Velika šansa

Sada za Jadran treba pronaći pravog kupca

Anto Ravlić

Crikvenici treba investitor s referencama u turizmu, hoteli visoke tri i četiri zvjezdice koji će kvalitetom smještaja i sadržaja produžiti turističku sezonu, ocjena je u Crikvenici



CRIKVENICA Izlazak »Jadrana« iz stečaja donio je, u skladu s očekivanjima i zdravom pameti, samo pozitivne reakcije. Pogledi već sežu u budućnost koja nosi borbu za dolazak ozbiljnog hotelijera jer je jasno da je izlazak iz stečaja tek korak ka svjetlijoj budućnost hotelske kuće i novom zamahu crikveničkog turizma.


Direktorica TZ Grada Crikvenice Marijana Biondić pozdravlja izlazak iz stečaja.


– Nama je kao turističkoj zajednici jako drago da je »Jadran« izašao iz stečaja. Sljedeći korak kojem se nadamo je nalaženje kvalitetnog investitora i podizanje kvalitete smještaja na višu razinu. Na dobre tri odnosno četiri zvjezdice. »Jadranu« treba kvalitetan vlasnik, koji je prije svega hotelijer. Kad govorimo o kvaliteti, ne mislim samo na kvalitetu smještajnih kapaciteta već i na nove sadržaje. Sve je to potrebno radi produženja turističke sezone i bolje iskorištenosti kapaciteta, ističe direktorica crikveničke turističke zajednice.   

Odlično vođen stečaj


Predsjednica Odbora za turizam Sindikata Istre i Kvarnera Marina Cvitić konstatira da je konačno došlo pozitivno vrijeme za crikvenički »Jadran«.




– Moramo reći da je stečajna upraviteljica Marija Ružić izuzetno dobro vodila stečaj, vodeći brigu o kompaniji, uz socijalnu osjetljivost. Već smo bili u Ministarstvu turizma da vidimo koje su namjere ministarstva za predstojeću privatizaciju. Zadovoljni smo odgovorom da će prioritet imati ponuđač koji bude imao reference iz turizma i razvojne projekte. SIK će se zalagati da se sa 130 ljudi koji su bili kontinuirano u radnom odnosu sklopi ugovor na neodređeno. Posebno kada se radi o radnicima iz »proizvodnje«. Recepcionerima, konobarima, kuharima, domaćicama. Odmah ćemo krenuti s kolektivnim pregovaranjem jer želimo dočekati novog vlasnika s kvalitetnim aktom koji uređuje odnose radnika i poslodavca. Vjerujemo da ćemo imati potporu Ministarstva turizma jer ako se uzmu radnici na neodređeno, poslodavac će ih morati zadržati duže razdoblje, upozorava sindikalistkinja Cvitić.



Jedan od radnika »Jadrana« Ivan Blažević, kuhar u restoranu »Rokan« u sklopu hotela »Slaven«, inače sindikalni povjerenik STUH-a, već razmišlja što će donijeti sutra.    – Izlazak iz stečaja je svakako neki napredak. Radnici su se puno odricali, ovo je novi početak za sve nas. Pogotovo kad je riječ o poboljšanju prava. Za vrijeme stečaja nismo imali kolektivni ugovor već pravilnik o radu prema kojem su prava niža nego po bivšem kolektivnom. Svima su novci koji su stigli malo olakšanje, ali nećemo se lagati. Svi bi htjeli sve svoje novce odmah, prenosi Blažević atmosferu među zaposlenicima »Jadrana«.


  


Bolja perspektiva


Za regionalnu sindikalnu povjerenicu Sindikata turizma i usluga Hrvatske Loredanu Gluhak »Jadran« je prekrasna vijest.


– »Jadran« ima priliku. Vjerujem da će se odraditi kvalitetna privatizacija i da se nećemo ponovno suočavati s problemima kakve imamo u regiji, poput Haludova, Novog Resorta i hotela Selce. Po meni su i radnici heroji jer su u tri i pol godine radili s minimalnim plaćama, vjerovali u »Jadran«, što se pokazalo dobrim izborom. U STUH-u očekujemo da će se radnicima ugovori na mjesec dana u što skorije vrijeme pretvoriti u ugovore o radu koji će dati veću sigurnost ljudima. Sigurni smo da će cijela rivijera dobiti puno, da će biti ljepše odrađena sezona i da radnici i budući radnici imaju puno bolju perspektivu, da će u »Jadranu« opet željeti raditi puno kvalitetnih ljudi, vjeruje sindikalistkinja Gluhak.   

Bez prava na grešku


Pred stečaj su plaće u »Jadranu« bile veće, no neredovite. Kasnile su po tri mjeseca. Za vrijeme stečaja, u protekle tri i pol godine, zarađivalo se skromno. Sobarice su mogle dobiti 2.500 do 2.800 kuna, kuhari su mogli zaraditi između 3.200 i 4.500 kuna, ovisno o godinama staža, broju noćnih sati, rasporedu radnog vremena.


Radnike je brinula nesigurnost. Ugovori su im produživani mjesec po mjesec. Kraj stečaja je nova prilika, a svi su u Crikvenici složni da je na redu još jedna velika zadaća. Odabir kvalitetnog kupca za »Jadran«. Pogrešan odabir mogao bi presuditi crikveničkom turizmu. Kupci koji namjeravaju kvalitetu hotela ostaviti na sadašnjoj razini u Crikvenici su nepoželjni.