Pametan i ekološki osviješten grad

Crikveničkim komunalnim i prometnim redarima električni bicikli, šetačima pametna klupa

Anto Ravlić



Pametne klupe na sebi imaju solarne ploče snage 60W koje preko dana pune baterije u klupi. Stvorena električna energija može se iskoristiti za punjenje mobitela i tableta. Korisnici se mogu povezati na aplikaciju putem smartphonea i pogledati statistike o kvaliteti zraka, proizvedenoj i potrošenoj energiji te smanjenje emisije CO2. Klupa noću služi i kao javno rasvjetno tijelo, a u planu je i 4G mobilni internet. Osim toga, klupe su udobne za sjedenje i osvježile su urbanu komunalnu opremu.



Gradska vlast ističe da se radi o još jednom koraku naprijed u razvoju Crikvenice kao pametnog grada. Gradonačelnik Damir Rukavina isprobao je bicikl i klupu.


– Pomalo prelazimo na obnovljive izvore energije. Nakon što smo nabavili kamioncin za prijevoz otpada na struju za komunalno društvo, u Crikvenicu je stiglo pet ekobicikala i dvije pametne klupe. Investicija je vrijedna 70 tisuća kuna, od čega smo putem natječaja od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost dobili 30 tisuća kuna. Pratimo tehnologiju u Crikvenici. Sjetimo se da je prije dva mjeseca uvedeno »Gradsko oko« putem kojeg građani elektronskim putem mogu slati svoje primjedbe gradskoj upravi. U fazi izrade je projektna dokumentacija za električnu punionicu vozila koja će se smjestiti između stadiona i ambulante, rekao je gradonačelnik Crikvenice Damir Rukavina na primopredaji bicikala na maloj paladi.


Zadovoljstvo suradnjom iskazali su i partneri. 


– Drago mi je da smo stigli u Crikvenicu koja je prepoznala projekt održive mobilnosti i energetske učinkovitosti. Nadam se da je naš prvi susret tek početak suradnje, šire priče u koju će se uključiti i turistička zajednica i lokalni poduzetnici. Naš projekt je i prilika za nova radna mjesta, poručio je Krešimir Dvorski, direktor firme Sustav javnih bicikala d.o.o., poznate po popularnom Nextbike sustavu javnih bicikala koje su već uveli u Zagrebu, Šibeniku, Gospiću i drugim hrvatskim gradovima. U Gradu ističu da se uvođenjem bicikala u gradski vozni park pozitivno utječe na građane i tvrtke i pruža primjer da za svakodnevne obaveze što češće koriste bicikl i druga ekološki prihvatljiva prijevozna sredstva kako bi Crikvenica bila što čišća i ugodnija za život.


Mnogi ljubitelji bicikala nisu probali kako funkcionira električni bicikl. Vrlo jednostavno. Dovoljno je okrenuti jednom pedalu i bicikl će sam trgnuti prema naprijed. Dok se vozač ne navikne, potrebno je biti malo na oprezu. No, već nakon nekoliko startova trzaj se niti ne primjećuje. Što bicikl osjeća da se vozač više muči, to će više koristiti električnu energiju. Što je već uzbrdica, to će električni bicikl biti više od koristi. Najmanje pomaže na ravnom. Netko je primijetio da ga nije trebalo testirati na Trgu Stjepana Radića već se popeti uz Sopaljsku. Prođe li bez muke, električni bicikl položio je ispit. Sigurno je da će brdovita Crikvenica biti dobar test za mogućnosti ekobicikla koji sam vozi.