Dotaknuto dno

Lošinjski aerodrom zatvara se u srpnju?

Ira Cupać Marković

Prošlog srpnja predložili smo da se cijena noćenja namjenski poveća za jedan euro i da taj iznos turističko gospodarstvo usmjeri na poseban račun za izgradnju zračne luke. Gradonačelnik Gari Cappelli obvezao se da će razraditi taj model, no do danas to nije realizirano, kaže Marinko Dumanić



Aerodrom ima privremenu dozvolu za rad do srpnja, a ukoliko se ne ispune uvjeti, bit će zatvoren



Kako bi zadovoljili kriterije, u zračnoj luci trebali bi uložiti oko četiristo tisuća kuna, ali novca nema. Istovremeno ne mogu do svojih 2,2 milijuna kuna koliko je aerodrom ranije uplatio u gradski proračun na ime komunalnog doprinosa za produljenje piste, investicije koju zračna luka nije realizirala i temeljem toga potražuje taj iznos od Grada Malog Lošinja.


Kada će svoj novac dobiti natrag u zračnoj luci ne znaju. 


Slučajni vlasnik


 – Situacija je teška. Lošinjska plovidba praktično od formiranja aerodroma 1985. podmiruje gubitke. Nakon 25 godina mi to više nismo u mogućnosti, komentirao je Marinko Dumanić, predsjednik Nadzornog odbora zračne luke i predsjednik Uprave Lošinjske plovidbe Holding, koja je većinski vlasnik aerodroma, te navodi:


Ovog trenutka važno je zauzeti stav i odrediti se prema budućnosti jer radi se o infrastrukturnom objektu o kojem ovisi razvoj cijele cresko-lošinjske destinacije. Mi smo u srpnju prošle godine na lošinjskom Gradskom vijeću, kasnije i na creskom, prezentirali plan ulaganja i predložili da se cijena noćenja namjenski poveća za jedan euro i da taj iznos turističko gospodarstvo usmjeri na poseban račun za izgradnju lošinjske zračne luke.


Kako se na cresko-lošinjskom otočju ostvari 2,7 milijuna noćenja, godišnje bi osigurali 2,7 milijuna eura. Grad Mali Lošinj i gradonačelnik Gari Cappelli obvezali su se da će izraditi dokument u kojem će razraditi taj model. U tom cilju sam s gradonačelnikom Cappellijem prije mjesec i pol dana bio u Ministarstvu financija. 


Sve ide presporo


Međutim, od srpnja prošle godine kada smo predstavili projekt do sada, Grad po tom pitanju nije ništa konkretizirao. Sve ide presporo. Sada čekamo da nam Grad uplati barem jedan dio povrata komunalnog doprinosa.


Ako nam Grad iznos od 2,2 milijuna kuna vrati u cijelosti, mi imamo prostora funkcionirati još tri godine u sadašnjim uvjetima, a u međuvremenu bi trebali definirati kako dalje i kako realizirati projekt proširenja zračne luke.


Mi Gradu nudimo upravljanje u cijelosti, ne možemo mu aerodrom prodati za jednu kunu, kako gradonačelnik od nas traži, jer bi time umanjili temeljni kapital trgovačkih društava u čijem je aerodrom vlasništvu i zbog toga bi odgovarali Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga.


Međutim ukoliko Grad preuzme upravljanje i provede daljnja ulaganja, postat će većinski vlasnik, a s obzirom na značaj zračne luke za destinaciju, Grad bi u tome trebao vidjeti interes, mišljenja je Marinko Dumanić. 



U lošinjskoj zračnoj luci prošle godine registriran je promet od 10.475 putnika, od toga se 940 putnika odnosi na redovnu avioliniju s otokom Unije. Najveći udio u vlasništvu aerodroma, čiji je temeljni kapital gotovo 50 milijuna kuna, ima Lošinjska plovidba – Turizam 45,57 posto te Brodarstvo 2,1 posto. Republika Hrvatska u vlasništvu ima 21,69 posto, Jadranka d.d. 18,36, potom građevinska tvrtka Radnik Križevci 9,02 i Grad Mali Lošinj 3,26 posto.