Gradsko kazalište Pula

Dojmljiva izvedba Chopina: Bili smo na pijanističkom recitalu Gorana Filipca

Vanesa Begić

Foto Leona Teodorović

Foto Leona Teodorović

Svi epiteti kojima se opisuje ovaj pijanist, od tehničke briljantnosti do senzibiliteta, pokazali su se točnim, a nevrijeme – pravo i metaforičko, zamijenjeno je svijetom dubokih emocija



PULA – Iznimno hladna proljetna večer, koja je, po temperaturama i vremenskim (ne)prilikama bila prije zimska nego proljetna te snažan pljusak, nisu spriječili brojnu publiku da prisustvuje vrlo kvalitetnoj koncertnoj večeri u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula, gdje je nastupio pijanist Goran Filipec.


Interpretacije


Budući da je na repertoaru bio Chopin i neka od njegovih najpoznatijih djela iz bogatog opusu čiji je lajtmotiv romantizam, publika je mogla zaboraviti na sat i pol na nevrijeme – i na pravo i metaforičko, te uroniti u drevne svjetove pune lijepih, dubokih i pozitivnih emocija. Svi epiteti kojima se opisuje ovaj pijanist, od isticanja tehničke briljantnosti do senzibiliteta, pokazali su se i više nego točnim, a poznat je prije svega po dojmljivim interpretacijama djela Franza Liszta te klasičnog i romantičnog repertoara, gdje unosi dio sebe.


Scenski je nastup također stopljen s repertoarom, vrlo kvalitetno, nadahnuto, nježno, lirski, strastveno, tehnički gotovo pa čarobno. Pulska je publika sretna što je kroz zadnjih nekoliko godina imala mogućnost čuti razne pijaniste svih generacija, ali čiji je zajednički predznak bila visoka kvaliteta muziciranja.




Na repertoaru su bila djela Chopina »Balade i Scherza«, potom »4 Balade: op 23 u g-molu, op. 38 u F-duru, op. 47 u As-duru, op. 52 u f-molu« i na kraju »4 Scherza: op. 20 u h-molu, op. 31 u b-molu, op. 39 u cis-molu, op. 54 u E-duru«. Koncert je išao crescendom, stalno uzlaznom putanjom što se tiče emocija i intenziteta.


Klavirist o klaviru


Rođen u Rijeci 1981. godine, Goran Filipec je započeo glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj, a potom studiravši u klasi Marine Ambokadze i Yevgeniya Zarafiantsa. Nastavio je studije na Moskovskom državnom konzervatoriju »P. I. Čajkovski« u klasi Natalije Trull, na Institutu pijanistice Oxane Yablonskaye u Italiji te na Kraljevskom konzervatoriju u Hagu u klasi Nauma Gruberta.


Kako je rekao kolegici Kim Cuculić u intervjuu prilikom obrane doktorskog rada: »Znamo da je klavir u 19. stoljeću bio tehnički usavršavan kao instrument, da je izašao iz salona i smjestio se u koncertnoj dvorani. Liszt je prvi put održao ‘klavirski recital’, tj. solistički koncert kakav poznajemo danas«, što možda i na najbolji način oslikava njegov rad i pristup glazbi.


O pijanistu


U ranoj karijeri bio je laureatom međunarodnih natjecanja. Debitirao je u Carnegie Hallu 2006. godine te nastupao po Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi te Japanu. Suosnivač je i predsjednik društva Societe »Franz Liszt« de Geneve posvećenog liku i djelu velikog glazbenika. Docent je na Akademiji za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Iz njegove biografije može se dodatno pročitati i da je pasionirani kuhar amater i enolog. Tečno govori šest jezika.