Osvježenje iz ruksaka

Ice cream, beer, wasser? Željko Kovačić već je 38 godina zaštitni znak lošinjskih plaža

Slađana Vignjević

Ambulantni prodavač pića i sladoleda već 38 godina »ordinira« na lošinjskim plažama i ne posustaje, premda mu je posao u potpunom kontrastu s ponudom koju nude sve brojniji ugostitelji i vrhunski uređeni hoteli s četiri i pet zvjezdica



MALI LOŠINJ Gotovo je nemoguće naći se na lošinjskoj plaži i pritom ne zamijetiti Željka Kovačića koji uzvikuje »ice cream, beer, kola, wasser«. Rođeni Zagrepčanin, na Lošinj je stigao 1973. godine. Ubrzo se zaposlio u Jadranci, najvećoj otočkoj kompaniji, ali je paralelno tijekom ljetnih mjeseci, što se nastavilo do dan-danas, gurao i svoj biznis ambulantne prodaje pića i sladoleda. Jedini je na Lošinju koji s ruksakom na leđima i torbom u rukama obilazi plaže Sunčane uvale, od Velog žala, preko Borika do FKK i zarađuje uveseljavajući ljude osvježenjem. Posljednji je plažni prodavač i svojevrsna atrakcija za turiste.



Željko Kovačić posebno je zadovoljan stalnim gostima.– Drago mi je kada se gosti na Lošinj vraćaju iz godine u godinu. Puno je takvih starih gostiju. Recimo, neki moji dobro poznati kupci, Austrijanci i Nijemci, imaju naviku u 16 sati popiti pivo. I ako malo zakasnim, čekaju me kako bi kupili orošenu limenku. Ne trče odmah u kafić. Upravo me ti stari gosti spašavaju zadnjih nekoliko godina. Dolaze u pred i posezoni i tad prodaja ide najbolje.


Sezona sto dana


Dok mnogi vrijeme koriste isključivo za uživanje u suncu i moru, Kovačić i po najvećim vrućinama radi bez predaha. Kada ga čovjek onako oznojenog, zapuhanog i opterećenog s dvadesetak kilograma teškog tereta vidi kako se, unatoč godinama, spretno kreće po stijenama i ljubazno ophodi s ljudima, teško ga je ne cijeniti zbog onoga što radi. I kako onda ne kupiti nešto iz njegove skromne ponude. Nedavno je uložio u svoj biznis, kupio je nove i modernije torbe koje duže zadržavaju hladnoću.




– Ovaj posao je najbolja dijeta. Krenuo sam još kao srednjoškolac da nešto zaradim i evo me već 38 godina ne posustajem, kaže 56-godišnji Željko Kovačić koji priznaje da je njegov posao pregazilo vrijeme. No, ako je vrijeme pregazilo takav posao, ovog čovjeka zbog njegove upornosti, susretljivosti i vedrog duha vrijeme ipak neće pregaziti. Bio je i ostat će zaštitni znak lošinjskih plaža.


Bogatija je ponuda obližnjih ugostiteljskih objekata kojih je sve više.


– Vremena su se promijenila. Kao i navike potrošača. Ponuda je bolja, a i tehnologija napreduje pa se ne bih čudio da uskoro gost s plaže putem pametnog telefona naruči piće iz obližnjeg objekta. Meni sezona traje sto dana, no da se ne isplati, ne bih toliko hodao i dalje radio, našao bih nešto drugo. Radio sam u Jadranci u financijama, od ’94. sam sindikalni povjerenik i to je moj stalni izvor prihoda, pa si zaradom od prodaje na plaži poboljšavam životni standard kako bih bezbrižnije prezimio, priznaje Kovačić.


Kondicija


Prodavač zavidne kondicije dnevno po plažama prođe i desetak kilometara.


– Ovaj posao mi je i zdrava navika i zadovoljstvo. U kondiciji sam, cijelu zimu joggiram i vozim bicikl. Ovo ljeto je bilo pakleno vruće, ali sve se izdrži. Ponekad nije lako nositi torbe teške i po 20 kilograma po stijenama, zaključuje plažni prodavač Željko Kovačić čiji je honorani posao, za koji ima uredno prijavljen obrt, a koji kao da dolazi iz nekog drugog, romantičnijeg vremena, u potpunom kontrastu s modernističkim, vrhunski uređenim hotelima s četiri i pet zvjezdica.