Originalni i inovativni

Prestižna nagrada Turistička prizma u Beogradu: Grad Krk u turističkoj eliti Jugoistočne Europe

Mladen Trinajstić

U akciji u sklopu Poslovnog sajma turizma WESTM, TZG Krka nagrađen je »na račun« niza inicijativa da se taj grad i otok učine još privlačnijima, uz naglasak na originalnost, kvalitetu, povezivanje tradicije i suvremenosti te maksimalnu uključenost stanovništva



KRK Turistička zajednica Grada Krka zaslužila je jednu od svega jedanaest prestižnih nagrada dodijeljenih u sklopu Poslovnog sajma turizma WESTM (Winter Events & Spa Travel Market) koji je koncem prošlog tjedna održan u Beogradu.


U sad već tradicionalnoj akciji »Za novu kvalitetu u turizmu na području Jugoistočne Europe« krčka institucija nagrađena je Turističkom prizmom »na račun« niza inicijativa okrenutih nastojanju da se taj grad i otok učine još privlačnijim odredištem, i to uz naglasak na originalnost, kvalitetu, povezivanje tradicije i suvremenosti te maksimalnu uključenost stanovništva.


Turistička prizma u ruke Krčana došla je, stoji u obrazloženju koje su Krčanima »predočili« organizatori ovog velikog i važnog regionalnog sajma, zahvaljujući čitavom nizu iznimnih manifestacija i ostalih programa koji, ocijenjeno je, uspješno spajaju tradiciju i suvremenost, a sve uz promišljeni i kontinuirani rad na podizanju kvalitete ponude i usluge.


Gastro iskorak




O tome, pored ostalog, svjedoči Noćno jedrenje – »ples« tradicijskih barki pod svjetlima reflektora po principima glazbene dramatizacije, zatim Krčki sajam – trodnevna manifestacija koja svojim posjetiteljima nudi širok spektar povijesnih, kulturnih, zabavnih i gastro sadržaja, ističu organizatori i ocjenjivači WESTM-a.


Članove stručnog tijela beogradskog poslovnog sajma dojmilo se i petogodišnje inzistiranje krčkog TZ-a na projektu Dar iz Krka u okviru kojeg je markicu kvalitete dosad dobilo više od 100 originalnih i autentičnih suvenira grada i otoka Krka koji, svaki na svoj način, predstavljaju odraz kontinuiteta krčkog umjetničkog, kulturnog, kulturno-povijesnog, odnosno kulturalnog nasljeđa.


U istom, poduljem obrazloženju razloga zbog kojeg su Krčani nagrađeni u sklopu jednog od najvećih takvih događanja u regiji, stoji i da su turistički djelatnici Grada u proteklom razdoblju uspjeli napraviti zamjetan iskorak i na planu promicanja gastronomskih specijaliteta, odnosno namirnica karakterističnih za otok, uz ostalo i Krčkog pršuta, ali i provesti edukativne programe organizirane za različite dionike turističke ponude kojima je zadaća bila povećati ukupnu kvalitetu usluge u turizmu.


Predana direktorica


Organizatori ove akcije nagrađivanja primjera dobre turističke prakse prepoznali su i direktoricu TU-a TZG-a Krka Natašu Jurinu kao jednog od glavnih pokretača svih tih i takvih inicijativa, istaknuvši da je upravo njoj kreativnošću, sistematičnošću i predanim radom uspjelo različite gradske strukture potaknuti na povezivanje i zajedničko djelovanje, a sve s ciljem uspješnijeg brendiranja destinacije i podizanja kvalitete imidža grada Krka.


Zbog čitavog niza pomaka što su ih posljednjih godina generirali upravo projekti Turističke zajednice Grada Krka, međunarodna novinarska nagrada Turistička prizma, zajedno s pripadajućom Poveljom, došla je u prave ruke, navodi se u obrazloženju nagrade dodijeljene toj važnoj krčkoj instituciji.



Jedna od krčkih atrakcija i posebnosti koja se, čini se, posebno dojmila srpskih, ali i turističkih novinara iz naše regije, instalacija je »Šapat školjke« koja je od prošlog proljeća javnosti dostupna u interijeru krčkog Turističko-informativnog centra.


Taj multisenzorni i interaktivni sklop, ocijenili su znalci, dojmljiv je odgovor na rastući trend senzornog turizma koji počiva na ideji pružanja nezaboravnog doživljaja. Šapat školjke, stoga, bez sumnje predstavlja značajnu inovaciju u hrvatskom turizmu, kako u promišljanju novih modela turističke promocije, tako i u korištenju beskrajnih potencijala kreativnih industrija, ocijenili su organizatori »nagradnog dijela« beogradskog poslovnog sajma.



A kakav je to iskorak u hrvatskim razmjerima, najbolje govori podatak da je, što se domaćih subjekata tiče, ovogodišnju Turističku prizmu dobio još jedino zagrebački Hotel Puntijar.


Spomenimo i da nagrada u akciji koju je još 1997. godine pokrenula novosadska tvrtka specijalizirana za područje marketinga i konzaltinga ima zadaću poticanje podizanja razine kvalitete turističkih usluga, kao i poticanje inovativnih praksi u turističkoj industriji čitave regije. Stručno tijelo kojem je bilo povjereno vođenje akcije, pod vodstvom predstavnika tvrtke Turistička prizma, činili su predstavnici Internet Serbia Travel Newsa, RTS-a, Međunarodne federacije turističkih novinara (FIJET-a) Srbije, Hrvatske i Slovenije, RTV-a, BN TV-a, Starta BIH, Caffea Montenegro, MKTV-a te kluba Gastronaut.