Vijeće

Izbjegnuto imenovanje mimo pravilnika: “Hlojkica” i dalje glavna tema u Delnicama

Danijela Pleše

Iako je delnički gradonačelnik Ivica Knežević apelirao na savjest vijećnika da, imajući na umu nužnost normalnog funkcioniranja vrtića, prihvate situaciju izvan protokola i pravila, Igor Pleše ustrajao je u svom zahtjevu jer je sjednica i sazvana upravo zato što se pravila nisu poštovala



DELNICE Zbog ovotjedne situacije s Dječjim vrtićem Hlojkica, a nakon izvanrednih tiskovnih konferencija i sastanka s vrtićkim Upravnim vijećem, na red je došlo i sazivanje sjednice delničkog Gradskog vijeća. Naime, inspekcija je zbog utvrđenih nepravilnosti u provođenju natječaja za radna mjesta u DV Hlojkica zabranila rad ukupno 5 zaposlenica – ravnateljici, trima odgojiteljicama te psihologinji – što je ugrozilo rad vrtića, zbog čega je Upravno vijeće vrtića predložilo Karmen Rački za vršiteljicu dužnosti ravnateljice, a njezino imenovanje trebalo je odobriti Gradsko vijeće.


To se i dogodilo na 19. sjednici Gradskog vijeća Grada Delnica sazvanoj upravo tim povodom, no iako se činilo da bi imenovanje v.d. ravnateljice trebalo biti tek puka formalnost, pokazalo se da to i nije baš tako.


– Prema poslovniku, radni materijal za sjednicu vijećnici trebaju dobiti najmanje dva dana uoči održavanja sjednice, a i sam poziv na sjednicu ima nekoliko propusta. To da se moramo držati pravila pokazala nam je i ova situacija s vrtićem koju trebamo shvatiti kao upozorenje da sve treba biti po pravilima – rekao je na samom početku SDP-ov vijećnik Igor Pleše, upozorivši da zbog proceduralnih pogrešaka i sama sjednica Gradskog vijeća može biti proglašena – nevažećom.


Alternativna rješenja




Iako je gradonačelnik Ivica Knežević apelirao na svijest i savjest vijećnika da, imajući na umu nužnost normalnog funkcioniranja vrtića, prihvate situaciju izvan protokola i pravila, Igor Pleše, napominjući da će podržati imenovanje v. d. ravnateljice, ustrajao je u svom zahtjevu da sve bude prema pravilima jer je sjednica i sazvana upravo zato što pravila nisu poštovana.


Na njega se nadovezao i njegov stranački kolega Davor Košmrlj koji je zatražio jednostavna pojašnjenja odgovornosti v. d. ravnateljice, ali i istaknuo da su postojala i druga rješenja, primjerice žalba na nalaz inspekcije, koja bi omogućila »kupovinu« vremena za dugoročno rješavanje nastalog problema, a zaposlenice su još mogle ostati raditi do pravomoćnog rješenja.


Nakon sat vremena rasprave, predsjednik Gradskog vijeća Goran Bukovac zaključio je da su pred vijećnicima dvije opcije – glasovanje koje nije prema pravilima poslovnika ili dodatno kompliciranje situacije u vrtiću – a nakon pauze ipak je pronađeno kompromisno rješenje pa je sjednica proglašena hitnom, izmijenjen je poziv na sjednicu i na kraju je jednoglasno donesena odluka o imenovanju Karmele Rački za v.d. ravnateljice Dječjeg vrtića Hlojkica.


A nakon vrtića, vijećnici su se prebacili na komunalne teme. Naime, u sklopu sjednice održan je radni sastanak s predstavnicima tvrtke Komunalac d.o.o. i to s ciljem boljeg upoznavanja vijećnika s novim komunalnim poskupljenjima.



U raspravu o novom načinu odvoza otpada uključio se i gradonačelnik Ivica Knežević ističući primjer gradova razvijenih zemalja u kojima se miješani komunalni otpad odvozi dva puta mjesečno, dok se kod nas to čini 4 puta mjesečno.


– Korisnici moraju shvatiti da se odvajanjem otpada može smanjiti i mjesečni broj odvoza otpada, što će u svakom slučaju bitno utjecati na daljnje troškove odvoza miješanog komunalnog otpada, rekao je Knežević.


Radni sastanak je završen uz poruku da će zasigurno još biti upita i korekcija u vezi novih promjena u Komunalcu d.o.o. te da su djelatnici Komunalca d.o.o. za sve upite dostupni na adresi Komunalca d.o.o. osobnim dolaskom, pozivom na jedan od brojeva telefona ili na web stranici.



(Ne)dovoljno informacija


Napominjući da od 2010. godine nije bilo poskupljenja, direktor Boro Tomić pojasnio je da je do promjene načina obračuna došlo zbog primjene važeće zakonske regulative, dok su cijene same usluge odvoza miješanog komunalnog otpada donesene s ciljem pokrića stvarnog troška javne usluge odvoza i sakupljanja miješanog komunalnog otpada.


Tomić je i odgovorio na pitanje vijećnika Gorana Račkog (Unija Kvarnera) kojeg je zanimalo jesu li građani bili dovoljno informirani o poskupljenjima. Naime, prema Tomićevim riječima, informiranje javnosti započelo je još krajem studenoga prošle godine, a puno riječi o tome bilo je i u medijima. Ipak, složio se da se pokazalo da građani o tome ne znaju dovoljno.



Direktor Komunalca Boro Tomić pojasnio je da se u zgradama s do 7 stanova koriste pojedinačni spremnici za odlaganje otpada, dok zgrade sa 7 i više stanova, zbog ekonomičnosti i efektivnosti, koriste zajedničke spremnike od 770 ili 1.100 litara. No, kako su napomenuli djelatnici Komunalca d.o.o. cijena odvoza je ista za korisnike koji koriste pojedinačni i zajednički spremnik.


– Korisnici zajedničkih spremnika trebali bi se međusobno dogovoriti hoće li spremnik prazniti kod svakog odvoza ili samo kad je pun, izjavio je rukovoditelj komunalija u Komunalcu d.o.o. Anton Pleše, dodajući da kante koje do sada nisu čipirane, bit će čipirane sljedećih tjedana, tijekom odvoza otpada.


– Za sve eventualne upite građana, djelatnici Komunalca su dostupni i rado će odgovoriti na njih. Novi cjenik primjenjuje se od 1. siječnja ove godine te će prvi računi biti poslani krajem veljače ove godine. Na varijabilni dio cijene može se utjecati onoliko koliko se bude korisnik kvalitetnije posvetio odvajanju otpada, primjerice papira, stakla, kartona, kao i kompostiranjem biootpada. Ukoliko korisnik ne bude bacao svu vrstu otpada u kantu, nego reciklirao, samim time imat će i smanjeni broj odvoza otpada, pojasnio je Pleše.



Ideju o javnoj tribini za građane gdje bi mogli postavljati svoja pitanja te uputiti primjedbe dala je Adrijana Kruljić (NL Volimo Delnice), ali je i zahtijevala konkretnije objašnjenje o načinu računanja fiksnog i varijabilnog dijela u novom cjeniku.


– Kroz fiksni dio korisnik će plaćati trošak javne usluge koji nastaje bez obzira na količinu sakupljenog otpada (troškovi amortizacije i goriva vozila, troškovi djelatnika, vođenje sustava i evidencije samog sakupljanja otpada), a kroz varijabilni dio naplaćuje se trošak zbrinjavanja sakupljenog otpada što se utvrđuje očitovanjem čipova postavljenim na posudama – objasnila je Lidija Južnić, voditeljica financijsko-računovodstvenog sektora u Komunalcu.