Jesen i proljeće donose brojne značajne investicije

Tri marine, rotor na Dugi i nova cesta kroz Tribalj

Anto Ravlić

Investicije u Novom bit će okrenute moru i turizmu. Crikvenica će uređivati Kalu sv. Antuna i rotor na Dugi, a Vinodolska općina postavljati oborinsku kanalizaciju u Triblju



NOVI VINODOLSKI  Građevinska sezona koja u turističkim regijama s blagom zimom traje od jeseni do početka ljeta, na prijelazu iz 2014. u 2015. godinu mogla bi donijeti više ozbiljnijih projekata.


Usporedo s građevinarima, aktivni će biti i uredi u kojima se pripremaju projekti. Projekt broj jedan je marina u Novom. Češki investitori najavili su početak izgradnje marine u luci u Novom Vinodolskom do kraja godine.


Zamijene li zaista građevinski strojevi barke, marina će se zaista moći proglasiti investicijom desetljeća na crikveničko-vinodolskom području.




   Iako građevinari neće startati u 2014. godini, s nestrpljenjem se u Novom Vinodolskom iščekuje studeni. Nakon raspisivanja natječaja za koncesiju za marinu u uvali Muroskva, početkom studenog zatvara se natječaj.


Povjerenstvu sastavljenom od predstavnika dvaju ministarstava i Primorsko-goranske županije trebat će tjedan dana da izaberu najboljeg ponuđača. Ostavlja se prostor za eventualne žalbe i do kraja studenog trebalo bi se znati ime koncesionara.


Zasad se kao ozbiljan kandidat javljao švicarski investitor koji je već obavio i podmorska ispitivanja. Bude li sve u skladu s planovima, radovi bi trebali započeti 1. travnja. Radi se o investiciji od 4,5 milijuna eura.    Uz marine, još jedna investicija u Novom Vinodolskom ima nautički karakter.   

Rješenje hotela Klek


U Poduzetničkoj zoni podiže se hala za suhu marinu. Radovi su vrijedni 2,5 milijuna eura, a hala bi trebala pod krov do kraja godine. U Novom se radi plaža na Bribirskoj obali. Slovenski investitori prezentirat će do kraja listopada idejno rješenje hotela Klek u novljanskoj luci. Jesen i proljeće donijet će uređenje više nerazvrstanih cesta.


Priprema se projekt cestovnog priključka za lokaciju Glavica gdje bi u budućnosti trebali niknuti hoteli. Radi se i u uredima. Za EU projekte kandidirat će se dom u Povilama, a tim putem će i drugi lukobran u Klenovici jer je završilo njegovo projektiranje.


U Crikvenici se priprema nekoliko projekata. Uređivat će se Kala svetog Antuna. Zajedno s infrastrukturom, investicija se kreće oko 1,5 milijuna kuna. Produžit će se šetnica uz Dubračinu do bivše klaonice, u što će se uložiti 800 tisuća kuna. U sklopu šetnice uredit će se i zapuštena obala od kamenog mosta do tržnice.


U pripremi je projekt rasvjete kamenog mosta kako bi se taj dio Crikvenice, danas pomalo zapušten, pretvorio u atraktivnu zonu. Predviđeno je da se ove godine u uređenje pomoćnog igrališta NK Crikvenice uloži 150 tisuća kuna.


Najzanimljivi i najvredniji prometni projekt je gradnja rotora na Dugi. Uredit će se i prilazne ceste u dužini od 100 metara. Nositelj investicije vrijedne 3,7 milijuna kuna su Hrvatske ceste.   

Iz EU fondova – 12 milijuna kuna


Uz građevinare, u Crikvenici će raditi i projektanti. Na stolovima su skice za budući trg u Selcu, kanalizaciju, Staru školu i uređenje atraktivne i danas premalo korištene Preradovićeve ulice kao zone za manja događanja u centru Crikvenice.


U Vinodolskoj općini pred realizacijom je postavljanje oborinske kanalizacije u Triblju. Vrijednost radova je oko dva milijuna kuna. Usporedo s kanalizacijom će se obnoviti prometnica od mostova na istočnom i zapadnom ulazu u Tribalj.


   Prošlih godina među najveće investicije i projekte spada obnova magistrale od Novog Vinodolskog do Sibinja vrijedna oko 60 milijuna kuna. Drugi najveći projekt je crikvenički Trg Stjepana Radića. Izdvajaju se i gradnja hotela Amabilis u Selcu te podizanje trgovačkog centra Duga Mall.


Iako je manje vidljivo i atraktivno, milijuni su ulagani u vodovodnu i kanalizacijsku mrežu. Ulagat će se i ubuduće. Iz europskih fondova su Crikvenica i Novi Vinodolski dobili 12 milijuna kuna za projektnu dokumentaciju koja mora biti gotova do lipnja iduće godine.


Po izradi projekata, trebali bi stići milijuni za gradnju sustava. Bez obzira na gospodarsku krizu, ipak se radi. Investicije bi trebale biti prirodan put izlaska iz krize. Još da je više privatnih investicija, poput novljanskih planova za marinu, koji se nekako čine najrealnijima posljednjih godina.