LRH je bio 12 godina ovlaštenik koncesije, koja je istekla 6. srpnja 2011. Na natječaju PGŽ-a ponovo je izabran LRH, no zbog žalbe odluka je poništena i do danas nije raspisan novi natječaj, već se rješava zemljišno-knjižni status marine, odnosno pomorskog dobra kojeg sve to vrijeme LRH uredno koristi
OPATIJA Marina Admiral koristi se bez koncesije na pomorskom dobru. Liburnia Riviera Hoteli već tri godine marinu Admiral koriste bez valjanog pravnog osnova, odnosno od srpnja 2011., kada je istekla koncesija, upozorio nas je Antun Kelava, bivši djelatnik LRH-a, koji je svoja saznanja i pitanja proslijedio na adrese involviranih u ovu priču – u Primorsko-goransku županiju, Grad Opatiju i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
Poništena odluka
Područje na kojem je izgrađena marina Admiral nije bilo upisano i evidentirano u katastru niti u zemljišnim knjigama, već je ista onda, a i danas predstavljala more, što je po samom zakonu – pomorsko dobro.
Predmet ponovne koncesije bilo je pomorsko dobro, luka posebne namjene – luka nautičkog turizma marina Admiral. Primorsko-goranska županija kao davatelj koncesije objavila je u Narodnim novinama obavijest o namjeri davanja koncesije na pomorskom dobru za gospodarsko korištenje marine Admiral, na koju su dostavljene dvije ponude – tvrtki LRH i Sunčani vez.
Komisija za otvaranje ponuda utvrdila je da obje sadrže sve elemente određene u obavijesti o namjeri davanja koncesije te su obje proslijeđene stručnom povjerenstvu za koncesiju u PGŽ-u.
Nakon izvršenog pregleda i ocjene ponude, povjerenstvo je predložilo Županijskoj skupštini (davatelju koncesije) donošenje odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja kojom se predlaže da se odabere LRH, što je Županijska skupština prihvatila i donijela predloženu Odluku.
Tvrtka Sunčani vez uložila je 5. siječnja 2012. žalbu na tu odluku te je ista proslijeđena drugostupanjskom tijelu – Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, koje ju je poništilo, kao i Odluku o namjeri davanja koncesije na pomorskom dobru za gospodarsko korištenje ove opatijske luke nautičkog turizma, piše Kelava u svom pismu nadležnima.
Dugotrajna procedura
Nadležni u Primorsko-goranskoj županiji na pitanja o tome plaćaju li Liburnia Riviera Hoteli koncesiju za to pomorsko dobro, na temelju kojeg ugovora je plaćaju, zbog čega luka nije upisana i evidentirana u katastru i zemljišnim knjigama i zašto od isteka koncesije 2011. do danas nije pokrenut postupak koncesioniranja, ne odgovaraju konkretno.
– Za pokretanje postupka davanja koncesije potrebno je da se u katastru i zemljišnim knjigama, sukladno Rješenju Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture izvrši upis zemljišno-knjižnih čestica na kojima je izgrađena luka nautičkog turizma marina Admiral te da se na istima učini vidljivim status pomorskog dobra, a sve prema odredbama Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama i Uredbi o postupku utvrđivanja granice pomorskog dobra. Nove granice lučkog područja luke posebne namjene, marine Admiral sukladno važećoj prostorno planskoj dokumentaciji Grada Opatije utvrđene su Rješenjem Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture od 20. ožujka 2014. godine. Postupajući po citiranom Rješenju nadležnog Ministarstva, Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze dao je izraditi geodetski elaborat za dio pomorskog dobra na kojem se nalazi luka posebne namjene marina Admiral, upisan u k.o. Veprinac. Dana 21. studenoga 2014. geodetski elaborat upućen je na provedbu Državnoj geodetskoj upravi, Područni ured za katastar Rijeka. Po provedbi navedenog elaborata, Općinsko državno odvjetništvo u Rijeci je ovlašteno podnijeti prijedlog nadležnom općinskom sudu za upis pomorskog dobra u zemljišne knjige. Tek po okončanju opisanog prethodnog postupka ovaj Upravni odjel će pokrenuti postupak koncesioniranja. Sukladno zakonskim propisima, davatelj koncesije utvrđuje naknadu za koncesiju u postupku davanja koncesije, odnosno ona se uplaćuje po sklapanju ugovora o koncesiji, stoji u odgovoru županijske pročelnice za pomorstvo, promet i veze Nade Milošević.