Povijesni događaj

Sv. Anton zaplovio fužinarskim jezerom Bajer

Marinko Krmpotić

Čast rezanja vrpce puštanja u rad prvog goranskog turističkog brodića pripala je obnašatelju dužnosti župana Primorsko-goranske županije Vidoju Vujiću 



FUŽINE Isplovljavanje turističkog brodića »Sv. Anton« na vode jezera Bajer direktor Turističke zajednice Fužine Marinko Jakovljević s pravom je nazvao povijesnim događajem za ovo malo goransko mjesto, a čast rezanja vrpce puštanja u rad prvog goranskog turističkog brodića pripala je obnašatelju dužnosti župana Primorsko-goranske županije Vidoju Vujiću kojemu su u tom nezaboravnom činu pomagale Lucija Šulentić i Manuela Kovačić, najbolje učenice OŠ Ivanka Trohar Fužine. 


    Prva plovidba bila je rezervirana za one koji su ponajviše pomogli pri izgradnji brodića. Županija je osigurala najveći dio od 1,4 milijuna kuna, napomenuo je načelnik Fužina Marinko Kauzlarić podsjetivši kako je ideja o gradnji broda zaživjela još 2007. godine, ali je postupak nabave potrebnih sredstava trajao sve do prošle godine, a potom je brod izgrađen za pola godine i to zahvaljujući projektu zagrebačkog Studia 360 i radu riječkog brodogradilišta »Kvarnerplastika«. 


    Vidoje Vujić naglasio je kako Županija ulaže u razvoj turizma, a činit će to i dalje jer se turizam u Gorskom kotaru još uvijek ne razvija smisleno: »Mi smo već pomogli oko nabave turističkog vlaka za Fužine i drago nam je da ga se koristi i u drugim goranskim sredinama, a nabava broda novi je doprinos razvoju turizma u ovom dijelu Županije«, rekao je Vujić prije čijeg presijecanja vrpce je velečasni Zlatko Čibarić prigodnom molitvom i blagoslovom poželio »Svetom Antonu« mirnu plovidbu. 




 


– Još 2005. godine sam rekao kako za deset godina Fužine moraju izgledati kao Bohinj, a za sljedećih deset kao Bled. Dio posla već smo napravili, a nabava ovog brodića značajan je korak ka tom cilju. Brod je registriran za šezdeset ljudi, dug je 15 i širok 5 metara, a radi bešumno uz pomoć elektromotora. Sukladno zakonima brodom mora rukovoditi stručna osoba, a to je kapetan C klase i uz njega uvijek mora biti i pomoćni mornar. Na brodu će biti i mali kafić gdje će se moći popiti piće i zagristi jednostavniji zalogaj, a paluba je građena tako da se može pretvoriti i u prostor za održavanje sastanaka, konferencija, radionica, zabavnih večera, manjih koncerata… Vjerujemo da će brod biti zanimljiv posjetiteljima i kad ne bude plovio, a i sami ćemo se pobrinuti za raznovrsne sadržaje poput, primjerice, koncerta Puhačkog orkestra na tom brodu. Brod će biti aktivan cijele godine s izuzetkom onih zimskih mjeseci kad zbog leda neće moći ploviti. Brigu o brodu, ali i turističkom vlakiću, ostalim plovilima i barkama na Bajeru vodit će crikvenički obrt »Box« koja ima iskustva u turizmu i vjerujem da će nam bitno pomoći u daljnjem razvoju ovog dijela turističke ponude, kazao je Kauzarić na probnoj plovidbi. 


»Bajer« će imati dvije luke – prva je kraj tzv. Starog kupališta, pedesetak metara od brane, neposredno uz prometnicu Fužine Kraljev jarak, a druga je na ušću Malog Vrela, nedaleko od skulpture Roza Dama. Kad ne bude plovio, »Bajer« će biti kafić na vodi, a saznali smo i to da će se na 90-minutni izlet koji uključuje i posjet spilji Vrelo trebati platiti 25 kuna.