Razumljiva nepopularnost

Ovo se neće svidjeti stanovnicima: U najstrožem centru Krka parkiranje će se naplaćivati i zimi

Mladen Trinajstić

Zona u kojoj će se parkiranje naplaćivati i izvan ljetne sezone  / snimio M. TRINAJSTIĆ

Zona u kojoj će se parkiranje naplaćivati i izvan ljetne sezone / snimio M. TRINAJSTIĆ

Na potezu od Velikog parka do Robne kuće Krk parking bi se plaćao od 8 do 15 sati. Želi se ubrzati protočnost prometa i omogućiti svima da u najužem centru pronađu parkirališno mjesto, gdje neki vozači, kada je na snazi besplatni režim, vozila ostavljaju »nepomičnima« i po nekoliko dana



 Već ove jeseni u najužem središtu grada Krka plan je prvi put uvesti cjelogodišnji model naplate prakinga. Doznali smo to od krčkoga gradonačelnika Darija Vasilića koji je, govoreći o planiranim izmjenama i organizacijsko-provedbenim korekcijama važeće odluke o uređenju prometa u gradu, najavio skorašnji začetak primjene sustava koji bi trebao pridonijeti nastojanju povećanja protočnosti prometa u dijelovima Krka u kojima je, čak i u zimskom razdoblju, primjetan kontinuirani manjak raspoloživog parkirališnog prostora.


Doznali smo da bi, za razliku od dosadašnje prakse vansezonskog neneplatnog »režima« korištenja javnih parkirališta, u najmnogoljudnijem krčkom lokalnom središtu već s početkom listopada na snagu trebala stupiti odluka kojom će se na potezu od Velikog parka pa do Robne kuće Krk »promet u mirovanju« naplaćivati. Kako je ovih dana javno obznanio krčki gradonačelnik, plan je da se već s početkom idućeg mjeseca dosadašnje prakse prestanka naplate parkirališta izuzmu »najopterećenija« parkirališta uz najfrekventniju i vozilima najzagušeniju prometnicu, i to samo u jutarnjim odnosno ranim poslijepodnevnim satima, u vremenu od 8 pa do 15 sati. Procjena predstavnika Gradske uprave kao i komunalne tvrtke Vecla (kojoj je odnedavna povjereno upravljanje javnim parkinzima) jest da bi se na taj način osigurala bolja protočnost prometa i stvorili uvjeti lakšeg pronalaženja raspoloživog parkirališnog prostora za sve one koji u to vrijeme imaju potrebu za kraćim obilaskom neke od ondje lociranih institucija ili pak državih, županijskih i lokalnih službi kao i financijskih odnosno bankarskih institucija i trgovina, redom smještenih u centru grada – napomenuo je najavljujući ovu novinu Vasilić.



Dosadašnja praksa besplatnog korištenja parkinga u izvansezonskom razdoblju, u periodu između 30. rujna pa do 1. lipnja iduće godine ostat će na snazi na svim ostalim javnim prakiralištima, čak i onim u okružju gradske jezgre (poput onog na Portapisani ili pak na lokalitetu kružnog toka, na završetku Ulice Slavka Nikolića). Parking se ne bi trebao naplaćivati niti na novim pravilima zahvaćenom parkirališnom potezu u kasnijim poslijepodnevnim i večernjim satima. Ono, što za razliku od već javnonajavljenog uvođenja nove prakse za sad još uvijek nije definitivno odlučeno, cijena je parkirališnog sata. Hoće li sat parkinga u toj zoni i zimi koštati pet kuna koliko stoji danas ili će pak »zimska tarifa« biti koju kunu niža, u Gradu tek trebaju odlučiti. Ali da će naplate ondje biti, to nitko ne spori.





Istaknuo je i da vjeruje da će, unatoč razumljivoj nepopularnosti uvođenja bilo kojeg oblika naplate usluga, većina njegovih sugrađana shvatiti nužnost i ciljeve uvođenja takve prakse.


Danko Milohnić, direktor komunalnog društva Vecla koje sukladno važećoj Gradskoj odluci od ovog ljeta upravlja javnim parkinzima, potvrdio nam je da se već neko vrijeme radi na pripremi i razradi nove parkirališne prakse koju bi, priznaje, u idućim tjednima nadležna tijela Gradske uprave tek trebala precizno definirati i formalnim aktima »ozakoniti«.


– Svi znamo da je u toj zoni često zimi teže pronaći slobodno parkirališno mjesto nego što je to ljeti, u vrijeme dok se parking naplaćuje – ocijenio je Milohnić, napomenuvši da su vođeni upravo takvom odnosno spoznajom da nenaplatni režim dio vozača stimulira da u najužem središtu grada svoja vozila »nepomičnima« ostavlja i po nekoliko dana, zaduženi za ovu problematiku odlučili su iznaći model koji će omogućiti da svi koji u »radno vrijeme« imaju potrebu svratiti u centar grada, ondje u najživljem dijelu dana pronađu pakirališno mjesto.