Grad Krk

Gradskim redarima dva nova električna skutera

Mladen Trinajstić

Snimio Mladen TRINAJSTIĆ

Snimio Mladen TRINAJSTIĆ

Motori koje će već od sutra svakodnevno koristiti komunalni i prometni redar godišnje će trošiti svega 60-ak kuna električne struje te će se tako godišnje na energentima uštedjeti i do 1.500 kuna. Za jedan skuter Grad je izdvojio 40-ak tisuća kuna, dok je drugoga tvrtka »Krk Moto« ustupila besplatno na godinu dana



KRK  Primopredajom dvaju novih električnih skutera, predstavnici krčke Gradske uprave jučer su napravili još jedan simboličan korak u nastavku razvijanja i promoviranja svoga grada kao ekologiji, održivom razvoju i energetskoj učinkovitosti okrenute sredine.


Dva tiha, praktična i u radovitom radu komunalnog i prometnog redara Grada Krka iznimno uporabljiva električna vozila jučer su pred sjedište Gradske uprave dovezli predstavnici tvrtke »Krk Moto« koja, uz bogat asortiman benzinskih skutera, odnedavno nudi i one pogonjene električnom energijom.


   – Dobavom ovih skutera i zamjenom dosadašnjih benzinskih motora kojima su se koristili naši službenici, na najbolji mogući način potvrđujemo našu vjerodostojnost u ekološkom opredjeljenju koje je, između ostalog, iskazano i usvojenom studijom »Krk – otok s nultom emisijom CO2«, naglasio je jučer gradonačelnik Darijo Vasilić. A da Boduli svojim postupcima uistinu pridonose ostvarenju cilja državnog vodstva koje se do 2020. godine obvezalo za 20 posto smanjiti emisiju štetnih plinova u atmosferu, dokazuje odluka predstavnika izvršne vlasti Grada Krka da u kupnju elektroskutera investira nešto više od 40 tisuća kuna.   


Vrijeme punjenja gradskih električnih skutera (koji postižu maksimalnu brzinu od 45 km/h) je dva do tri sata, a postoji i mogućnost izmjenjivanja baterija, što omogućava njihovu stalnu rapoloživost. Isplativost ulaganja u tu vrstu vozila ekonomski se pokazuje nakon 20-ak tisuća prijeđenih kilometara, što gradskim »terencima« ne bi trebalo biti teško dostići. Uz to što ih krasi »eko« predznak, novi će skuteri, primijetili su predstavnici Grada, korist donijeti i kroz manje bučenja, što kod uporabe u gusto naseljenim dijelovima krčkih naselja nije beznačajno. Nije na odmet napomenuti i da je za rješenje vizualnog uljepšanja i grafičkog označavanja skutera obojenih u službene boje Grada Krka zaslužan krčki umjetnik Igor Gržetić.





Radijus do 100 km


– Motori koje će već od sutra svakodnevno koristiti naši »terenski službenici« godišnje će trošiti svega 60-ak kuna vrijedne električne struje te tako, osim što će promovirati našu opredijeljenost očuvanju okoliša i energetskoj učinkovitosti, godišnje će nam na energentima uštedjeti i do 1.500 kuna, zaključio je Vasilić.


Pritom nije zaboravio naglasiti i zadovoljstvo što su elektroskuteri dobavljeni od domaće, krčke tvrtke čime je lokalna uprava na vrlo konkretan način iskazala spremnost podupiranja lokalnog poduzetništva.


   Čelnik tvrtke »Krk Moto« Dinko Jakovljević istaknuo je da su skuteri iznimno kvalitetna vozila njemačke proizvodnje. – Skuteri marke »Govecs« danas su zapravo najkvalitetnija i najpouzdanija vozila ove vrste, a poput službenika Grada Krka, u slične svrhe već ih neko vrijeme koriste i komunalci u Amsterdamu te Barceloni.


Odlikuju ih performanse jednake skuterima s benzinskim motorima radne zapremnine 50 ccm i autonomija koja između dva punjenja omogućava radijus kretanja od 60 pa do čak 100 km, zaključio je Jakovljević, napomenuvši da je samo jedan od jučer isporučenih elektroskutera kupljen, dok je drugi, s ciljem pridonošenja promociji ovakvih »zujalica«, ta krčka tvrtka Gradu besplatno ustupila na korištenje na godinu dana.   

U planu i punionica


I ustupljeni će skuter, dodao je pak krčki dogradonačelnik Čedomir Miler, po isteku spomenutog perioda vjerojatno biti otkupljen, naravno, pokaže li praksa da su nam oba motora potrebna. U doglednom bi vremenu, u suradnji s Energetskom zadrugom otoka Krka, negdje na gradskom prostoru trebala biti izgrađena i solarnom energijom pogonjena punionica elektrovozila, čime ćemo Krčanima, ali i svim našim ljetnim posjetiteljima dodatno ukazati koliko nam je stalo do umanjenja emisije štetnih plinova i stvaranja željene percepcije Krka kao »ekootoka«, zaključuje Miler.


Predajući skutere »gradskim ocima«, Jakovljević je napomenuo da bi cijene takvih vozila, u odnosu na današnjih 40-ak tisuća kuna po komadu, mogla biti i znatno povoljnija kad bi država poticaje, kakve daje kupcima električnih osobnih automobila, usmjerila i na sve traženija dvokotačna elektrovozila kakvima se, ponajprije za internu komunikaciju, opremaju djelatnici sve većeg broja domaćih kampova i tvrtki koje se bave unutargradskom dostavom.