Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 4° 6
Sutra: 1° 2° 34
22. veljače 2018.
Razgovor

Fernando Kirigin: 'Opatijska luka mora postati ključna točka razvoja grada'

Foto_ Marin Aničić
Foto_ Marin Aničić
Autor:
Objavljeno: 13. veljača 2018. u 8:16 2018-02-13T08:16:02+01:00

Proširenje opatijske luke je veliki projekt osmišljen u sedam faza, od kojih je realizirana tzv. nulta. Činjenica je da ova Lučka uprava nema novca za realizaciju tako velikog projekta i bit će potrebna pomoć resornog ministarstva i Grada Opatije

Fernando Kirigin imenovan je novim ravnateljom Županijske lučke uprave Opatija, Lovran, Mošćenička Draga. Na četverogodišnji mandat imenovalo ga je Upravno vijeće Lučke uprave. Na funkciju ravnatelja dolazi s političkim i poslovnim iskustvom. Može se izdvojiti to da je četiri godine bio zamjenik gradonačelnika Opatije Ive Dujmića. Na lokalnim izborima bio je kandidat SDP-a za opatijskog gradonačelnika.

Prema Kiriginovom dojmu, Upravno vijeće odlučilo se za njega između ostalog i radi činjenice da je četiri godine obnašao izvršnu vlast u Gradu Opatiji, odnosno dobro je upoznat sa svim problemima i izazovima koji su pred ovom Lučkom upravom.

Prva na redu Draga

S obzirom na to da ste na novu dužnost stupili nedavno, jeste li stigli uočiti prioritete kojima ćete se baviti u svom mandatu?

– Jedan od važnijih kriterija pri izboru novog ravnatelja upravo je bila izrada plana razvoja Lučke uprave tijekom četverogodišnjeg mandata. Prema tome, prije nego što ću biti izabran za ravnatelja, dobro sam se pripremio za rješavanje svih problema Lučke uprave i poboljšanje njezinoga rada i razvoja. Osnovni problem s kojim se danas suočava Lučka uprava jest manjak komunalnih vezova, što je vezano uz procese proširenja deset luka i privezišta koji su pod njezinom ingerencijom.

Prva na redu je Mošćenička Draga, s obzirom na to da je priprema dokumentacije u završnoj fazi, a po mojim saznanjima osigurana su i financijska sredstva za prvu fazu proširenja tamošnje luke. Dakle, s proširenjem luke u Mošćeničkoj Dragi krenut će se uskoro. Također, u pripremi je i dokumentacija za izgradnju i uređenje luke Ika, o čemu sam već obavio neke razgovore i sastanke. No, moram upozoriti na to da kao ravnatelj Lučke uprave radim pod ingerencijom Upravnog vijeća i puno toga će ovisiti o odlukama koje će donositi to tijelo.

Dobro, što je s proširenjem opatijske luke?

– Radi se o velikom projektu koji je osmišljen u sedam faza, od kojih je realizirana tzv. nulta. No, za početak tog procesa bit će potrebno obaviti razgovore i s opatijskim gradonačelnikom Ivom Dujmićem. Naime, postoji ideja da sedma razvojna faza postane prva kako bismo što prije nastavili s proširenjem opatijske luke. Osim toga, činjenica je da ova Lučka uprava nema novca za realizaciju tako velikog projekta i bit će potrebna pomoć resornog ministarstva i Grada Opatije. Ta investicija, dakle, mora se usuglasiti na lokalnoj i državnoj razini. U svakom slučaju, trudit ću se da opatijska luka konačno postane ključna turistička i ekonomska točka Opatije. Naravno, ne na uštrb drugih liburnijskih luka i privezišta pod ingerencijom ove Lučke uprave.

Različiti interesi

Na loše poslovne uvjete u opatijskoj luci upozorili su brojni gospodarstvenici. Što ćete poduzeti?

– Prije svega, ne želim ocjenjivati rad prethodnog ravnatelja opatijske Lučke uprave. Sve luke, pa tako i opatijska, mjesto su u kojem se miješaju brojni interesi, oni lokalnog stanovništva, sportskih klubova, ribara, turista, brodara, ugostitelja i velikih turističkih agencija kao što je Katarina line. Dojma sam da je u proteklom razdoblju nedostajalo komunikacije. Vjerujem u to da se kvalitetnom organizacijom rada i boljom komunikacijom mogu pomiriti svi ti interesi i stvoriti suživot, u kojem će svi akteri naići na razumijevanje Lučke uprave za svoje potrebe. Moja je želja da se okupimo i razgovaramo, u cilju donošenja rješenja koja će poboljšati uvjete u opatijskoj luci.

Naravno, štitit ćemo interese lokalnog stanovništva, ali pritom moramo voditi računa i o potrebama naših gospodarstvenika koji su generator zapošljavanja. Njima ću dati posebnu važnost. Pritom, međutim, moram naglasiti činjenicu da postoji Pravilnik o održavanju reda u lukama, kao i uvjetima korištenja i ostali zakoni. Opatijska Lučka uprava inzistirat će upravo na tome, da se svi pridržavaju reda, propisa i zakona. To će se u mom mandatu primjenjivati.

Posebno kritična na organizaciju života u opatijskoj luci bila je vlasnica velike turističke agencije Katarina line Katica Hauptfeld koja već dugo izbjegava matičnu luku? Ona je, naime, dojma da je usluga u opatijskoj luci danas ispod svake razine?

– Planiram obaviti razgovor i s gospođom Katicom Hauptfeld. Naravno da nam je želja poboljšati uslugu u opatijskoj luci i vratiti njezino povjerenje.

S mojim imenovanjem bio je suglasan i HDZ

Stoji li iza vašeg imenovanja za ravnatelja Lučke uprave vaša stranka SDP i župan Zlatko Komadina kako se nagađalo u javnosti?
– Na takve tvrdnje najbolje mogu odgovoriti podatkom da je s mojim imenovanjem bio suglasan HDZ-ov ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Ubrzanje procedure

Hoćete li se zauzeti za to da se što prije legalizira rad Jedriličarskog kluba Opatija? Čekajući, naime, izmjene Urbanističkog plana uređenja naselja Opatija jedriličari će još dugo biti u sivoj zoni, što otvara pitanje njihovog opstanka.

– To je već pokrenuto, a moj je zadatak da ubrzam zakonom predviđenu proceduru kako bi u narednih nekoliko mjeseci bio legaliziran rad jedriličara. Prijašnji ravnatelj Lučke uprave uputio je Primorsko-goranskoj županiji prijedlog zahtjeva za proširenjem lučkog područja opatijske luke, o čemu će odluku donijeti Županijska skupština. Ako Skupština prihvati takav prijedlog, svoju suglasnost moraju dati ministarstva koja su nadležna u procesu proširenja lučkog područja opatijske luke i hrvatska Vlada. Zakon o gradnji omogućuje proširenje luke bez prethodnog usvajanja zadnjih izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja za naselje Opatija.

Ovdje se naime radi o tome da urbanistički plan nižeg reda nije usklađen s onim višeg reda. Drugim riječima, Urbanistički plan nije usklađen s Prostornim planom. S obzirom na to da je prema prostornom planu moguće proširiti lučko područje opatijske luke, pokrenut je postupak izdvajanja sportske lučice iz luke za javni promet, što bi legaliziralo rad Jedriličarskog kluba. Osim toga, Lučka uprava dobila bi ingerenciju nad prostorom javnog parkirališta na opatijskom mulu. To su intencije i izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja Opatije, ali čije je donošenje zbog poznatih razloga na čekanju.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
BMW lagerska vozila
Do kraja veljače

BMW lagerska vozila