Za održavanje trajektne linije pristigle dvije prijave

Novi »Krk« favorit u utrci s »Nosačem« za liniju Valbiska – Lopar

Darko Pajić

Jadrolinija je za državnu liniju Valbiska-Merag kandidirala nedavno izgrađeni trajekt »Krk«, dok splitska Linijska nacionalna plovidba nudi 39-godišnji »Nosač«, koji je i dosad s dosta problema održavao liniju te 13-godišnji trajekt »Nireas« koji trenutno plovi u Grčkoj



RIJEKA » Novi Jadrolinijin Brod »Krk« kandidiran je za održavanje državne trajektne linije Valbiska-Lopar, a na natječaju kojeg je raspisala Agencija za pomorski linijski obalni promet stigle su još dvije ponude od Linijske nacionalne plovidbe iz Splita, koja je i dosad održavala navedenu liniju brodom »Nosač«. Kako neslužbeno doznajemo osim »Nosača« LNP je ponudio i drugu opciju održavanja linije i to s nešto mlađim brodom »Nireas«, koji trenutno plovi pod grčkom zastavom između grčkih luka Kerkyra i Igoumenitsa. »Krk« je novogradnja iz Uljanika i ima respektabilan kapacitet od 616 putnika i 145 osobnih vozila, »Nosač« je star 39 godina, a »Nireas« broji 13 godina i ima kapacitet za 520 putnika ljeti, odnosno 320 zimi.



Stručno povjerenstvo Agencije će dospjele ponude pregledati i ocijeniti, te donijeti odluku najkasnije u roku 30 dana od isteka roka za dostavu ponuda. To znači da će do polovice studenog stići odgovor na pitanje koji će brodar i koji brod održavati liniju Valbiska-Lopar tijekom narednih šest godina koliko će trajati koncesija. Osim kvalitete brodova presudna će biti i cijena za održavanje linije. O tim pitanjima zasad nitko u Agenciji ne želi davati službene komentare, ali se može pretpostaviti da je Jadrolinija u ovom slučaju ipak ponudila izuzetno povoljne uvjete, kojima bilo tko teško može konkurirati.





  Kakva god odluka Agencije na kraju bila trebalo bi biti sasvim sigurno da »Nosač« definitivno više neće povezivati Rab i Krk, jer je s ovim brodom u prošlosti bilo podosta problema i nezadovoljstva korisnika. Vrijedi se prisjetiti da je svega desetak dana od početka održavanja linije »Nosač« prilikom manevriranja oštetio rivu u Loparu, koja se onda morala obnoviti u što je uloženo nekoliko desetaka milijuna kuna.


 


 LNP-u »dvojka«


Isto tako je prije nekoliko godina zbog kvara na vremešnom »Nosaču« na održavanje linije morao uskočiti Jadrolinijin trajekt »Brestova«, iako je obveza brodara bila na natječaju ponuditi zamjenski brod ukoliko dođe do kvara, havarije ili bilo kojih drugih okolnosti zbog kojih bi došlo u pitanje redovno održavanje linije.


  Ako se pita Loparane koji su prirodno najviše zainteresirani za ovu liniju zbog prijevoza stanovništva i turista, oni su za promjenu brodara. Načelnik Općine Lopar Alen Andreškić ističe više problema zbog kojih nisu zadovoljni uslugom Linijske nacionalne plovidbe.


  – Došlo je vrijeme da se zahvalimo dosadašnjem brodaru, kojem za usluge koje je pružao možemo dati tešku »dvojku«. Bilo je tu okretanja trajekta, problema s rampom i premalo su autobusa prevezli na otok. Mislim da je sazrelo vrijeme za državnog brodara, pa da mještani Lopara dobiju najbolji standard za svoj novac. Dosadašnji brodar plovio je i kada neki drugi nisu na čemu mu se zahvaljujemo, ali bilo je tu previše problema. Svjesni smo da će ih biti i dalje jer loparska luka nije potpuno adekvatna, a tu je i »senjski« dio rute u kojem su vremenski uvjeti nepogodni. Ali da ja biram, izabrao bih Jadroliniju, pogotovo ako ovoj liniji dodijele moderan trajekt, kako se najavljuje, rekao je Andreškić.


 


 Drugi svijet


Na istoj valnoj dužini je i direktor Turističke zajednice Općine Lopar Marin Mušćo, koji je nezadovoljan i dužinom plovidbe između Lopara i Valbiske.


  – Mi smo zadovoljni činjenicom da postoji linija jer je super kada možete birati između nje i one Mišnjak-Stinica. Međutim, definitivno nismo zadovoljni LNP-om i njihovim trajektom. Probna vožnja trajala je sat i 10 minuta, a sada voze sat i pol. Radi samo jedna rampa, turisti dolaze autobusima, kamperima ili s gliserima na prikolicama, pa se na rikverc iskrcavaju. Postoji određeno nezadovoljstvo i kvalitetom usluge. Ova linija zaslužuje bolji trajekt. Kada pogledate recimo dva trajekta koji plove između Valbiske i Meraga, to je drugi svijet. Ovdje je salon ispod razine mora, dugo se vozi, trajekt je star… Nama kao mještanima sve to skupa možda i nije problematično, ali za turiste bismo svakako željeli bolji, kvalitetniji i malo brži brod, zaključuje Mušćo.