To je naš veliki adut. Svakako ima smisla sjediti na terasi, gledati u daljini Krk i piti žlahtinu. Mogu reći, žlahtina Šipun se pokazala najtraženijom, kaže Jurčić
SELCE Iako se izgradnja većeg vinskog podruma u Amabilisu tek najavljuje, jedini petozvjezdani hotel na crikveničkoj rivijeri s eno-gastro ponudom nastoji opravdati epitet vrhunskog. Timu na čelu s direktoricom Mirjanom Dragaš ovog se ljeta pridružio i četverostruki prvak Hrvatske u sommellierstvu Klaudio Jurčić.
Ovaj se vinski znalac netom vratio s Europskog prvenstva za sommeliere održanog u San Marinu, prenio dojmove s natjecanja te otkrio koja vina imaju najbolju »prođu« kod gostiju Amabilisa. Jurčić je na europskom prvenstvu nastupio drugi put te u konkurenciji od 40-ak najboljih sommeliera iz cijele Europe osvojio 17. mjesto. Reći će da se za natjecanje ustvari nije stigao posebno pripremiti.
Velike pripreme
– Da bi se ušlo među 10 najboljih, odnosno u polufinale, trebalo bi se godinu dana odreći posla i posvetiti isključivo pripremama. Tu su natjecatelji svjetskog nivoa koji su posvećeni isključivo sommelierstvu. Tako sam, primjerice, za Svjetsko prvenstvo, koje sam igrom prilika propustio, samo posljednja tri mjeseca prije natjecanja radio samo na pripremama i to po 12 do 13 sati na dan. Iako se možda čini neobično, pripreme su doista iscrpne, svakog dana se uči teorija, potom degustiraju destilati, vina, radio sam i na komunikaciji na engleskom jeziku za stolom, sa suradnicima učio o japanskoj kuhinji i degustirao sake. Sommelier jednostavno mora biti u formi, kao kada se bavite sportom. Naime, sasvim je druga priča vino kada u mjesec dana degustirate petstotinjak etiketa. Tada doista možete vidjeti nijanse koje čine razliku. Osim kolega u restoranu Baltazar, pomogao mi je i naš cijenjeni vinar Vlado Krauthaker, kazao je Jurčić pojasnivši kako je izgledalo samo natjecanje.
Uz ostalo, natjecatelji su morali sljubljivati sir i sake, prepoznati vinske regije u Tunisu, Alžiru, Maroku, Hrvatskoj i drugim zemljama. Zanimljiv je bio zadatak u kojem su za uzorke vina bile navedene cijena i godište, a natjecatelji su morali prepoznati opravdava li cijena kvalitetu vina.
Obrazovana osoba
Govoreći, pak, o preferencijama i poznavanju vina gostiju hotela Amabilis, Jurčić je kazao kako je vrlo bitna uloga onoga tko prodaje vino.
– Ključno je da ta osoba bude obrazovana i zna ponuditi vino. Naši gosti su u pravilu proputovali svijet i kušali puno toga, međutim, mnogi traže lokalni proizvod, žele probati autohtono vino i hranu. To je naš veliki adut. Svakako ima smisla sjediti na terasi, gledati u daljini Krk i piti žlahtinu. Mogu reći, žlahtina Šipun se pokazala najtraženijom. Opet ima klijentele koja traži hrvatska vina, ali se vrate na ona vina koja inače piju, dodao je ovaj sommelier.