Ulaganja

Jadranovo dobiva plaže, a treba mu i novo parkiralište

Anto Ravlić

Foto: D. ŠKOMRLJ

Foto: D. ŠKOMRLJ

Jadranovo si ne može više priuštiti prometni nered uz plaže. Uvođenje jednosmjernog prometa na obali prije nekoliko godina je umnogome smanjilo gužve i očito je sljedeći prometni potez neophodan



JADRANOVO Nakon velikih ulaganja u samu Crikvenicu i Selce, red je na Jadranovu. Ne može se reći da je Jadranovo bilo zapostavljeno. Prije četiri godine praktično se izgradila nova zgrada škole i vrtića, a lani je u kanalizaciju uloženo sedam milijuna kuna. No, Jadranovu treba ulaganje u turističku infrastrukturu. Mjesto živi za turizam i od turizma. Iako prema popisu stanovništva u Jadranovu živi 1.200 stanovnika, stvarnost je da mjesto ima 700 stanovnika tijekom cijele godine. Ljeti se u Jadranovu nakrca četiri tisuće ljudi. Nije ni čudo. Registrirano je 260 iznajmljivača koji u ponudi imaju više od 500 kuća, apartmana i soba. I sve ih je više. Samo ove godine je broj iznajmljivača povećan za 15 posto. Rastu i noćenja, ove godine su ostvarene 93 tisuće noćenja, desetak posto više no lani.


Svi ti turisti traže plaže, a nevjerojatno je da turističko mjesto muči nedostatak plaža. Čini se da će do sljedećeg ljeta situacija biti puno komotnija. Planira se nasipavanje plaže u uvali Grabrova. Da se nešto sprema, potvrđuje i sondiranje terena u uvali.


Od Zamlata do Vele rive


Predsjednik Mjesnog odbora Jadranovo Manolito Matetić ističe da se veliki prostor rezervirao za proširenje plaža, od Zamlata, odnosno ulaza u Neriz, pa sve do Vele rive. Ukoliko bi se taj dio nasipao, Jadranovo bi zaista imalo dovoljno plažnog prostora.– Uz uređenje Lokvišća, Havišća, Vodne i Teple, dodaje predsjednik jakovarskog mjesnog odbora. Država je darovala Gradu Crikvenici veće količine materijala za nasipavanje vrijednog nekoliko milijuna kuna, što je još jedna naznaka da bi Jadranovo već sljedećeg ljeta moglo biti primamljivije turistima i kupačima. Za nasipavanje je određen i potez od rive prema uvali Perčin, danas također ispod razine mjesta koje na turističkom razvoju gradi budućnost. U uvali Perčin planirana je izgradnja privezišta s pontonima koji bi zatvarali uvalu.– Tražit ćemo da prioritet za vezove imaju Jakovari. Treba riješiti problem postavljanja bova ispred plaža. Plovila se vežu gdje tko poželi, posebno su u tome »aktivni« ljudi koji nisu iz Jadranova. Treba osposobiti turističke vezove i neka se onda stranci vežu na njih, smatra Matetić.

Uređenjem plaža, problem parkiranja koji ljeti guši Jadranovo, postat će još izraženiji. Nekad imaš osjećaj da je više auta nego ljudi, dobro je primijetio jakovarski iznajmljivač. Jasno je da Jadranovu treba veliko parkiralište. Dolaze kupači sa svih strana, iz Rijeke, Hreljina, Zlobina, Križišća, Drivenika… Ne treba smetnuti s uma da je Jadranovo prvo turističko mjesto istočno od Rijeke, ali i najbliža plaža Zagrepčanima.



Kad je riječ o uvali Perčin, svi sklanjaju pogled od tzv. slovenskog doma koji je lani, nakon godina i godina sudskog spora s Gradom Ljubljanom, pripao kraljevičkoj Fortici, odnosno Primorsko-goranskoj županiji koja je osnivač kraljevičke ustanove. – Stav je MO-a Jadranovo da se mora što prije riješiti budućnost objekta. Zainteresiranih za preuređenje doma u hotel ima sve više. Hotelom bi se produljila sezona, a našao bi i posao netko iz Jadranova – ističe Matetić.


Naplata uz more


Rješenje gužvi uz plaže, ali ne i problema s nedostatkom parkirališnih mjesta, je uvođenje naplate uz more. Već nekoliko godina najavljuje se postavljanje rampe na obali, no zasad ništa od akcije. Najprije treba riješiti tehničke detalje oko uvođenja parkiranja. Kad je o samoj ideji riječ, mišljenja su podijeljena. Dio Jakovara smatra da treba uvesti reda, a dio da će uvođenje naplate parkiranja rastjerati kupače. Iznajmljivači na obali traže osigurana parkirana mjesta za svoje goste, no pitanje je što bi ostalo drugima. A ti »drugi« opet imaju svoje pitanje.


Zašto bi netko zarađivao na turizmu, a traži da mu Grad osigura parkirno mjesto, besplatno ili uz simboličnu naknadu, na javnom prostoru? Neka unutar svojih parcela osiguraju mjesta za parkiranje, kao što su to učinili neki iznajmljivači, smatraju zagovornici parkiranja. Predlagalo se postavljanje rampe ispod slovenskog doma, a postoje ideje da se ulazna rampa stavi kod crkve, a izlazna iznad uvale Perčin. Jedna od ideja je uređenje parkirališta udaljenijeg od plaža, uz besplatan prijevoz mini autobusima do obale.


Neki rješenje vide u uređenju parkirališta na parceli pred Nerizom, koja pripada tzv. slovenskom domu. No, pitanje je što će biti s tom parcelom koja je rezervirana za gradnju hotela. Neki već sada parkiraju na nogometnom igralištu i spuštaju se do plaža. Nije problem samo s centrom, slično je i s parkiranjem na jednoj od najljepših plaža na crikveničkoj rivijeri, Havišću.


Jedno je jasno, Jadranovo si ne može više priuštiti prometni nered uz plaže. Uvođenje jednosmjernog prometa na Obali prije nekoliko godina je umnogome smanjilo gužve i očito je sljedeći prometni potez neophodan.