Piše Igor Vlajnić

Osvrt na koncert Acoustic Projecta u Bakru: Ostvarena lijepa razina muziciranja i suradnje

Igor Vlajnić

Foto M. Šegulja

Foto M. Šegulja

Kako u Bakru nisu nastupili u punom sastavu, članovi Acoustic Projecta morali su u određenoj mjeri prilagoditi svoju izvedbu i to posebno u smislu aranžmana, a kao gošća gudačkog kvinteta nastupila je mlada harfistica Veronika Ćiković

BAKAR – Na popisu omiljenih koncertnih prostora i zajednica tijekom ljetnog razdoblja mogu se naći brojni gradovi i mjesta u našoj okolini.

Ono što na toj karti ističe Bakar od većine ostalih je činjenica da organizacija kulturnih događaja ima neku glavu i rep, odnosno da se radi o zaokruženom konceptu cjelogodišnje koncertne aktivnosti, a ne samo one koja popunjava kalendare nekoliko ljetnih mjeseci. Odnedavno se u Bakru promiče i festival klasične glazbe pod nazivom BakArt koji je do sada već imao više značajnijih održanih koncerata poznatih umjetnika.

Ponajprije uz potporu Ministarstva kulture i medija, ali i Grada Bakra te lokalne turističke zajednice, redovito se održavaju koncertna gostovanja. Konkatedrala sv. Andrije apostola kao i uvijek odličan je prostor koji u ugodnom ambijentu može ugostiti veći broj zainteresiranih posjetitelja, a uspjeh organizatora time je i veći što bi tako velika crkva, kad se u njoj ne bi našlo dovoljno publike čiji broj bi negdje drugdje u potpunosti ispunio prostor, izgledala sablasno prazna. Ipak, bakarski trud pokazuje uspjeh i u činjenici da je publike bilo dovoljno, ali i da se ponašanje iste popravlja u smislu poznavanja onoga što se sluša što je vidljivo i po točno upućenim aplauzima tamo gdje to treba. Kulturno-umjetnička udruga Sklad sa svim svojim članicama i članovima sada već rutinski odrađuje protokolarni dio, pa se sve čini vrlo profesionalno – od dočeka publike do neformalnih druženja nakon koncerta. Gostujući umjetnici, koji se doduše iz godine u godinu često i ponavljaju, uvijek za boravak u Bakru imaju samo riječi hvale.

Praizvedba »Prije oluje«

A riječi hvale imala je i prisutna publika koja je slušala nastup ansambla Acoustic Project, osnovanog još 2008. godine od deset glazbenih virtuoza koji su se tijekom godina okušali u sviranju klasičnog repertoara, ali i jazza, tradicijom nadahnute glazbe ili čak i rocka. Početkom ove godine ansambl je izdao i novi nosač zvuka pod nazivom »Furious Dance« na kojem se mogu čuti skladbe koje fuzijom spajaju prethodno navedene žanrove. Kako u Bakru nisu nastupili u punom sastavu, članovi Acoustic Projecta morali su u određenoj mjeri prilagoditi svoju izvedbu i to posebno u smislu aranžmana, a kao gošća gudačkog kvinteta nastupila je mlada harfistica Veronika Ćiković. Rođena u Rijeci, Ćiković je svoje harfističko obrazovanje završila u Zagrebu, a danas redovito nastupa kao vanjski suradnik Zagrebačke filharmonije, Simfonijskog orkestra HRT-a, orkestra opere HNK-a u Zagrebu i Rijeci te ansambla Cantus. Još je jedan riječki umjetnik sa zagrebačkom adresom nastupio i na mjestu prve violine, a radi se o poznatom violinistu Marcu Grazianiju kojeg također resi vrlo uspješna karijera, jednako kao i violončelista Petra Kovačića koji je na svojem glazbalu muzicirao u gostujućem ansamblu. Osim tri osobe iz Rijeke, nastupili su i Val Bakrač kao 2. violina, Aleksandar Jakopanec na violi te Dubravko Palanović na kontrabasu.

Osim kao kontrabasist, Palanović djeluje i kao voditelj ansambla Acoustic Project te kao skladatelj i aranžer skladbi na programu. Tako je odmah na početku publici ponuđena njegova skladba pod imenom Prije oluje za harfu i gudački kvintet. Ova praizvedba zapravo je vrlo uspješno otvorila cijeli koncert dočaravajući ambijentalnu zvučnu sliku kao da testira akustičke mogućnosti prostora i glazbala. Dijalog sa solisticom ostvaren je uspješno, a upravo je Ćiković u ovoj skladbi pokazala da doista vlada svojim glazbalom u tehničkom i glazbenom aspektu.

Debussyjevi plesovi

U nastavku koncerta mogli smo (bez kontrabasa) čuti Gudački kvartet br. 2 skladatelja Aleksandra Borodina. Opsežno djelo senzibilnog ruskog romantičara nešto se možda bolje razumjelo u prednjem dijelu crkve, dok je s udaljenošću opadala i razgovjetnost i artikulacija. No, ipak se može reći da je u tim i takvim okvirima skladba izvedena korektno i uspješno, a svi članovi kvarteta pokazali su lijepu razinu muziciranja i suradnje. Za kraj koncerta, opet u punom sastavu, izvedena su dva Plesa za harfu i gudače Claudea Debussyja (Danse Sacre i Danse Profane). Impresionistička partitura ponudila je bolji doživljaj pa se ova izvedba može okarakterizirati kao vrlo uspješna. Odobravanje publike izazvalo je i jedan dodatak, upravo za ovaj koncert prerađenu još jednu skladbu voditelja Dubravka Palanovića.

Jednosatni koncert završio je najavom novih događaja u Bakru koji, kako smo već rekli, traju cijele godine pa, ako smo dobro shvatili, sljedeći uključuje i izvedbu Mozartove Krunidbene mise što svakako ne treba propustiti.