Nova strategija

Crikveničko – vinodolska rivijera želi biti destinacija rekreacije i zdravlja

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Konkurentan tržišni identitet gradit će se kao dinamična rivijera rekreacije i zdravlja, pozicionirajući se kao najbolja jadranska destinacija aktivnog i zdravog životnog stila visoke razine vrijednosti



Strategija razvoja turizma Crikveničko-vinodolske rivijere za razdoblje do 2029. godine predstavljena je javnosti u Domu kulture u Bribiru, a nakon prezentacije koju su održali izrađivači Strategije Neda Telišman-Košuta i Neven Ivandić iz zagrebačkog Instituta za turizam, održana je i javna rasprava tijekom koje su zainteresirani iznosili svoje primjedbe i prijedloge. U opsežnoj Strategiji obrađeni su svi aspekti turizma na području gradova Crikvenice i Novog Vinodolskog te Vinodolske općine, zajedno s usporedbama s turističkim destinacijama u okruženju.


Kao glavne prednosti Crikveničko-vinodolske rivijere u Studiji su istaknuti povoljan geografski položaj i blizina velikim emitivnim turističkim tržištima, dobra prometna povezanost, raznolikost krajolika – od mora i plaža do planina i šuma, s dugačkom obalom, velikim brojem plaža s čistim morem, uz dobro očuvanu prirodu u zaleđu, s jedinstvenim krškim reljefom, povoljnu klimu, dovoljno prostora za razvoj turizma i rekreacijskih aktivnosti, međunarodno relevantnu kulturno-povijesnu baštinu, medicinske ustanove te pozitivan stav stanovništva prema turizmu. Ističe se i turistička tradicija i iskustvo, izvrsne lokacije postojećih turističkih objekata, s kvalitetnom ponudom rekreacijskog i lječilišnog turizma, uz novu ponudu nautičkog turizma.


Glavne slabosti


S druge strane, kao glavne slabosti prikazani su negativan demografski trend, prevelika apartmanizacija, previsoko opterećenje uskog obalnog pojasa, prevelika orijentacija gospodarstva na turizam s istodobnim zapuštanjem proizvodnje, naročito u poljoprivredi, uz nedostatak stručnih kadrova i odljev postojećih, znatan udio hotela niske kategorizacije, visoka sezonalnost poslovanja, s nedovoljno diferenciranom ugostiteljskom ponudom i nedovoljno valoriziranom tradicijom te nepostojanjem brenda i vizije.




Prema Studiji, konkurentan tržišni identitet Crikveničko-vinodolska rivijera će graditi kao dinamična rivijera rekreacije i zdravlja, pozicionirajući se na tržištu kao najbolja jadranska destinacija aktivnog i zdravog životnog stila visoke razine vrijednosti.


– Svojom dinamičnosti Crikveničko-vinodolska rivijera razlikuje se od profinjenosti susjedne Opatijske rivijere, dok ju dinamičan, ali ujedno zdravlju orijentiran karakter razlikuje od također na »outdoor« aktivnostima usmjerenih konkurenata, poput Krka ili Poreča – istaknuto je na predstavljanju studije, uz naglašavanje kvalitativnog iskoraka ka »visokoj razini vrijednosti«, čime bi se dodatno snažno diferencirala od konkurencije.


Kvaliteta i usluge


Turizam na Crikveničko-vinodolskoj rivijeri pritom bi trebao biti orijentiran ka održivosti i poštivanju rasta do granica kapaciteta prostora te definiran kao destinacija visoke razine kvalitete i usluga, s ponudom aktivnog i zdravog odmora visoke vrijednosti.


Među glavnim strateškim ciljevima za ostvarenje takvih planova su takozvane brownfield investicije u postojeće hotelske i kamping kapacitete, uz usuglašavanje rasta obiteljskog smještaja s kapacitetom prostora, s planiranim povećanjem smještajnog kapaciteta do 2029. godine za ukupno 55 posto, pri čemu bi se udio hotelskih kapaciteta sa sadašnjih 11 posto povećao na 19 posto, dok bi se udjeli u kampovima i obiteljskom smještaju smanjili, u kampovima s 13 na 10 posto, a obiteljskog smještaja sa 76 posto na 73 posto.


Povećanjem kvalitete planira se i povećanje osobne potrošnje turista sa 61 eura dnevno iz 2017. godine na 110 eura po osobi dnevno u 2029. godini. Strateški cilj je i produljenje sezone, podizanjem efikasnosti i povećanjem smještajnih kapaciteta uz nove sadržaje u ukupnoj ponudi.