MMSU

Najbolji s Rovinj Photodaysa u Rijeci

Katarina Bošnjak

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci novi je partner poznatog fotografskog festivala



Najveći festival fotografije u Hrvatskoj, ali i jedan od najuglednijih festivala suvremene fotografije na području jugoistočne Europe, Rovinj Photodays, već četrnaestu godinu zaredom u šest natjecateljskih kategorija u kontinuitetu prezentira nagrađene autore, čiji će radovi sada postati dio fundusa Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci.


Kustosica Sabina Salamon objasnila je što ova donacija znači za MMSU.


– Jedna od smjernica prikupljanja građe za Zbirku fotografije MMSU-a je praćenje suvremene fotografske produkcije, pa nam je donacija radova finalista Rovinj Photodaysa od izuzetnog značaja.




Počašćeni smo da nas je Rovinj Photodays odabrao za novog partnera nakon duge suradnje s Muzejem za umjetnost i obrt u Zagrebu – kazala je Sabina Salamon.


U MMSU-u su predstavljeni radovi ovogodišnjih finalista i pobjednika u kategorijama arhitekture, mode, portreta, pejzaža, tijela i dokumentarne fotografije, nakon čega je održan okrugli stol na temu »Valoriziranje umjetničke fotografije u suvremenoj fotografskoj sceni«.


Odličan odaziv


Iako je zadnje dvije godine natječaj održavan u online obliku, odaziv je bio odličan.


Na ovogodišnji natječaj pristiglo je čak 2.900 fotografija iz 16 zemalja svijeta, te iako su brojem prijava prednjačili fotografi iz regije, prijave su stizale i iz Iraka, Irske, Koreje, SAD-a, Španjolske…


U tročlanom žiriju ove su godine bili direktor programa Centra za suvremenu fotografiju Photon u Beču Dejan Sluga kao predsjednik žirija, kustosica Sabina Salamon i fotograf Hrvoje Slovenc.


Osim finalista u šest natjecateljskih kategorija, žiri je dodijelio i jedan Grand Prix za sveukupnog pobjednika natječaja. Grand Prix s 2.000 Eura iz nagradnog fonda ove je godine osvojila Zuzana Pustaiova s fotografijama portreta.


Članica žirija Sabina Salamon predstavljala je serije fotografija ovogodišnjih finalista i pobjednika, naglašavajući da su ove godine to pretežito mlađi autori.


U kategoriji arhitekture pobijedila je Marija Janković s fotografijama Beograda, ukupna pobjednica Zuzana Pustaiova iz Bratislave prva je i u kategoriji portreta, a Ivana Jagušić serijom »Slika grada« u kategoriji pejzaža.


Vrednovanje rada


Alma Štrkljević iz Splita je pobijedila u kategoriji moda, Ana Miletić je smještanjem nagih modela u kontekst krutog jugoslavenskog interijera pobijedila u kategoriji tijelo, a Adrijana Urschall iz Subotice u dokumentarnoj fotografiji.


Okrugli stol moderirali su direktor festivala Denis Redić, Sabina Salamon te predsjednik Foto kluba Rijeka Borislav Božić.


Razgovaralo se o vrednovanju umjetničke fotografije u suvremenoj fotografskoj sceni, no i o sličnosti fotografija iz kategorija arhitekture i pejzaža, te o prijavama kandidata.


Naime prijave kandidata za određenu kategoriju ponekad se moraju korigirati, ali činjenica je da se u posljednje vrijeme pejzaži sve manje fotografiraju u prirodi, a sve više u urbanim sredinama, zbog čega fotografije iz tih dviju kategorije ponekad nalikuju.


Denis Redić je naglasio da je sistem ocjenjivanja prijava olakšan otkad je uvedena simbolična kotizacija od 15 eura, jer je prije stizao znatno veći broj fotografija koje bi u početku eliminirali, no kroz koje su svakako morali proći.


Dodao je i kako je dobijao brojne primjedbe kada su nagrađivani radovi na festivalu odabirani temeljem njihova koncepta, a ne zbog klasičnih estetskih vrijednosti.