Dolazak asistenata u školu nama je novitet, novo iskustvo koje je odlično prihvaćeno. Već u ovom kratkom razdoblju vidimo veliki napredak kod učenika – rekla je Astrid Krizman, ravnateljica škole u Matuljima. Asistente u opatijskoj školi za djecu koja svoje školske obaveze ne mogu obavljati sama financira Grad Opatija
OPATIJA/MATULJI/LOVRAN/MOŠĆENIČKA DRAGA Liburnijske škole zasada nisu ostale bez asistenata u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju.
U matuljskoj osnovnoj školi angažirano ih je šestero, u opatijskoj četiri, u Lovranu jedan, a u Brešcima trenutačno ne postoji potreba za pomoćnikom u nastavi. Asistenti u nastavi prvi su put ove školske godine ušli u matuljsku osnovnu školu.
Nova potreba u Lovranu
– Koliko smo asistenata tražili, toliko smo i dobili. Za jednog učenika nismo znali hoće li uopće moći dolaziti na nastavu u školu pa smo tek naknadno za njega zatražili asistenta i nadamo se pozitivnom odgovoru Županije. Za sada dječaku pomaže otac i edukacijski rehabilitator – rekla je Erceg ističući kako je poslodavac asistenta PGŽ sredstva osigurao preko EU natječaja.
Opatijska škola »Rikard Katalinić Jeretov« ima četiri pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju. Njihov angažman financira Grad Opatija, a prema riječima školske koordinatorice pomoćnika u nastavi Nadie Novak Ramić opatijska škola neće ostati bez asistenata u nastavi.
Suradnja s udrugom »IDEM«
Tako će se zahvaljujući sredstvima Grada Opatije a u suradnji sa strukovnom udrugom »IDEM« zajedno educirati i provoditi pomoć za djecu koja školske obaveze na nastavi ne mogu obavljati sama.
U OŠ »Drago Gervais« u Brešcima trenutačno nema potreba za asistentom u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju, pa stručna suradnica, psihologinja Mirjana Černeka Mikuličić kaže kako njihova škola nije pogođena situacijom u kojoj su se našle neke druge škole u našoj regiji.
Međutim, kaže da u školi postoje djeca koja rade po prilagođenom programu, no kako ta djeca uspijevaju sama obavljati školske zadatke.
– Žalosti me i brine ova situacija u kojoj djeca ostaju bez svojih asistenata. Nadam se da će se u Hrvatskoj pronaći način kako asistente vratiti na nastavu jer su oni za većinu djece s teškoćama u razvoju nužni – zaključuje školska psihologinja iz Brešca.