Deveto izdanje

“Još malo dobrih vijesti”. Glavna izložba Art kampa Empeduja propituje negativnu pristranost medija

Kim Cuculić

Glavna izložba Art kampa 1. i 2. rujna od 20 sati na plažu Bivio donosi nove i lanjske radove



RIJEKA – Deveto izdanje Art kampa Empeduja, manifestacije vizualnih umjetnosti koja umjetnicama/ima otvara prostor da radom odgovore na zadanu temu, ove se godine nastavlja baviti sklonošću medija k izvještavanju o negativnim događajima. Naslovljena »Još malo dobrih vijesti«, glavna izložba Art kampa 1. i 2. rujna od 20 sati na plažu Bivio u Rijeci, kod beach bara Empeduja donosi sasvim nove, za ovu priliku nastale te lanjske radove umjetnica/ka povezanih s lokalnom nezavisnom kulturnom scenom i daje kvalitetan i raznolik presjek suvremene riječke vizualne umjetnosti, kao i bogat glazbeni program. Kustosica ovogodišnje izložbe je povjesničarka umjetnosti Iva Kelentrić.


Izložba »Još malo dobrih vijesti« tematski se fokusira na koncept negativne pristranosti medija, odnosno na sklonost medija da izvještavaju o negativnim nauštrb pozitivnih događaja u društvu koje posljedično oblikuje stavove i svoj položaj u svijetu na negativan način. Ovom izložbom ne dovodi se u pitanje istinitost, važnost i potreba za negativnim vijestima. Umjesto toga, cilj je potaknuti kritičko razmišljanje o informacijama koje konzumiramo, promovirati medijsku pismenost i usmjeriti perspektivu na pozitivne promjene u društvu.


Život i smrt na Mediteranu


»Još malo dobrih vijesti« nastavlja prošlogodišnje umjetničko okupljanje (»Malo dobrih vijesti«) koje je izložilo novonastale radove riječkih autorica i autora mlađe generacije (Nela Dunato, Xueh Magrini Troll, Marin Nižić, Stjepan Pranjković, Yan Kamov Studio), a ove im se godine priključuju i novonastali radovi Olge Dimitrijević, Lucije Polonijo, Damira Stojnića i Romine Tominić, Ive Matošića te Nike Rukavine. Izložba uključuje žanrovski raznolika djela: videoumjetnost, vizualne intervencije u prostoru te participativnu umjetnost, i poštuje vrijednu tradiciju Art kampa – umjetnosti koja s publikom dijalog vodi bez opne, u izravnom, bliskom i nenametljivom kontaktu.




Olga Dimitrijević za ovu je priliku napisala tekst »Život i smrt na Mediteranu« koji slušamo kroz audioinstalaciju smještenu u idiličan morski pejzaž plaže Bivio. Upravo u ovoj scenografiji, kroz slikovite opise, autorica nas suočava s kontrastom između bajkovitih ljetnih scena i tragedija suvremenih migracija na prostoru Mediterana. Nela Dunato u radu »Prije nije bilo bolje« vizualno prikazuje mjerljive pokazatelje pozitivnih promjena kroz posljednjih 40 godina, u zemljama gdje te promjene imaju najveći utjecaj na dobrobit stanovništva (subsaharska Afrika i Indija). Ivo Matošić kroz rad »Stol, stolica, slika« aranžira okoliš za doživljaj njegovog likovnog rada; plaži nadodaje elemente poput stola i stolice da bi stvorio neobičan, ali ugodan pop-artovski ambijent. Lucija Polonijo predstavlja se videom »Eholokacija« koji prikazuje otvaranje kineskih kolačića s porukama na njemačkom jeziku. Naime autorica se, motivirana nepovoljnim životnim okolnostima u Rijeci, odselila u Beč gdje se susreće s izazovima prilagodbe novoj sredini.


Iluzija istine


Nika Rukavina predstavlja se videodokumentacijom performansa »Iluzija istine« izvedenog 2018. u riječkoj galeriji Kortil. Rad s jedne strane problematizira lakoću i brzinu pristupa informacijama koju jamči tehnologija, a s druge pasivnost korisnika u razlikovanju istinitog od lažnog. Damir Stojnić i Romina Tominić donose videorad »Vrt«, snimku njihove često posjećivane lokacije u Brseču, govoreći o kreiranju mogućnosti korištenja i održavanja lokacije u prirodi kao platforme za osobnu utopiju.


Tijekom trajanja izložbe Art kampa nastaje i Zapadni list, ljetne kvartovske novine. Svake od večeri nakon vodstva kroz radove s kustosicom i autorima/cama, koje kreće u 20 sati, održava se i glazbeni program Kluba Manual. Projekt provode Novi turizam d.o.o i Udruga 4/4 u sklopu programa Ljeto na Kantridi, a podržavaju ga Grad Rijeka i PGŽ.