminalu i na ukrcaj čekali maksimalno 15-ak minuta. U plovidbi su od jutra bila sva četiri trajekta Rapske plovidbe
STINICA Kolone do magistrale, djelatnici Turističke zajednice Raba koji dijele besplatno piće kako bi gostima olakšali čekanja i micanje metar po metar u zvizdan – sve su to, konačno, tempi passati, odnosno prošlo svršeno vrijeme. Jer novo trajektno pristanište Stinica, preko kojeg turisti i domaći od ovog tjedna konačno mogu do Raba, funkcionira k’o po špagi. Uvjerili smo se u to prilikom obilaska Stinice.
Jedan od prvih jačih turističkih vikenda, uvod u samu špicu sezone, očekivano je tijekom subote donio pojačan promet vozila prema ovom otoku još od rana jutra. Međutim, umjesto da se, kao proteklih godina, čekalo u kilometarskim kolonama, sada su se automobili poslagali sa samom terminalu i na ukrcaj čekali maksimalno 15-ak minuta. Tek u nekoliko navrata priljev je bio toliko jak da je nekoliko vozila čekalo u koloni na prilaznoj cesti. Inače, neke vozače je malo smelo što pred pristaništem cesta više nema tri, nego dvije trake.
U plovidbi su od jutra bila sva četiri trajekta Rapske plovidbe koji su pokazali da se istovremeno mogu privezati dva broda te biti vrlo efikasni i brzi prilikom ukrcaja i iskrcaja. Dok je jedan trajekt iskrcavao vozila, drugi je već bio pun i okretao se kako bi krenuo dalje, dok je u pozadini već pristizao treći… Inače, od četiri trajekta – »Rab«, »Sv. Kristofor«, »Sv. Marin« i »Barbat«, jedino najveći »Barbat« se ne mora okretati u luci već iz luke može izlaziti krmom.
Što se same Stinice tiče, Mikelić je naglasio i kako bi se do iduće turističke sezone trebalo urediti fiksni ugostiteljski objekt, sanitarni čvor i urediti okoliš. Toaleti i ugostiteljski objekt postoje, međutim, nema klasičnog fiksnog objekta.
Inače, ova poveznica Raba s kopnom trebala bi u drugoj fazi izgradnje dobiti takozvani treći pristan za trajekte koji bi bio manje izložen vjetru, a u planu je, doznajemo i proširenje samog terminala za vozila.
Komotno pristanište olakšalo je posao i kapetanima rapskih trajekata. Tako nam je Nenad Šimičić, zapovjednik trajekta Rab, kazao kako mu je prvi dojam novog pristaništa vrlo dobar.
– U odnosu na Jablanac nam je ovdje situacija puno bolja. Manovra je puno jednostavnija, imamo više prostora i za okretanje, a u konačnici smo i mnogo brži nego u Jablancu, istaknuo je ovaj pomorac te dodao kao će se tek vidjeti kako pristanište funkcionira po buri.