Internetski servis

Nova aplikacija: “Gradsko oko Krk” u službi građana

Mladen Trinajstić

Foto M. Trinajstić

Foto M. Trinajstić



KRK U okviru projekta »Smart City« koji se već neko vrijeme provodi u mnogim segmentima djelovanja lokalnog upravljanja, Grad Krk svim svojim žiteljima od ovog tjedna nudi novu mogućnost prijave komunalnih problema, uključujući i onih prometnih, putem internetskog servisa za upravljanje komunalnim prijavama »Gradsko oko Krk«. Radi se o aplikaciji sličnoj onoj »Zakrpaj.to« koju su Krčani vrlo često i intenzivno koristili proteklih godina, a koja je, zbog potrebe za prilagodbom novim potrebama Gradske uprave i žitelja tog otočnog grada, sad nadomještena drugom inačicom takvog interaktivnog komunalnog alata koju je razvila riječka tvrtka Ri-Ing Net.


Kako izvještavaju iz Grada, sve zaprimljene prijave (poput rupa na cesti, napuštenih vozila, pokvarenih svjetiljki javne rasvjete, grafita, razbijenih klupa u parku, slomljenih grana i slično) posredstvom spomenutog će komunikacijskog alata sad biti vidljive komunalnim službama Grada Krka, ali i svim ostalim posjetiteljima servisa Gradsko oko. Osim što će nadležne komunalne službe od ovog tjedna moći voditi bolju evidenciju prijavljenih problema, građani, odnosno korisnici internetskog servisa, imat će mogućnost uvida u dinamiku rješavanja vlastitih, ali i svih ostalih prijava.


– Problemi se, uz pomoć spomenutog servisa, prijavljuju jednostavno i cjelovito, i to određivanjem konkretne lokacije na karti koju pritom prate i markeri kojima se prijave razvrstavaju u segment čistoće, komunalnih problema, prometnih problema ili pak pohvala, a prijavitelji, odnosno građani, sve mogu popratiti i fotografijom uočenog problema, kao i njegovim opisom. Najjednostavniji oblik prijave je putem pametnih telefona, i to korištenjem besplatnih aplikacija namijenjenih Android ili iPhone sustavima – kaže Čedomir Miler, zamjenik krčkog gradonačelnika, ističući da je prijave moguće uputiti i putem računala, posredstvom stranice krk.oko.hr na kojoj će se moći dobiti uvid u cjelokupni status rješavanja problema, od njegove prijave i pokrenute procedure, preko eventualnog prosljeđivanja drugim ovlaštenicima, pa sve do čina rješavanja.





Uvođenjem ove usluge koristi će imati svi, kako građani, tako i djelatnici Grada koji će u interakciji doprinositi bržem i učinkovitijem rješavanju problema, kaže Miler, ističući da je spomenuti servis ujedno i iskorak u cilju još transparentnijeg upravljanja komunalnim službama. Do aplikacije namijenjene korištenju putem računala dolazi se putem banera Gradsko oko smještenog u izborniku na naslovnici gradskog portala, s time da se za njeno korištenje valja registrirati, a potom e-mailom potvrditi aktivaciju korisničkog računa, objasnio je Miler, pozvavši građane da se, nakon kraćeg zastoja u funkcioniranju takvog načina komuniciranja sa stanovnicima Krka, svi koji uoče neki problem iznova uključe u korištenje suvremenog komunikacijskog alata, kako bi Krk i naselja koja ga okružuju bili što uredniji i ljepši.