Uz obnovu ceste od početka se vežu imovinskopravni problemi i negodovanje stanovništva, osobito onog iz Supetarske Drage, koje ima kuće i dvorišta uz cestu. Stoga je upitna izgradnja nogostupa
RAB Rabljanima se čini da obnova i rekonstrukcija ključne otočke prometnice, ceste D-105 u dionici koja povezuje Rab i Lopar i ide kroz Mundanije i Supetarsku Dragu, traje cijelu vječanost.
Već dvije turističke sezone su prošle, a cesta nije gotova i premda radovi tijekom ljeta uglavnom stoje, put od Raba do Lopara već gotovo dvije godine nije ugodno iskustvo.
Posebno se to odnosi na dionicu odmah nakon raskrižja Snuga u smjeru Lopara, gdje počinju suženja na kojima su se minulog ljeta dva automobila jedva mimoilazila, a slično je i na dionici kroz Supetarsku Dragu.
Od prvog dana uz rekonstrukciju vrijednu 42 milijuna kuna bez PDV-a vežu se imovinskopravni problemi i zahtjevi i negodovanje stanovništva, osobito onog iz Drage, koje ima kuće i dvorišta uz cestu. Prema posljednjim najavama iz investitora, Hrvatskih cesta, rekonstrukcija će biti gotova do Nove godine.
– Na dionici Supetarska Draga 2 u dužini od 3.272 metara radovi su u potpunosti dovršeni. Na dionici Supetarska Draga-Rab u dužini od 3.624 metra radovi su 80 posto dovršeni. Unutar te dionice postoji imovinsko-pravni problem dužine 200 metara, s lijeve strane kolnika. Radovi će u ugovorenom roku biti dovršeni, a na imovinsko-pravno neriješenom dijelu zadržat će se postojeće stanje, odnosno suženje ceste, dodaju iz Hrvatskih cesta.
Privatne parcele
– Trasa državne ceste D-105, dionica Lopar-Rab, obuhvaćena obnovom dužine je od 8,1 kilometar i podijeljena je u tri poddionice. Prva je Supetarska Draga 1 u dužini od 1.237 metara i ti radovi su u tijeku. Dio dužine od 750 metara naknadno je projektiran zbog prethodnog protivljenja obnovi ceste mještana Gornje Supetarske Drage. Projektom je, osim obnove ceste koja granično ostaje u postojećim okvirima, predviđena izgradnja nogostupa koji zadire u privatne parcele. Stoga još uvijek nisu u potpunosti riješeni imovinsko-pravni odnosi. Radovi na obnovi ceste će se izvesti u ugovorenom roku, a upitna je izgradnja nogostupa, ističu iz Hrvatskih cesta, napomenuvši da je ugovoreni rok 31. prosinca 2014. godine.
U dijelovima Gornje Supetarske Drage tako ovih dana niče uzak nogostup te se čini da nekog značajnog povećanja prometnog standarda u tom dijelu ceste D-105 neće biti ni nakon rekonstrukcije. U ostalim, dužim dijelovima koji prolaze po ravnijem širem i manje naseljenom terenu, stanje je mnogo bolje.
Ugovorena vrijednost radova je 42.543.245 kuna bez PDV-a. Europska banka za obnovu i razvoj sudjeluje s 50 posto, dok su ostalih 50 posto osigurale Hrvatske ceste d.o.o. Grad Rab je, kako ističe dogradonačelnik Nenad Debelić, iskoristio rekonstrukciju za polaganje određenih instalacija. – Mi na gradnju nemamo izravnog utjecaja, ali uspjeli smo odraditi polaganje javne rasvjete i DTK infrastrukture (telekomunikacije), svuda kroz naseljeno područje. U to je, uz suradnju s Hrvatskim cestama, uloženo preko milijun kuna, rekao je Debelić.
Premješten spomenik
Pri rekonstrukciji bilo je i drugih problema, na zahtjev Grada Raba projekt je već mijenjan na križanju ceste D-105 s lokalnom cestom L-58104, što je odvojak za Donju Supetarsku Dragu.
– Na navedenom križanju prethodno je bio Spomen park borcima NOB-a koji je Grad Rab izmjestio na novu, kvalitetniju i atraktivniju lokaciju. Time su ujedno stečeni uvjeti za kvalitetnije rješenje trokrakog križanja s potrebnim tehničkim elementima i prometnom trakom za lijevo skretanje, te obostranom izgradnjom nogostupa, rekli su iz Hrvatskih cesta.
Dogradonačelnik Raba Nenad Debelić vjeruje da će spomenuti rok biti ispoštovan.
– Ako nastave trenutačnom dinamikom, ako vrijeme ne bude stvaralo probleme te ako sve imovinsko-pravno bude u redu, do kraja godine bi moglo biti gotovo, ali će sigurno ostati neki manji radovi sa strane. Ali ni to ne bi smjelo dugo trajati jer čim se radovi maknu s ceste, mnogo su brži. Do iduće sezone definitivno će sve biti gotovo, rekao je Debelić.