Predsjednik Uprave Sanjin Šolić o planovima

Među top poslodavcima: Lošinjska Jadranka Grupa dogodine planira zaposliti još 235 radnika

Tihana Tomičić

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin

Iza nas je jedna izuzetno dobra godina. Zaokružili smo nekoliko uspješnih projekta i završili prvu fazu investicijskog ciklusa kojim želimo uslugu Jadranke i ponudu cijeloga otoka podignuti na novu razinu, kaže predsjednik Uprave Jadranka Grupe Sanjin Šolić



Jadranka Grupa, peta po veličini hotelijerska tvrtka u Hrvatskoj, proglašena je trećim najboljim poslodavcem u kategoriji velikih tvrtki. S predsjednikom Uprave Sanjinom Šolićem razgovarali smo o tom priznanju te daljnjim planovima ulaganja nakon prvog velikog investicijskog ciklusa na Lošinju. 


– Svi smo izuzetno ponosni jer je Jadranka Grupa, kao hrvatska kompanija koja posluje na otoku, u konkurenciji s globalnim korporacijama i zahvaljujući ocjenama svojih zaposlenika proglašena jednom od najboljih. Od osnutka 1947. do danas Jadranka Grupa je najveći poslodavac na otocima Cresu i Lošinju. Iz tog razloga ova nagrada istovremeno predstavlja snažan vjetar u leđa, ali i obavezu da trebamo nastaviti s dobrom praksom. Jadrankini zaposlenici posebno su istaknuli tri kategorije – posvećenost poslu, lojalnost i izazovnost radnih zadataka. To znači da naši zaposlenici prepoznaju važnost odanosti, odgovornosti i posvećenosti poslu što zapravo predstavlja glavni preduvjet za uspjeh. Kada tome pridodate lojalnost i dobar odaziv na izazovnost radnih zadataka dobijete zadovoljne zaposlenike i uspješnu kompaniju. 


Veliki zamah


Jadranka Grupa je u velikom zamahu. Koliko ljudi je zaposleno ukupno, i što je po vama glavni razlog da ste dobili ovu nagradu, kakav odnos njegujete prema svojim zaposlenicima? 




– Imamo oko 700 stalno zaposlenih, a tijekom turističke sezone ukupan broj raste do oko 1.300 djelatnika. Jadranka Grupu čine tvrtke: Jadranka hoteli, Jadranka kampovi i Kamp Slatina na otoku Cresu te Jadranka trgovine i Jadranka Yachting. Također, u sastavu grupacije je i lokalna radio postaja Radio Jadranka. Upravo kao najveći poslodavac na otocima Lošinju i Cresu nastojimo svojim zaposlenicima osigurati primanja koja će njima i njihovim obiteljima omogućiti kvalitetan život. 


Može li se znati koja je prosječna plaća u Jadranka Grupi? Primjerice, jesu li vaši zaposlenici ove godine imali božićnicu ili slično?


– Vodimo računa da svake godine naši zaposlenici dobiju božićnicu te poklon za dijete, a u narednom periodu u planu je potpisivanje aneksa kolektivnog ugovora prema kojem će se sljedeće godine u Jadranka trgovinama podići osnovica plaće, jer su trgovine imale manju osnovicu od hotela i kampova. Poseban naglasak stavljamo i na obrazovanje zaposlenika, i stalnih i sezonskih. Naime, danas je, posebno u uslužnoj djelatnosti, kontinuirano usavršavanje zaposlenika jedan od glavnih preduvjeta uspjeha, a time i naš poslovni imperativ. Ovogodišnja sezona bila je izrazito uspješna i obilježena brojnim nagradama i priznanjima, a takve rezultate bez naših zaposlenika ne bi bilo moguće postići. Zato su okosnica naše filozofije poslovanja ulaganje u ljudske resurse i kontinuirana edukacija. Na taj način istovremeno postižemo visok standard usluge i zadovoljstvo zaposlenika, ali i gostiju i klijenata. Upravo zato velike napore ulažemo u razvijanje pozitivne radne atmosfere i trudimo se stalno raditi na još boljim uvjetima rada.


Izuzetno dobra godina


Kako ste zadovoljni napretkom investicija s kojima ste krenuli 2015. godine, i što se dalje planira u 2016. godini?


– Iza nas je, usudio bih se reći, jedna izuzetno dobra godina. Vjerujem da će se pozitivni potezi u ovoj godini nastaviti i u sljedećoj te da će 2016. godina biti još bolja, a što predstavlja zaista visoko podignutu ljestvicu za sve nas. Ove godine smo zaokružili nekoliko uspješnih projekta te smo završili s prvom fazom investicijskog ciklusa kojim želimo uslugu Jadranke i ponudu cijeloga otoka podignuti na novu razinu. U uvali Čikat, prvoj uvali s ponudom i uslugom na razini 5 zvjezdica, otvorena je vila Hortensia, kao i boutique hotel Alhambra s vilom Augustom koja je član Small Luxury Hotels te je uređena šetnica i plaža. U kampu Čikat otvoren je zabavni aquapark zahvaljujući čemu je podignuta kategorizacija kampa na visoke 4 zvjezdice. Za Uskrs završeni su radovi na Vitality Hotelu Punta u Velom Lošinju, gdje se nadogradio jedan kat na postojećem hotelu. U narednom periodu planiramo nastaviti s realizacijom investicijskog ciklusa: tako radimo na izradi idejnog rješenja za Helios resort koji će svojim jedinstvenim holističkim konceptom dati dodanu vrijednost našoj cjelokupnoj ponudi, ali nastavljamo i s realizacijom ostalih strateških projekata poput izgradnje eko golf resorta na Mataldi te projekta rekonstrukcije Zračnog pristaništa Mali Lošinj, čija će realizacija Lošinju i Jadranci zasluženo omogućiti cjelogodišnji turizam najviše kategorije.


Vrlo izazovno


Kako ocjenjujete ukupne uvjete poslovanja u Hrvatskoj i na Lošinju? Da li i vaši projekti zapinju na birokraciji ili su velike investicije sada ipak oslobođene tereta administrativnih barijera?



Jadranka Grupa ima velik utjecaj i odgovornost prema lokalnoj zajednici i zato aktivno sudjelujemo u razvoju i realizaciji projekata koji su važni za kvalitetu života na otoku tijekom cijele godine. U sklopu investicijskog ciklusa u uvali Čikat započet je projekt uvođenja kanalizacije, investicija vrijedna tri milijuna kuna koja omogućuje stanovnicima navedenog područja spajanje na kanalizacijsku mrežu. U suradnji Županijom i Gradom Malim Lošinjem Jadranka je podržala rekonstrukciju županijske ceste od Velog do Malog Lošinja te izgradnju pješačke i biciklističke staze. Kontinuirano ulažemo u razvoj zdravstva pa smo uložili u obnovu i opremanje Doma zdravlja na Lošinju i Cresu. Također, Jadranka u prosjeku godišnje izdvaja 300.000 kuna za razvoj lokalnih kulturnih manifestacija i udruga te sportskih klubova. 



– S obzirom na niz projekata koji su u procesu realizacije Jadranka Grupa često surađuje s institucijama, na lokalnoj i na nacionalnoj razini. Svjesni smo toga da u Hrvatskoj poslovanje ponekad zna biti, u najmanju ruku, vrlo izazovno, a posebice kada je riječ o pokretanju novih projekata te ishođenju svih potrebnih dozvola, mišljenja i elaborata. Vrlo često je tada riječ o kompleksnim procedurama u koje je obično uključeno više strana te zbog toga one znaju i potrajati. No, situacija je kakva je i dajemo sve od sebe da se u nekom razumnom roku realiziraju projekti, posebno oni koji su proglašeni od strateškog značaja, poput primjerice proširenja zračne luke Mali Lošinj. Jadranka Grupa vrlo kvalitetno surađuje s Gradom Malim Lošinjem koji je prepoznao važnost unaprjeđenja ponude, kako Jadrankinih kapaciteta, tako i cijeloga otoka. Mislim da su rezultati te dobre suradnje već sad vidljivi te da je Lošinj ove godine definitvno potvrdio svoje mjesto među top destinacijama, a što je potvrdilo i Ministarstvo turizma. 


Nova radna mjesta 


– Samo kroz realizaciju planiranih investicijskih projekata do 2017. godine planiramo zaposliti novih 235 radnika i svi će se primarno zapošljavati s područja Cresa i Lošinja, što dugoročno rješava problem nezaposlenosti na našem području. Ne smijem zaboraviti ni programe stipendiranja i ulaganje u akademski razvoj lošinjskih učenika i studenata, dok im osiguravanjem stručne prakse otvaramo vrata u poslovni svijet. Posebno je zanimljiva suradnja Jadranke s domaćim, lokalnim proizvođačima i dobavljačima s Unija i Cresa, kao i lošinjskim ribarima koji love na području Kvarnera i od kojih nabavljamo ribu i morske plodove za sve naše hotele i restorane kako bismo garantirali vrhunsku ponudu svakom gostu.


Tihana TOMIČIĆJadranka Grupa, peta po veličini hotelijerska tvrtka u Hrvatskoj, proglašena je trećim najboljim poslodavcem u kategoriji velikih tvrtki. S predsjednikom Uprave Sanjinom Šolićem razgovarali smo o tom priznanju te daljnjim planovima ulaganja nakon prvog velikog investicijskog ciklusa na Lošinju. – Svi smo izuzetno ponosni jer je Jadranka Grupa, kao hrvatska kompanija koja posluje na otoku, u konkurenciji s globalnim korporacijama i zahvaljujući ocjenama svojih zaposlenika proglašena jednom od najboljih. Od osnutka 1947. do danas Jadranka Grupa je najveći poslodavac na otocima Cresu i Lošinju. Iz tog razloga ova nagrada istovremeno predstavlja snažan vjetar u leđa, ali i obavezu da trebamo nastaviti s dobrom praksom. Jadrankini zaposlenici posebno su istaknuli tri kategorije – posvećenost poslu, lojalnost i izazovnost radnih zadataka. To znači da naši zaposlenici prepoznaju važnost odanosti, odgovornosti i posvećenosti poslu što zapravo predstavlja glavni preduvjet za uspjeh. Kada tome pridodate lojalnost i dobar odaziv na izazovnost radnih zadataka dobijete zadovoljne zaposlenike i uspješnu kompaniju. Veliki zamahJadranka Grupa je u velikom zamahu. Koliko ljudi je zaposleno ukupno, i što je po vama glavni razlog da ste dobili ovu nagradu, kakav odnos njegujete prema svojim zaposlenicima? – Imamo oko 700 stalno zaposlenih, a tijekom turističke sezone ukupan broj raste do oko 1.300 djelatnika. Jadranka Grupu čine tvrtke: Jadranka hoteli, Jadranka kampovi i Kamp Slatina na otoku Cresu te Jadranka trgovine i Jadranka Yachting. Također, u sastavu grupacije je i lokalna radio postaja Radio Jadranka. Upravo kao najveći poslodavac na otocima Lošinju i Cresu nastojimo svojim zaposlenicima osigurati primanja koja će njima i njihovim obiteljima omogućiti kvalitetan život. Može li se znati koja je prosječna plaća u Jadranka Grupi? Primjerice, jesu li vaši zaposlenici ove godine imali božićnicu ili slično?– Vodimo računa da svake godine naši zaposlenici dobiju božićnicu te poklon za dijete, a u narednom periodu u planu je potpisivanje aneksa kolektivnog ugovora prema kojem će se sljedeće godine u Jadranka trgovinama podići osnovica plaće, jer su trgovine imale manju osnovicu od hotela i kampova. Poseban naglasak stavljamo i na obrazovanje zaposlenika, i stalnih i sezonskih. Naime, danas je, posebno u uslužnoj djelatnosti, kontinuirano usavršavanje zaposlenika jedan od glavnih preduvjeta uspjeha, a time i naš poslovni imperativ. Ovogodišnja sezona bila je izrazito uspješna i obilježena brojnim nagradama i priznanjima, a takve rezultate bez naših zaposlenika ne bi bilo moguće postići. Zato su okosnica naše filozofije poslovanja ulaganje u ljudske resurse i kontinuirana edukacija. Na taj način istovremeno postižemo visok standard usluge i zadovoljstvo zaposlenika, ali i gostiju i klijenata. Upravo zato velike napore ulažemo u razvijanje pozitivne radne atmosfere i trudimo se stalno raditi na još boljim uvjetima rada.Izuzetno dobra godinaKako ste zadovoljni napretkom investicija s kojima ste krenuli 2015. godine, i što se dalje planira u 2016. godini?– Iza nas je, usudio bih se reći, jedna izuzetno dobra godina. Vjerujem da će se pozitivni potezi u ovoj godini nastaviti i u sljedećoj te da će 2016. godina biti još bolja, a što predstavlja zaista visoko podignutu ljestvicu za sve nas. Ove godine smo zaokružili nekoliko uspješnih projekta te smo završili s prvom fazom investicijskog ciklusa kojim želimo uslugu Jadranke i ponudu cijeloga otoka podignuti na novu razinu. U uvali Čikat, prvoj uvali s ponudom i uslugom na razini 5 zvjezdica, otvorena je vila Hortensia, kao i boutique hotel Alhambra s vilom Augustom koja je član Small Luxury Hotels te je uređena šetnica i plaža. U kampu Čikat otvoren je zabavni aquapark zahvaljujući čemu je podignuta kategorizacija kampa na visoke 4 zvjezdice. Za Uskrs završeni su radovi na Vitality Hotelu Punta u Velom Lošinju, gdje se nadogradio jedan kat na postojećem hotelu. U narednom periodu planiramo nastaviti s realizacijom investicijskog ciklusa: tako radimo na izradi idejnog rješenja za Helios resort koji će svojim jedinstvenim holističkim konceptom dati dodanu vrijednost našoj cjelokupnoj ponudi, ali nastavljamo i s realizacijom ostalih strateških projekata poput izgradnje eko golf resorta na Mataldi te projekta rekonstrukcije Zračnog pristaništa Mali Lošinj, čija će realizacija Lošinju i Jadranci zasluženo omogućiti cjelogodišnji turizam najviše kategorije.Vrlo izazovnoKako ocjenjujete ukupne uvjete poslovanja u Hrvatskoj i na Lošinju? Da li i vaši projekti zapinju na birokraciji ili su velike investicije sada ipak oslobođene tereta administrativnih barijera?– S obzirom na niz projekata koji su u procesu realizacije Jadranka Grupa često surađuje s institucijama, na lokalnoj i na nacionalnoj razini. Svjesni smo toga da u Hrvatskoj poslovanje ponekad zna biti, u najmanju ruku, vrlo izazovno, a posebice kada je riječ o pokretanju novih projekata te ishođenju svih potrebnih dozvola, mišljenja i elaborata. Vrlo često je tada riječ o kompleksnim procedurama u koje je obično uključeno više strana te zbog toga one znaju i potrajati. No, situacija je kakva je i dajemo sve od sebe da se u nekom razumnom roku realiziraju projekti, posebno oni koji su proglašeni od strateškog značaja, poput primjerice proširenja zračne luke Mali Lošinj. Jadranka Grupa vrlo kvalitetno surađuje s Gradom Malim Lošinjem koji je prepoznao važnost unaprjeđenja ponude, kako Jadrankinih kapaciteta, tako i cijeloga otoka. Mislim da su rezultati te dobre suradnje već sad vidljivi te da je Lošinj ove godine definitvno potvrdio svoje mjesto među top destinacijama, a što je potvrdilo i Ministarstvo turizma. Nova radna mjesta – Samo kroz realizaciju planiranih investicijskih projekata do 2017. godine planiramo zaposliti novih 235 radnika i svi će se primarno zapošljavati s područja Cresa i Lošinja, što dugoročno rješava problem nezaposlenosti na našem području. Ne smijem zaboraviti ni programe stipendiranja i ulaganje u akademski razvoj lošinjskih učenika i studenata, dok im osiguravanjem stručne prakse otvaramo vrata u poslovni svijet. Posebno je zanimljiva suradnja Jadranke s domaćim, lokalnim proizvođačima i dobavljačima s Unija i Cresa, kao i lošinjskim ribarima koji love na području Kvarnera i od kojih nabavljamo ribu i morske plodove za sve naše hotele i restorane kako bismo garantirali vrhunsku ponudu svakom gostu.