Nema više kolona

Na trajekt za Rab više se ne čeka satima: U Stinici k’o po špagi

Alenka Juričić Bukarica

Umjesto da se čekalo u kilometarskim kolonama, sada su se automobili poslagali sa samom terminalu i na ukrcaj čekali maksimalno 15-ak minuta. U plovidbi su od jutra bila sva četiri trajekta Rapske plovidbe



STINICA Kolone do magistrale, djelatnici Turističke zajednice Raba koji dijele besplatno piće kako bi gostima olakšali čekanja i micanje metar po metar u zvizdan – sve su to, konačno, tempi passati, odnosno prošlo svršeno vrijeme. Jer novo trajektno pristanište Stinica, preko kojeg turisti i domaći od ovog tjedna konačno mogu do Raba, funkcionira k’o po špagi. Uvjerili smo se u to prilikom obilaska Stinice.


Jedan od prvih jačih turističkih vikenda, uvod u samu špicu sezone, očekivano je tijekom subote donio pojačan promet vozila prema ovom otoku još od rana jutra. Međutim, umjesto da se, kao proteklih godina, čekalo u kilometarskim kolonama, sada su se automobili poslagali sa samom terminalu i na ukrcaj čekali maksimalno 15-ak minuta. Tek u nekoliko navrata priljev je bio toliko jak da je nekoliko vozila čekalo u koloni na prilaznoj cesti. Inače, neke vozače je malo smelo što pred pristaništem cesta više nema tri, nego dvije trake.


U plovidbi su od jutra bila sva četiri trajekta Rapske plovidbe koji su pokazali da se istovremeno mogu privezati dva broda te biti vrlo efikasni i brzi prilikom ukrcaja i iskrcaja. Dok je jedan trajekt iskrcavao vozila, drugi je već bio pun i okretao se kako bi krenuo dalje, dok je u pozadini već pristizao treći… Inače, od četiri trajekta – »Rab«, »Sv. Kristofor«, »Sv. Marin« i »Barbat«, jedino najveći »Barbat« se ne mora okretati u luci već iz luke može izlaziti krmom. 


U situaciju na terenu tijekom prve špice za novu luku uvjerio se i Nedo Mikelić, direktor Turističke zajednice grada Raba, koji je kazao kako je ovo jedan od prvih jačih dolazaka turista. Inače, tijekom petka se već na otoku Rabu odmaralo oko 16.000 gostiju. 


– Gužva se osjeti, turisti dolaze, međutim, čekanja nema. Paralelno se mogu vezati dva trajekta, a i sam terminal za vozila je velika stvar, ako se sjetimo da su u Jablancu automobili čekali na prilaznoj cesti. Ako netko vozi iz zapadne Europe, još mora proći magistralu, jer nema sutoceste, i na kraju još mora čekati tri sata na ukrcaj, sigurno će iduće godne razmisliti da li će opet doći na godišnji u tu destinaciju, ukazao je direktor rapske TZ te istaknuo kako je prioritet riješiti i Žutu Lokvu jer bi se tim koridorom mnogo lakše dolazilo do svih kvarnerskih otoka. Međutim, koristi ne bi imali samo otoci već i Dalmacija, obzirom da bi se turistima znatno skratio put prema jugu. 




Što se same Stinice tiče, Mikelić je naglasio i kako bi se do iduće turističke sezone trebalo urediti fiksni ugostiteljski objekt, sanitarni čvor i urediti okoliš. Toaleti i ugostiteljski objekt postoje, međutim, nema klasičnog fiksnog objekta. 


Inače, ova poveznica Raba s kopnom trebala bi u drugoj fazi izgradnje dobiti takozvani treći pristan za trajekte koji bi bio manje izložen vjetru, a u planu je, doznajemo i proširenje samog terminala za vozila. 


Komotno pristanište olakšalo je posao i kapetanima rapskih trajekata. Tako nam je Nenad Šimičić, zapovjednik trajekta Rab, kazao kako mu je prvi dojam novog pristaništa vrlo dobar.


– U odnosu na Jablanac nam je ovdje situacija puno bolja. Manovra je puno jednostavnija, imamo više prostora i za okretanje, a u konačnici smo i mnogo brži nego u Jablancu, istaknuo je ovaj pomorac te dodao kao će se tek vidjeti kako pristanište funkcionira po buri.