Gost (ni)je uvijek u pravu?

Ikarski »gluhi telefon«: Nizozemski turisti kažu da su im pri rezervaciji sobe rekli nižu cijenu smještaja

Marina Kirigin

Foto M. Aničić

Foto M. Aničić

Nizozemski turisti kažu da su im pri rezervaciji sobe rekli cijenu od 68 eura po danu i sobi (za što međutim nisu tražili pisanu potvrdu koja bi lako razjasnila situaciju), ali je na kraju ispalo da treba platiti 86 eura po danu - s druge strane u hotelu Villa Schubert u Iki kažu da su sve učinili prema hotelskom pravilniku, prema cjeniku koji je na snazi, te da se gošća ne može smatrati oštećenom



IKA Kada se posao ne obavi do kraja, nesporazumi u svakom poslu, pa tako i u turizmu, su mogući. Jedan je takav slučaj nedavno zabilježen u Iki kada je gošća iz Nizozemske, pretposljednji dan ljetovanja, zatražila uvid u račun.


– Stalni smo gosti Ike, ovdje moj suprug dolazi punih 59 godina, a redovito odsjedamo u privatnom smještaju. Moja pokćerka ovo je ljeto također htjela provesti ovdje pa smo joj rezervirali sedmodnevni smještaj u hotelu Villa Schubert. Kada sam rezervirala smještaj, jednokrevetnu sobu za moju pokćerku, rekli su mi cijenu od 68 eura po danu i sobi. Rekli su da nemaju jednokrevetnu sobu, ali da će po istoj cijeni moći boraviti u dvokrevetnoj. Dan prije odlaska, moja pokćerka zatražila je račun na recepciji i vidjela da traže da plati 86 eura po danu. Tada sam s njom došla u hotel i rekla da imamo problem s računom. Recepcionarka je međutim tvrdila da ona ne radi greške. Na kraju, nakon kratke konverzacije telefonom, rekla je da možemo platiti dogovoreno, ali kako moramo odmah van iz hotela. Da mi nismo u susjedstvu u privatnom smještaju, moja pokćerka morala bi spavati na cesti jer je njen let avionom bio zakazan tek dan kasnije. Zaista, volimo ovo mjesto i ljude, volimo Iku i osjećamo se ovdje kao doma. Ovdje imamo više prijatelja nego u Nizozemskoj, pa nas ovakva situacija jako boli – rekla je pomajka gošće hotela Conny Mellaart, koja nam je ovo ispričala s obzirom da je njezina pokćerka već otputovala.


Odgovor na pitanje što se dogodilo i kako je došlo do nesporazuma u komunikaciji, te zbog čega nije izdana potvrda o rezervaciji koja bi spriječila ovakvu situaciju, upitali smo i djelatnike i vlasnika hotela Villa Schubert.


Nema pisanog traga




– Gospođa koja boravi u privatnom smještaju u Iki došla je k nama tražiti slobodnu sobu za jednu osobu. Tada joj je bilo rečeno da jednokrevetnih soba nema u našem objektu, imamo samo dvokrevetne i trokrevetne sobe. Gostima izlazimo u susret izvan sezone, tada dvokrevetnu sobu možemo izdati po nižim cijenama. Njoj je bilo rečeno da imamo samo još jednu slobodnu sobu, posljednju economy sobu u tom periodu. Bilo je rečeno da je cijena sobe 86 eura i da ukoliko želi, može slobodno još jednu osobu povesti sa sobom jer da je to cijena za dvije osobe. Gošća je preko prijateljice, koja je bila na našoj recepciji, poručila da pristaje na cijenu i rezervirala sobu. Znači, mi nismo uopće bili u kontaktu s osobom koja je boravila u našem hotelu do njezinog dolaska. Nemamo pisano nikakav trag, jer je gospođa koja je došla rezervirati smještaj za prijateljicu s njom kontaktirala mobitelom. Soba je na kraju rezervirana u prisustvu mene i moje kolegice – objašnjava Hermina Brkić, recepcionarka hotela u Iki, navodeći kako je tijekom boravka gošće u hotelu sve bilo uredu, do pretposljednjeg dana.


– Dan prije odlaska gošća je došla na recepciju i pitala može li vidjeti koliki će joj biti račun. Kolegica je pogledala u kompjutor i rekla iznos. Ona je pitala »kako toliko« i rekla da joj je njezina prijateljica koja je rezervirala rekla nešto drugo, odnosno kako je cijena za sobu 68 eura. Mi smo na to rekli da je nemoguće da smo to rekli jer je prema cjeniku soba 86 eura, te smo napomenuli da je možda njezina prijateljica slučajno okrenula brojke. Mi smo joj rekli da to provjeri s prijateljicom, a nakon toga su ljutite obje došle na recepciju zajedno s prijateljičini suprugom koji je htio pozvati policiju.


Sobu platila 61 euro


Spominjale su jednokrevetnu sobu, kojih mi nemamo. Tada su čak spominjale i cijenu od 64 eura, znači ni tu se njih dvije međusobno nisu mogle dogovoriti je li iznos 64 ili 68 eura. Mi smo rekli da to nismo dogovorili, da ne možemo cijene izmišljati po vlastitom nahođenju. Rekli smo joj, budući da smatra da smo dogovorili nešto drugo, da plati koliko tvrdi, ali i da po tim cijenama više ne može boraviti u našem objektu i zamolili smo je da objekt napustiti. Gošća i prijateljica otišle su zajedno u sobu, platile račun i otišle. Sve smo napravili prema hotelskom pravilniku. Kod usmenih rezervacija obično ne pišemo potvrdu o rezervaciji, jer se takva rezervacija vrlo često događa kada je gost već tu. Pošto smo bile moja kolegica i ja zajedno, nismo smatrale nužnim nešto pisati jer nismo bile u direktnom kontaktu s gošćom. Obično se ovakve situacije ne dešavaju. U ovom slučaju gospođa se zadovoljila usmenim dogovorom, te nije tražila potvrdu o rezervaciji – govori recepcionarka navodeći kako je prilikom odlaska, gošća iz Nizozemske na kraju platila i puno manje nego je u početku tvrdila da bi trebala.


– Plaćeni račun dokazuje da je gošća za šest dana boravka platila 2.768 kuna, što je oko 371 euro. Kada se to podijeli na šest dana, vidite da je sobu platila 61 euro (zajedno s boravišnom pristojbom i osiguranjem), a u našem cjeniku takvih cijena nema, odnosno soba stoji 86 eura – objasnila je Brkić.