Usko grlo kod Vrbovskog

Počela izgradnja novog mosta Hambarište, završetak radova do kraja listopada

Marinko Krmpotić

Foto: Marinko Krmpotić

Foto: Marinko Krmpotić

Hrvatske ceste krenule su u izgradnju novog mosta Hambarište. Izvođači su zagrebačka Geotehnika i Mežnar d.o.o. Karlovac, a novi most bit će širok kako to standardi zahtijevaju i imat će dio za pješake, odnosno bit će sličan onome u Ribnjaku



VRBOVSKO Jučer je počelo, a danas bi – bude li sve išlo po planu – trebalo biti gotovo rušenje mosta u Hambarištu, čime će početi dugo najavljivana i još duže iščekivana gradnja novog mosta na toj lokaciji neposredno pred mjestašcem Luke. Most u Hambarištu godinama je usko grlo za promet ljudi i robe na cesti koja od Vrbovskog vodi prema Gomirju, Ljubošini i Ogulinu, a vremenom je taj uski i trošni most doživio tolika oštećenja da je njegovo korištenje bilo sve rizičnije, posebno kad je riječ o prelasku teretnih kamiona i autobusa.


U sličnom stanju do pred nekoliko godina bio je i most Ribnjak pred samim ulazom u Gomirje, a još je gore stanje na Perića mostu, na samoj granici Primorsko-goranske i Karlovačke županije. Zbog svega toga Grad Vrbovsko godinama je od nadležnih institucija i Hrvatskih cesta tražio rješenje sve težeg prometnog stanja, ali je do adekvatne reakcije došlo tek kad se u prosincu 2012. godine srušio most Ribnjak. Godinu potom Hrvatske ceste izgradile su novi most, a iz Grada Vrbovskog nastavljena su traženja daljnih reakcija jer su most u Hambarištu i Perića most i dalje bili u vrlo teškom stanju.



Za lokalno stanovništvo postoje dodatni obilazni pravci koji se, ističe gradonačelnik Mufić, koriste na vlastitu odgovornost na što upućuju i znakovi uz te prometnice.»Za osobna vozila ta zaobilaznica ide od Gorice (ulaz kraj manastira u Gomirju) do restorana u Kamačniku, a tu smo prometnicu uredili uz pomoć i u suradnji s Upravom šuma Podružnica Delnice. Obilazni pravac za teretni promet, a pri tome mislimo na pilanare iz Gomirja i tamošnju Šumariju, moći će se odvijati pravcem Kosanovići – Bjeljavina – Vujnovići – Senjsko«, rekao je Mufić.





Molbe uslišane


Uporne molbe uslišane su tek ove godine kad je ministar Oleg Butković odlučio reagirati pa se napokon dogodilo ono što se najavljivalo nekoliko godina – Hrvatske ceste krenule su u izgradnju novog mosta Hambarište. Gradonačelnik Vrbovskog Dražen Mufić zadovoljan je trenutačnim razvojem situacije. »Prije svega hvala ministru Butkoviću koji je iskazao potpuno razumijevanje za naš problem i vrlo ekspeditivno krenuo u njegovo rješavanje.


Da nije bilo te reakcije lako je moguće da bismo kao i u slučaju mosta Ribnjak doživjeli rušenje. Sad je to izbjegnuto, a promet preko novog mosta trebao bi biti pušten do 31. listopada. Riječ je o investiciji od 3,9 mil. kuna, izvođači su zagrebačka »Geotehnika« i »Mežnar« d.o.o. Karlovac, a novi most bit će širok kako to standardi zahtijevaju i imat će dio za pješake, odnosno bit će sličan onome u Ribnjaku kojim su svi zadovoljni, kaže Mufić.


Zaobilazni pravci


Radnici »Geotehnike« su uz pomoć teških strojeva počeli rušenje mosta. U planu je uklanjanje samog traka mosta, ali ne i nosivih stupova koji će biti sanirani, pojačani i očvršćeni te dovoljno snažni da na sebe prime novi trak mosta. S desne strane iz smjera Vrbovskog nasuta je cestovna traka koja će služiti za realizaciju radova, a promet preko mosta Hambarište od jučer će biti zatvoren sve do samog završetka radova i odvijat će se obilaznim cestama.


Točnije, osobni automobili moći će koristiti lokalnu prometnicu LC58036 na relaciji Vrbovsko – Kučaj – Okruglica, a vozila teža od 15 tona preusmjeravat će se na autoceste A 1 i A6 (čvor Vrbovsko – čvor Bosiljevo 2 – čvor Ogulin). Svakako treba istaći da je radi kvalitetnijeg prometovanja u ovim novim uvjetima »Geotehnika« ojačala Perića most u Ljubošini pa je njegova nosivost sada s 3,5 tona povećana na 20 tona što znači da će se sada njime moći odvijati kamionski promet do 20 tona što će također pripomoći korištenju zaobilaznih pravaca dok se ne izgradi most Hambarište.