Dobra vijest

Brzobrodska linija Pula – Mali Lošinj – Zadar postaje cjelogodišnja

Irena Frlan Gašparović

Foto: Davor Kovačević

Foto: Davor Kovačević



U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer je potpisan sporazum o zajedničkom financiranju državne brzobrodske linije Pula – (Unije – Susak) – Mali Lošinj – (Ilovik – Silba) – Zadar, koja je odlukom Vlade umjesto sezonske postala cjelogodišnja državna linija. Prema potpisanom sporazumu, troškove linije zajednički pokrivaju Agencija za obalni linijski pomorski promet, tri županije – Istarska, Primorsko-goranska i Zadarska – te tri grada, Pula, Mali Lošinj i Zadar.


– Ovo pokazuje da država zajedno sa županijama i gradovima može napraviti dobre stvari. To nam je pokazatelj da i druge linije možemo na isti način osmisliti i sufinancirati – kazao je ministar Oleg Butković, ustvrdivši da je cilj ovakvih linija pripomoći zadržavanju ljudi na otocima, boljem povezivanju otočana, ali i poticanje razvoja turizma na otocima.


Izabrana Jadrolinija


Vlada je u prosincu prošle godine odlučila da će ova brzobrodska linija postati cjelogodišnja. U travnju je raspisan natječaj, na kojem je izabrana Jadrolinija. Troškovi održavanja linije za razdoblje od lipnja do prosinca iznose 4,5 milijuna kuna. Agencija za obalni linijski pomorski promet pokriva oko 3,5 milijuna. Svaka od tri uključene županija osigurava oko 160 tisuća kuna, jednako kao i tri uključena grada. Potpisani sporazum o sufinanciranju odnosi se na ovu godinu, ali će se linija održavati i od 2018. godine nadalje.





Ministar Butković je, pak, najavio da bi uskoro trebali biti raspisani natječaji za dodjelu bespovratnih sredstava za financiranje projekata 28 lučkih uprava u svih sedam obalno-otočnih županija. Na raspolaganju je 80 milijuna eura. – Očekuje nas veliki investicijski ciklus u lukama, zaključio je Butković.



Državna tajnica za more Maja Markovčić Kostelac istaknula je da linijski promet predstavlja jedan od stupova razvoja otoka, ali i razvoja turizma, ustvrdivši da je katamaranska linija Pula – Mali Lošinj – Zadar pretvorena u cjelogodišnju »da se odgovori na potrebe i zahtjeve građana«. Sličan model sa sufinanciranjem trebao bi biti primijenjen i na druge linije, kao i na međuotočno povezivanje te za povezivanje pojedinih dijelova gradova ili gradova i bliže okolice. Prema riječima državne tajnice, s Jadrolinijom se dogovara i novi plan modernizacije flote.


U sezoni pet puta na dan


Sporazum o zajedničkom financiranju jučer su u Ministarstvu potpisali ravnateljica Agencije za obalni linijski prijevoz Paula Vidović, zamjenik župana Zadarske županije Šime Mišić, zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić, gradonačelnica Malog Lošinja Ana Kučić, gradonačelnik Pule Boris Miletić te v.d. pročelnika za gospodarstvo, poduzetništvo i razvitak otoka Grada Zadra Ivica Katić.


Na ovoj liniji plovit će Jadrolinijin katamaran »Novalja«. U razdoblju takozvane »niske sezone«, od 2. do 29. lipnja i od 4. rujna do 1. listopada, predviđena su dva polazno-povratna putovanja dnevno. U »visokoj sezoni« od 30. lipnja do 3. rujna po pet putovanja dnevno, a izvan sezone, od 2. listopada do kraja godine, jedno putovanje dnevno.


Od lipnja do kolovoza ove godine, ovom linijom prevezlo se 24.164 putnika.