Povijesni trenutak

Rabljani dočekali prvi hidroavion

Ivor Balen

Nakon 90 i više godina ponovo imamo hidroavionsku liniju, rekla  je rapska gradonačelnica Rosanda Krstinić Gušćić. Grad Rab bio je kooperativan i brz, kaže direktor tvrtke ECA Klaus Dieter Martin



RAB Kao po nekom scenariju, točno u 12 sati kada su čuveni rapski zvonici počeli otkucavati podne, na obzoru iznad otočića Dolina pojavio se hidroavion European Coastline Airlinesa. »Evo ga, evo ga«, čulo se među nekoliko stotina Rabljana i turista koji su se načičkali po lukobranu, zidovima i uličicama oko pontonskog pristaništa i preko puta na rivi. Jedna sekcija samostreličara s trubom i folkloraši Rapskog tanca bili su spremni, fotoaparati »na gotovs«, djelatnici rapskog pristaništa uzbuđeni, kanapei u režiji restorana Velum poslagani, čaše pune i sve oči uprte u zrak.


 


Avion je napravio krug oko grada i potom se spustio u akvatorij između otočića Školjića i staroga grada, od kuda mu je laganim plovom do pontona trebalo desetak minuta. U blizini se »parkirao« i trajekt Rapske plovidbe i iako su neki govorili da su sada i oni dobili konkurenciju, hidroavion je s plovila veselo pozdravljen sirenama, a ljudi su mahali i pljeskali. Na ponton je prva izašla gradonačelnica Rosanda Krstinić Gušćić u pratnji Klausa Dietera Martina, direktora tvrtke ECA koja namjerava povezati cijeli Jadran i dio unutrašnjosti hidroavionima, a nakon Splita koji je izvorišna točka i Jelse, kao prvi grad na Sjevernom Jadranu projektu se priključio »otok sreće«.





Tijekom vikenda rapski ponton će mirovati, a sljedeći let očekuje se u ponedjeljak kada će se promotivno uspostaviti veza sa Zagrebom. Komercijalni letovi kreću u srijedu 8. listopada i za sada je poznat svakodnevni raspored letenja do 25. listopada. Iz Raba će se letjeti u 12.15 sati prema Zagrebu (37 minuta) i u 15 sati prema Splitu (45 minuta), a u Rab u 10.45 iz Splita odnosno 13.50 sati iz Zagreba. Cjelokupni raspored, koji uključuje sva do sada uključena pristaništa izgleda ovako: 9.00 Split-Jelsa, 9.50 Jelsa-Split, 10.45 Split-Rab, 12.15 Rab-Zagreb, 13.50 Zagreb-Rab, 15.00 Rab-Split, 16.45 Split-Jelsa i 17.30 Jelsa-Split.


Cijena karata na relaciji Split-Jelsa je 222 kune u jednom smjeru, odnosno 399 povratna, a Split-Rab i Rab-Zagreb 499 kuna u jednom smjeru odnosno 899 kuna povratna. Za djecu od 2 do 12 godina plaćat će se 50 posto manje, a djeca do dvije godine letjet će besplatno. Karte će biti nešto skuplje ako se kupuju na dan leta, a jeftinije ako se rezerviraju 15, 30 odnosno 60 i više dana unaprijed.   



– Ovo je povijesni dan za Rab, nakon 90 i više godina ponovo imamo hidroavionsku liniju. Sretna sam zbog ovakvog dočeka, koji je pokazao da su Rabljani otvoreni za novosti. Let je jako atraktivan i bit će zanimljiv i za panoramske obilaske otoka. Strah? Nije bilo straha. Mi Rabljani smo navikli na valove, rekla je gradonačelnica.


Direktor Martin zahvalio joj se rekavši da je Grad Rab bio kooperativan i brz, zbog čega je njihov grad i uključen u priču među prvima.


– Zadovoljni smo što je to tako između ostaloga i jer je Rab jako lijep grad i ovo će nam biti glavna baza za letove po cijelom sjevernom dijelu Jadrana, rekao je Martin.


Kao što je najavljeno, u ovoj regiji hidroavionske linije uskoro bi trebale stići i u Pulu te Mali Lošinj, a nešto kasnije i u Rijeku. S obzirom na svoj geografski položaj u sredini ovih lokacija i blizu južnog dijela Jadrana, Rab će doista biti svojevrsno čvorište. To znači i mnogo posla za rapske ECA-ovce, na čelu s voditeljicom postaje Emanuelom Perić, koja je na pontonu dočekala i pozdravila prve putnike.


– Napokon smo dočekali prvi let! Sve je prošlo sjajno, bili smo jako uzbuđeni, nekako nam je to prebrzo došlo. Iznenadila nas je Rapska plovidba, Tanac, samostreličari… Svi smo zadovoljni i oduševljeni, rekla je Perić.


Da je riječ o velikom i doista povijesnom danu za cijeli otok, pokazalo je i tko je sve došao dočekati prvi let. Bile su tu »jake snage« Lopara, načelnik Alen Andreškić i direktor Turističke zajednice Marin Mušćo, poznati ugostitelji, turistički djelatnici i gospodarstvenici s cijelog otoka, novinarske ekipe državnih televizija i mnogi drugi. Nakon prvog leta ubrzo je krenuo i drugi, promotivno-panoramski, koji je 19 putnika, koliko u avionu ima mjesta, poveo na let iznad otoka. Natrag za Split krenulo se nekoliko sati kasnije, do tada su Rabljani često pogledavali prema nebu i tražili gdje je hidroavion. Uskoro će to postati svakodnevica, za nekoliko dana kreću redovne linije.