Damping turizam

Tihi rat opatijskih hotelijera: Do 100 eura razlike za istu uslugu u hotelima

Marina Kirigin

I dok jedni tvrde kako se spuštanjem cijene smještaja ruši image destinacije, drugi tvrde da se treba ravnati samo prema tržištu. Hotelijeri koji drže razinu kvalitete ogorčeni su na poteze LRH u špici sezone



OPATIJA Uprava LRH najavila je kako će od 2013. godine osam njihovih objekata dobiti novo ime odnosno novi brand Remisens koji bi trebao odgovarati nivou četiri zvjezdice. Tom je konstatacijom predsjednik Uprave Igor Šehanović najavio promjene u najvećoj hotelskoj grupaciji na Kvarneru, no istovremeno – politika cijena iste kuće ne odgovara takvim projektima. Tako se na samom startu sezone vodi tihi rat među opatijskim hotelijerima po pitanju cjenovne politike.



Suhoparno snižavanje cijena nikada nije bilo dobro. U hotelskoj prodaji postoje puno bolja rješenja kao primjerice razne akcije. Snižavanje cijena je sijanje vjetra za buduću oluju. Svi smo znali da će lipanj i prvi tjedan srpnja biti loši, da će biti manje interesa, te su se za takvu situaciju službe prodaje trebale dobro pripremiti i osmisliti posebne akcije. Smatram da se Opatija ljeti ne smije prodavati u bescjenje. Takve cijene su rezultat loše prodajne politike i indikator da nešto u destinaciji ne štima. Sve to dovodi do toga da se Opatija prodaje jeftinije od Rovinja i Poreča, a sve se događa zbog nedostatka zajedničke politike – smatra prof. dr. Zdenko Cerović s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.





I dok jedni tvrde kako se spuštanjem cijene smještaja ruši image destinacije, drugi pak kažu da se treba ravnati prema potražnji i tržištu te spuštati cijene hotelskih usluga koliko je god moguće. Opatijski hotelijeri koji sustavno ulažu u razvoj i drže razinu kvalitete ne mogu pristati u ovom slučaju na znatno spuštanje cijena u sezoni od strane LRH.


Spuštanje i »ispod šanka«


Tako primjerice u srpnju cijena za tri noćenja u dvokrevetnoj sobi u petozvjezdanom hotelu Ambasador u sastavu LRH iznosi 318 eura. Raščlani li se ta cijena smještaja na dvije osobe to bi značilo da boravak (tri noćenja) po osobi u dvokrevetnoj sobi stoji 159 eura, dakle 53 eura po osobi po danu s uključenim doručkom. Istovremeno hotel Milenij za istu uslugu – tri noćenja s doručkom naplaćuje 420 eura, dok primjerice Mozart isto cijeni 381 euro. Iz toga se vidi da je razlika istih kategorija u istoj destinaciji i preko 100 eura za »na papiru« istu uslugu.


Slična je situacija i sa četverozvjezdanim hotelima. Primjerice, tri noćenja s doručkom u dvokrevetnoj sobi u hotelu Kristal LRH iznosi 176 eura što je 58 eura po danu, odnosno po osobi je to 29 eura. Cijena od 29 eura po osobi po danu u četverozvjezdanom hotelu gotovo je jeftinija nego u privatnom smještaju. Istovremeno, četverozvjezdani hotel Adriatic za tri noćenja traži 492 eura, odnosno 82 eura po osobi.


Poslovna tajna


Da bi situacija bila još kritičnija, opatijski nam hotelijeri javljaju kako ni ta već dovoljno niska cijena boravka u LRH nije konačna, već kažu kako im agencije javljaju da se cijene »ispod šanka« još dodatno spuštaju.    


Direktor prodaje i marketniga LRH Giorgio Cadum, bez obzira na to što su hoteli u prvom dijelu lipnja bili slabije popunjeni, a tijekom velikog dijela predsezone veliki dio njih i zatvoren, tvrdi da će lipanj završiti u planskim okvirima pa čak i malo izvan tih okvira. Ako je to zaista tako, zbog čega se u sezoni ruše cijene smještaja ako ne zbog popunjenosti objekata i efikasnosti poslovanja.


– Politika cijena pitanje je poslovne strategije svake kompanije i kao takva smatra se poslovnom tajnom. Naše cijene dostupne su svima 24 sata na dan na našem webu i drugim online portalima te se mogu usporediti s ostalim hotelskim kućama istih kategorija i standarda – kratak je odgovor Uprave LRH na pitanje zbog čega su u sezoni