Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. rujna 2019.
Muke po parkiranju

foto 'Rat' dopisima između Opatije 21 i onih koji su ostali bez povlastica

Snimio Sergej DRECHSLER
Snimio Sergej DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 18. ožujak 2019. u 14:22 2019-03-18T14:22:00+01:00

Opatija 21 je stanovnicima dao povlaštene karte za koje je očito već unaprijed bilo planirano ukinuti ih, odnosno svesti ih na svega tri male ulice u krugu od kilometra – dio je pisma stanovnice Opatije. Igor Štok, direktor gradske tvrtke Opatija 21, tvrdi da je u svega godinu dana više nego udvostručen broj stanarskih povlaštenih karata te uveden besplatni sat parkiranja dnevno za Opatijce

OPATIJA Uoči turističke sezone nove promjene i nove muke po opatijskom parkingu. Prigovori na nove opće uvjete za parkiranje stižu sa svih strana, od stanara i privatnih iznajmljivača iz centra Opatije. Stanovnici kažu da im je novim općim uvjetima oduzeto pravo na korištenje povlaštenih karata, baš kao i svim pravnim osobama i samostalnim iznajmljivačima na svim parkiralištima u centru Opatije pod zonom »nula« te da je isto tako proširena zona »nula« na gotovo sva parkirališta u centru.

– Preostalo je isključivo pravo korištenja istih ovlaštenja na svega nekoliko kratkih ulica s parkirališnim mjestima koja su od primjerice Ulice poginulih hrvatskih branitelja udaljena i više od kilometra. Ne samo da su isključena korištenja povlaštenih karata stanara već je oduzeta mogućnost i korištenja apartmanskih mjesečnih karata, a proširena je nulta zona parkinga na sva parkirališta u krugu od kilometra od centra. Samim činom jasna je namjera koncesionara kojom isključivo djeluje u vlastitom interesu ostvarivanja dobiti te bez imalo obzira za stanovnike grada Opatije. Koncesionara ovim putem podsjećam da je istu koncesiju ostvario dogovorom s Gradom Opatijom. Grad Opatija kao davatelj koncesije mora raditi u korist stanovnika i poreznih obveznika grada Opatije te želi li ostvariti novi mandat mora zaštititi građane Opatije od samovolje i obijesti koncesionara, a u najmanju ruku iskazati brigu za mlade obitelji koje su radno sposobne, plaćaju porez i stvaraju natalitet.

Tri male ulice

Meni kao poduzetniku je apsolutno jasna i razumljiva odluka Uprave Opatije 21 kojom je prije svega udvostručio cijenu dnevne karte, a smirio stanovnike dajući im povlaštene karte za koje je očito već unaprijed bilo planirano ukinuti ih u roku od godinu dana od preuzimanja koncesije, odnosno svesti ih na svega tri male ulice u krugu od kilometra. Jasno je i da se ovakvim općim uvjetima ostvaruje izuzetna dobit od turista za vrijeme trajanja turističke sezone te je isto tako jasno da društvu Opatija 21 uopće nije bitna dobrobit grada Opatije kao niti budućnost istog grada jer je u konačnici ono tu samo određeno vrijeme. Kao stanarka Ulice poginulih hrvatskih branitelja imala sam povlaštenu kartu na parkiralištu Imperijal koje je novim općim uvjetima izuzeto primjene za povlaštene karte te sada imam mogućnost parkirati kod Ambasadora, Brajšinog prolaza ili pošte i s djecom hodati oko kilometra do stana.

Jasno je da upravu društva nije briga kamo će parkirati majka s dvoje malodobne djece u dobi od 2 i 5 godina te kako će ostvariti svoj mjesečni prihod u odvjetničkom uredu u centru Opatije, s obzirom na to da će svaki dan pola ostvarenog prihoda trošiti na parkirališnu kartu. Opatija 21 smatra da nema nikakvu korist od stanovnika Opatije, već isključivo od naplate turistima od travnja do listopada. I nama građanima Opatije je jasno da nije realno očekivati parking za 35 kuna mjesečno u samom centru, ali do sada nikada nije bilo da ne postoji mogućnost niti apartmanske karte u iznosu od 375 kuna, niti bilo kakve druge opcije jer besplatnih mjesta više niti nema.

Ukoliko postoji volja, može se organizirati da tih par mladih obitelji u doba turističke sezone plaćaju mjesečnu kartu u visini i 750 kuna u nultoj zoni, ali da se barem osigura bilo kakva mogućnost opstanka i normalnog života. Nitko ne očekuje da za 35 kuna mjesečno zauzimamo parkirališno mjesto turistu koji će za isto platiti 150 kuna na dan, ali su ovakvi opći uvjeti za svaku osudu te o njima mora biti obaviještena i promptno reagirati lokalna samouprava kao davatelj koncesije – samo je dio pisma stanovnice Opatije koje je odaslano na više adresa, kako onu Grada Opatije, tako i redakcije našeg lista.

Parking, parkiranje, Opatija, Opatija 21, snimio Sergej DRECHSLER

Čista nulta zona

– Radi se o lokalitetu koji neupitno pripada u čistu nultu zonu te koji jedini gravitira hotelu Imperial. Navedeni hotel nema svoj parking i potrebno je voditi i računa o tom gospodarskom subjektu koji doslovno vapi za dodatnim parkirališnim mjestima. Napominjem da smo upravo ovom posljednjom izmjenom općih uvjeta prebacili parking kod hotela Ambasador iz nulte u prvu zonu te time omogućili velik broj novih parkirališnih mjesta upravo za povlašteno parkiranje stanara. Nigdje u svijetu, pa tako i u Opatiji, ne postoji povlašteno parkiranje u nultoj zoni, a naročito ne za 30 kuna mjesečno. Gospođa o kojoj govorite ne zna ni cijenu po kojoj se plaća ista jer tvrdi da iznosi 35 kuna, a ne 30 kuna, koliko je točan iznos te obmanjuje javnost netočnim brojevima ostalih cijena povlaštenog parkiranja. Djelomično ipak razumijem gospođin stav, ali postoji još jedno racionalno objašnjenje njenog problema. Normalno je da sada imamo problem kad smo dozvolili da povlaštene parkirališne karte narastu s 297 na 650 korisnika, a sve u odnosu na vrijeme bivšeg koncesionara na koje se gospođa poziva. Opatija 21 ne može preko noći stvoriti nova parkirališna mjesta kojih nema, ali je pod utjecajem politike morala omogućiti ovakvo drastično povećanje. Međutim, Opatija 21 će se potruditi da već u idućih godinu dana pokrene projekt izgradnje nove parkirališne infrastrukture u vidu garaže, kojom će se riješiti ili barem ublažiti ovakvi problemi – odgovor je Igora Štoka, direktora gradske tvrtke Opatija 21, na pritužbu stanarke iz Ulice poginulih hrvatskih branitelja koja je izgubila pravo na parkiranje s povlaštenom kartom za stanare na lokaciji kod hotela Imperial.

Nezadovoljnim stanarima priključili su se i nezadovoljni privatni iznajmljivači iz najstrožeg centra Opatije, koji su isto tako potpisani u pismu u kojem navode da više nemaju pravo s povlaštenom parkirališnom karticom namijenjenoj svojim gostima, koju mjesečno plaćaju 350 kuna, parkirati u Ulici Feliksa Peršića, kod hotela Ambasador. Ističu da do takvih izmjena nije smjelo doći uoči turističke sezone jer je već 50 posto njihovih kapaciteta za ovu sezonu prodano te u rezervacijama potvrđeno i parkirališno mjesto u neposrednoj blizini, na koji sada, prema novim općim uvjetima koji su na snazi od početka ožujka, više nemaju pravo. Zbog toga se boje i loših recenzija i kritika gostiju, koje će dakako utjecati i na cjelokupni imidž i dojam turističke destinacije. Tvrde da su spremni tu povlaštenu karticu za goste plaćati i duplo više, međutim da nikako ne mogu prihvatiti alternativu da parkiraju na nekim udaljenim parkiralištima.

Parking, parkiranje, Opatija, Opatija 21, snimio Sergej DRECHSLER

Dokumenti Vijeća

Igor Štok, direktor gradske tvrtke Opatija 21 koja ima koncesiju za javna parkirališta na području Opatije, zamolio je da njegov odgovor na aktualnu problematiku bude objavljen u cijelosti.

– Tvrtka Opatija 21 posluje kao organizator parkiranja u gradu Opatiji od 10. ožujka 2018. godine te je u navedenom periodu poslovala temeljem dva dokumenta što ih je izglasalo Gradsko vijeće Grada Opatije. Prvi smo naslijedili od vremena bivšeg privatnog koncesionara, za vrijeme kojeg iznajmljivači apartmana nisu imali ni približno dobre uvjete kao kada su nastupili novi uvjeti izglasani 27. travnja 2018. godine. Tada novoizglasanim uvjetima parkiranja, politika je dodala nove parkirališne površine za apartmansko parkiranje i to sljedeće ulice: Brajšin prolaz, Križišće, Dobrilina ulica, Šetalište Carmen Sylve, Ulica Vrutki i parkirališni plato u Ulici Nova cesta kod kb.101. Time se povećao broj parkirališnih mjesta za apartmanske korisnike za 122 parkirališna mjesta. U međuvremenu, tvrtka Opatija 21 zaprimila je mnogo pritužbi građana Opatije, koji također koriste povlašteno parkiranje u vidu stanarske karte, a sve na račun povlaštenog parkiranja u vidu tzv. apartmanskih karata, gdje iznajmljivači zauzimaju mjesta stanarima. Pritužbe građana (stanara) odnose se i na tvrdnje da neki iznajmljivači naplaćuju parking u iznosu do pune cijene. Naime, današnjom cijenom apartmanske karte, jedan sat parkiranja za turiste u Opatiji iznosi 0,68 kn, odnosno cijena dnevnog parkiranja iznosi 11,66 kn. Povlaštene stanarske parkirališne karte predstavljaju svugdje u svijetu socijalnu kategoriju, koja je opće prihvaćena, dok povlaštene apartmanske karte zasigurno ne možemo ubrajati u tu kategoriju jer na njima vlasnici apartmana zarađuju. Nadalje, detaljnije smo ispitali način korištenja i utvrdili velik broj zloupotreba te čak dobili i usmena priznanja od nekih iznajmljivača za to. Pritužbe građana Opatije uglavnom se odnose na konstataciju da iznajmljivači zarađuju na parkiranju svojih gostiju, a sve na račun ostalih građana Opatije, a naročito stanara koji imaju pravo na povlaštenu parkirališnu kartu. Istu informaciju dobili smo i od gradskih vijećnika te pojedinih političara kojima su se građani obraćali.

Apartmanske karte

Štok navodi točne specifikacije o korištenju i lokalitetima za apartmanske karte: CENTAR 1: V. Spinčića – Pošta – N. cesta, E. Kumičića – Pošta – N. cesta, Brajšin prolaz, Križišće, Dobrilina ulica; CENTAR 2: Maršala Tita 6 – od MUP-a, Šetalište Carmen Sylve, Ulica Vrutki, Nova cesta kbr.101; SJEVER: Šetalište Carmen Sylve, Ulica Vrutki, Nova cesta kbr.101; ISTOK (Volosko): Črnikovica1 – ulica, Črnikovica 2-plato, Obala Frana Supila i ZAPAD (Ika): Dražina.

Međutim, moram upozoriti na još jedan aspekt vezan za razlog izuzimanja Ulice Feliksa Peršića iz sustava apartmanskih karata. Naime, u navedenoj ulici nalazi se još jedan »veliki« iznajmljivač, hotel Ambasador, koji također ima potrebu za parkirališnim mjestima, a koje nema na raspolaganju zbog povlaštenog parkiranja. Prilikom pripremanja dokumenta Opći uvjeti parkiranja u Opatiji, koji su stupili na snagu 7. veljače 2019. godine, struka (Opatija 21 d.o.o.) se konzultirala sa svim političkim strankama te gradskim vijećnicima koji predstavljaju građane u Gradskom vijeću i izglasavaju navedeni dokument. Tom prilikom tvrtka Opatija 21 je dobila informaciju da treba podići cijenu apartmanskih karata jer postoji nesrazmjer u cijeni koju plaćaju vlasnici nekretnina u Opatiji (500 kn/mj.) u odnosu na cijenu apartmanske karte (350 kn/mj.). Također, predloženo je i da se one vrate u status koji je bio za vrijeme bivšeg koncesionara tako da se onemogući sve što je posljednjom izmjenom općih uvjeta dato apartmanskim kartama. Također se tražilo da se onemogući korištenje Supilove ulice u Voloskom, što je bivši koncesionar imao u općim uvjetima. Tu sugestiju sam dobio i od vijećnika na sjednici Gradskog vijeća održanoj dana 29. siječnja 2019., što možete čuti i vidjeti na gradskom portalu. Isto sam odmah odbio.

Igor Štok, snimio Marin ANIČIĆ

Suglasnost stranaka

Dokument Opći uvjeti parkiranja, koji regulira sve odnose između korisnika i pružatelja usluga, prethodno je dobio suglasnost svih političkih stranaka te upravo po pitanju apartmanskih karata, a na prijedlog vijećnika, politike i samih građana (stanara) usuglašen te su ga jednoglasno izglasali svi gradski vijećnici. Analizirajući i uzimajući u obzir stavove politike i građana, Opatija 21 nije rigorozno postupila po tom dokumentu te nije mijenjala visinu naknade, već je samo izašla u susret brojnim zahtjevima građana i politike te samo ograničila prostor namijenjen za to. Dakle, prema novim uvjetima parkiranja, uzevši u obzir ukidanje Ulice Feliksa Peršića, a nadodavanjem gore navedenih novih lokacija, apartmanske karte mogu se koristiti na ukupnom većem broju parkirališnih mjesta, točnije 34, a sve u odnosu na doba privatnog koncesionara. Nigdje u RH, a još manje u EU-u, ne postoji toliko povlaštenih parkirališnih karata kao u Gradu Opatiji.

Točnije, na ukupno 1.130 parkirališnih mjesta, s koliko raspolaže Opatija 21, izdato je 657 stanarskih, 126 apartmanskih te 50-ak radničkih povlaštenih karata. To su ukupno 833 povlaštene parkirališne karte. Podsjećam da je u vrijeme privatnog koncesionara postojalo svega 297 stanarskih povlaštenih karata, iz čega proizlazi da je Opatija 21 u svega godinu dana više nego udvostručila broj stanarskih povlaštenih karata. Uz navedeno, uveli smo jedini u Hrvatskoj besplatni sat parkiranja dnevno za Opatijce (točnije 3.623 izdana besplatna satića za vozila). Uvedena je nenaplata parkiranja vikendima od 1. prosinca do 28. veljače, što također nikada nije postojalo u našem gradu. Međutim, sve ovo upućuje da strani hotelski gosti i ostali korisnici usluga parkiranja imaju na raspolaganju samo 300 parkirališnih mjesta u vrijeme turističke sezone. Podaci Hrvatske parking udruge čiji je Opatija 21 član, govore da smo po povlaštenom parkiranju na prvome mjestu u RH. I na kraju, rezimirajući konkretno navedene podatke, smatram da nema govora o tome kako Opatija 21 ili njen vlasnik Grad Opatija nemaju sluha za svoje građane, već suprotno, omogućili su svojim građanima ono što nitko do sada u RH nije – stoji u Štokovom odgovoru.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.