Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 21° 1
Sutra: 21° 21° 1
20. lipnja 2019.
Majstorica specijalnih efekata

Intervju Klaudija Čermak: Jednom sam dečku stala na nogu i završila na filmu

Klaudija Čermak / Foto Marin ANIČIĆ
Klaudija Čermak / Foto Marin ANIČIĆ
Autor:
Objavljeno: 23. kolovoz 2015. u 15:45 2015-08-23T15:45:23+02:00

Čovjek me upoznao s njegovim prijateljima koji su imali firmu Spaceward za građenje kompjutorsko-grafičkih sustava. Ostalo je legenda. Najdraži projekt mi je bio »Gladijator«. Tim je bio super, a suradnja sa Ridleyjem Scottom bliska budući da je on tada bio suvlasnik Millfilma – firme koja je radila VFX na Gladijatoru

Klaudija Čermak poznata je majstorica specijalnih filmskih efekata koja je, među ostalim, radila na filmskim hitovima kao što su »Gladijator«, »Troja« i »Harry Potter«. Za svoj rad nagrađena je i prestižnom filmskom nagradom Oscarom, a ove godine stigla je na deseto, jubilarno izdanje Liburnicona, festivala ljubitelja znanstvene fantastike i fantastike, naprednih znanosti, povijesti i mitologije koji se u opatijskoj osnovnoj školi održava u organizaciji udruge »Kulturni front«. U sklopu festivala održala je prezentaciju svog dosadašnjeg rada, kao i radionicu specijalnih efekata u kojoj je pokazala brojne tehnike koje se koriste  u najpoznatijim svjetskim studijima. O tome kako se Opatijka s londonskom adresom našla u svijetu filma, kakvi su danas trendovi u kinematografiji, što se sve može postići specijalnim efektima, ispričala je Čermak uoči dolaska na svoj prvi Liburnicon.

Radila sam sve

Prvi put stižete na Festival Liburnicon u Opatiju. Kako ste se odlučili doći? Nedostaje li vam Opatija?– Prije nekoliko godina prvi sam put pozvana na Liburnicon ali tada nisam mogla doći. Poziv je stigao i ove godine, a kada sam vidjela da se festival održava u mojoj osnovnoj školi jednostavno nisam mogla odbiti poziv. Svidjelo mi se i to što ima toliko raznih sadržaja na festivalu i što ga njegovi mladi organizatori odrađuju volonterski. Mislim da takav trud treba podržati. Što se Opatije tiče, ja je i dalje vidim kao moj grad i naravno jako mi nedostaje, pogotovo kad Englezi najave toplinski val u Londonu od 24 stupnja, a znam da je u Opatiji 38. 

Kako ste se našli u svijetu filmske industrije? – U Englesku sam otišla popraviti svoj engleski, a to što sam još tamo vam dosta kaže o mom znanju jezika. Kao i svi mladi koji odlaze u inozemstvo, radila sam razno-razne poslove, od čuvanja djece do konobarenja i čišćenja, čak sam i lemila i šivala što mogu zahvaliti našem svestranom obrazovnom sustavu. Moji prijatelji Englezi znali su se šaliti da je u Engleskoj tolika nezaposlenost, jer ja imam/radim sve poslove. No dobro, jednom sam bila pozvana na žurku kod ljudi kod kojih sam radila i slučajno stala jednom dečku na nogu. Nakon što sam se ispričala, počeli smo razgovarati. Taj čovjek kasnije me upoznao s njegovim prijateljima koji su bili znanstvenici s Cambridgea i imali firmu Spaceward za građenje kompjutorsko-grafičkih sustava. Oni su me pitali da li bi se došla igrati na njihovim kompjuterima pa sam tako jedno vrijeme po danu radila u restoranu, a po noći odlazila u njihove urede. Ostalo je legenda. Čovjeku čiju sam nogu nagazila morala sam napraviti protuslugu i upoznati ga sa mojim prijateljicama iz Cacadou Looka, a kojima je on poslije producirao Masku za Zoroa.

Mad Max – od 2.400 scena njih 2.000 vizualno efektne scene

Možete li nam prokomentirati novi Mad Max i način kako je film napravljen?

– Mad Max je fenomenalno napravljen. Kažu da je od 2.400 scena njih 2.000 su vizualno efektne scene. Neke su zahtijevale kompleksni CGI, a neke su zahtijevale samo čišćenje snimljenih scena od sigurnosnih žica za kaskadere i sličnog. Ono što Mad Maxa čini posebnim je kompletan izgled, boja slike, dakle cijela atmosfera. Kompletni pristup filmu je sasvim svjež, od snimanja dana za noć do montaže i vizualnih efekata. 

Što je konkretno vaš posao na filmu?– U posljednjih deset godina uglavnom radim na reklamama (s nekoliko filmskih izuzetaka kao »Harry Potter 7« i »Never Let Me Go« kao VFX supervisor što znači da nadgledam snimanje reklame i VFX postprodukciju, a nekad i cijelu postprodukciju. Kad radim na filmu onda radim na 2D VFX što znači da kombiniram snimke sa snimanja i CGI da bi postigla fotorealistični rezultat, dakle da ljudi imaju osjećaj da je sve snimljeno kamerom. Na filmu ne radim kao supervisor, jer bi to zahtijevalo odlazak na snimanje po nekoliko mjeseci što meni ne odgovara, jer se ne želim tako dugo odvajati od kćeri.

Ground breaking efekti

Koji su vam najdraži projekti? Što smatrate vlastitim remek-djelom?– Ne znam imam li baš remek-djelo, ali najdraži projekt mi je bio »Gladijator« zbog cijele atmosfere rada na tom filmu. Tim je bio super, a suradnja sa Ridleyjem Scottom bliska budući da je on tada bio suvlasnik Millfilma – firme koja je radila VFX na Gladijatoru a za koju sam ja tada radila...

Dobili ste Oscara za svoj rad u filmu »Gladijator«.  Kakav je osjećaj primiti takvu nagradu? Što mislite da je presudilo da je baš vašoj ekipi dodijeljena takva nagrada?–Da, naša ekipa iz Millfilma je dobila Oscara i to je bio prvi Oscar za VFX koji je bio dodijeljen firmi u Londonu, time je i nagrada dobila na važnosti. Mnogi vizualni efekti u Gladijatoru su bili »ground breaking«. Tehnologija nije tada bilo toliko razvijena kao danas. Odluka Ridleyja Scotta da ima scenu od 28 sekundi gdje Steadicam ide oko gladijatora 540 stupnjeva bila je vrlo zahtjevna. Mi u postprodukciji morali smo simulirati pokret kamere da bi nadogradili arenu oko gladijatora i napunili je tisućama ljudi. Osim toga, tu su bili i epski pejsaži Rima i borbe lavova i gladijatora u kojima su lavovi i gladijatori snimani zasebno te smo ih tek poslije zajedno kombinirali. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Wolt stiže u Rijeku!
Dostava najbolje hrane

Wolt stiže u Rijeku!