64 pjesnika i pjesnikinje

U Gradskoj knjižnici Rijeka održana promocija “Antologije hrvatske i srpske slem poezije”

Katarina Bošnjak

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Puno toga se događalo i puno ljudi nije u toj knjizi, neki su nas i napustili, a do nekih nismo mogli ni doći. Kada bismo stavili sve slem umjetnike u jednu knjigu, ta bi knjiga sigurno imala 800 stranica - kazao je Antić

U sklopu ovogodišnjeg izdanja Impulse festivala u Gradskoj knjižnici Rijeka večeras se održala promocija “Antologije hrvatske i srpske slem poezije”.
Jedinstven je to kulturni pothvat, prvi takve vrste u Hrvatskoj, koji na jednom mjestu okuplja 64 pjesnika i pjesnikinje iz dvaju susjednih država koji
na 368 stranica predstavljaju svoju poeziju uz kritičarsko-teoretičarske tekstove koji daju puni presjek živahne i buntovne svjetske i regionalne slem
scene.
Knjigu su uz moderatorstvo Saše Marcana predstavili urednik Luka Antić zajedno sa suurednicima i pjesnicima Mariom Kovačem, Hrvojem Mimicom,
Zrinkom Mikolić, Petrom Zelenikom i Dejanom Inđićem. Nakon što su se svi pjesnici ukratko predstavili i objasnili što ih je dovelo u vode slem poezije,


upustili su se u opušteni razgovor o slemu općenito, kao i u regiji te Europi


Snimio SERGEJ DRECHSLER


Kako je objasnio urednik Luka Antić, i pristup stvaranju ove antologije bio je opušten te su na isti način pristupili i pitanju dvojezičnosti.
– Nismo htjeli previše utezati poeziju u knjigu, već je ideja bila skupiti sve autore koje možemo skupiti i koji su se pojavili na sceni i utjecali na slem poeziju u Hrvatskoj u Srbiji u zadnjih dvadesetak godina. Puno toga se događalo i puno ljudi nije u toj knjizi, neki su nas i napustili, a do nekih nismo mogli ni doći. Kada bismo stavili sve slem umjetnike u jednu knjigu, ta bi knjiga sigurno imala 800 stranica – kazao je Antić.
Prema riječima Maria Kovača, specifičnost slem poezije je upravo u tom što je prvenstveno pisana za javno izvođenje i pozornicu, ulicu ili šank.
– Slem je namijenjen izvođenju i slem poezija ne treba čitača, već slušatelja. U svojim početcima u ’80-im godinama u Americi slem je bio namijenjen živoj riječi. Ova tiskanja na papiru nisu bila nikakva ideja niti plan, a tako je bilo čak i kod nas – kazao je Kovač te dodao kako se prvo službeno slem natjecanje dogodilo upravo u Primorsko-goranskoj županiji, na Krku.
Slem dakle posjećuje neke opuštenije prostore, za razliku od tradicionalne lirske poezije koju vežemo uz intimu doma ili tišinu knjižnica i knjižara, zbog čega je pjesnicima bilo pomalo neobično predstavljati slem u knjižnici. Upravo je zbog tih specifičnosti slem poezije, istaknuo je urednik Antić,
u ovoj knjizi smješten QR kod koji vodi na internetsku stranicu na kojoj čitatelji postaju slušatelji, odnosno na kojoj mogu bolje razumjeti slem kroz
njegovu izvedbu.
Nakon promocije uslijedio je Open Mic – Slem live! u Dnevnom boravku gdje su se svi mogli okušati u živoj interpretaciji bez obzira na iskustvo.