Dok na liniji 32 nema »potresa«, već samo manjih korekcija u polascima, zategnutost u odnosima između autobusnog prijevoznika i Opatije slomila se preko leđa putnika na linijama 34 i 37, pa je jučer bilo puno upita nezadovoljnih putnika sa šireg matuljskog i kastavskog područja te iz zaleđa Opatije
OPATIJA / MATULJI / LOVRAN » Ča su nan ukinuli kurijere? Da je petak 13. znali bi ča je za to krivo, ma danas je sreda, 13. i niki niš ne zna… Ovakvi i slični komentari, a u praksi zapravo nimalo ugodne »zgode i nezgode«, od kašnjenja na posao nadalje, do upita na temu novog voznog reda obilježile su jučerašnje jutro na Liburniji, a svemu je kumovala odluka Autotroleja i kako će se kasnije saznati, u pozadini poprilično napeta situacija na relaciji Autotroleja i Grada Opatije. Promjene u voznom redu su najviše osjetili korisnici linije 34 (Opatija – Volosko – Matulji – Rukavac – Veprinac – Učka) i 37 (Opatija – Pobri – Matulji – Kastav), a manjih korekcija je bilo i na liniji 32 koja povezuje Rijeku s Opatijskom rivijerom te na liniji 35.
– Dana 12. svibnja 2015. dopisom smo izviješteni od strane Autotroleja kojim jednostrano najavljuju smanjenje standarda prijevoza (smanjenje broja polazaka) na županijskim linijama koje prometuju područjem Grada Opatije kroz izmjenu voznog reda na linijama 32, 34, 35 i 37.
Grad Opatija je odmah po primitku dopisa izrazio svoj protest i ogorčenje načinom i vremenom provedbe takve jednostrane odluke, na štetu korisnika prijevoza, a protivno Ugovoru o pružanju usluga javnog prijevoza, prema kojoj su dužni za svaku trajnu promjenu voznog reda zatražiti prethodnu suglasnost Grada. U ovom slučaju prethodna suglasnost nije zatražena, a niti bi je Grad dao jer ne postoje razlozi za smanjenje standarda prijevoza. Kao razlog donošenja odluke Autotrolej je naveo »navodno« postojanje duga Grada Opatije za 2014.godinu.
Sudskim putem do prava
Naime, prema dostupnim informacijama, Autotrolej smatra da je Grad Opatija dužan 530.000 kuna za 2014. godinu. U objavi na webu međutim Grad Opatija izričito ističe da uredno izvršava svoje obveze prema Autotroleju. Zbog čega je došlo do ovog »nesklada« u brojkama – pitali smo nadležne u Gradu i dobili pismeni odgovor:
Također, mnoge je zanimalo i što će konkretno poduzeti Grad Opatija i kada putnici mogu očekivati normalizaciju prometa, na što su iz Grada odgovorili: – Grad je već poduzeo neke od konkretnih poteza koji mu stoje na raspolaganju i zauzeo vrlo jasan stav koji proizlazi iz sklopljenog ugovora. Ono što Grad još može, to je sudskim putem zahtijevati da se broj polazaka vrati »na staro« preciznije, da sudskim putem od Autotroleja traži poštovanje odredbi sklopljenog ugovora.
U jučerašnjem priopćenju za medije, KD Autotrolej je naveo: – KD Autotrolej obavještava sve korisnike linija 34 i 37 kako su danas, 13. svibnja 2015. godine, na snagu stupili novi vozni redovi na ovim linijama. Nažalost, Autotrolej je bio primoran izmijeniti vozne redove na ovim linijama zbog nemogućnosti postizanja dogovora između Opatije, Matulja i Kastva – jedinica lokalne samouprave na čijem području navedene linije prometuju.
Sastanci bez uspjeha
Naime, problem na ovim linijama konstantno se generira od 2013. godine. Dobro je poznato da je Autotrolej društvo u vlasništvu Grada Rijeke te susjednih JLS, dok s određenim JLS ima sklopljene ugovore o prijevozu.
Riječ je o Gradu Opatiji te općinama Matulji, Lovran i Mošćenička Draga. Problem je nastao upravo kod ovih JLS-a i to zbog nepriznavanja Modela za raspoređivanje kilometara, rashoda, putnika i prihoda linija na gradove i općine, a koji je usvojila Skupština Društva još 2007. godine i sukladno kojem Autotrolej i sve ostale JLS uredno funkcioniraju. Slijedom navedenog, Autotrolej prema Gradu Opatiji ima potraživanja za prošlu godinu u iznosu od 530 tisuća kuna. Grad Opatija je također još 2013. godine pokrenuo pitanje primjene navedenog Modela na linijama koje prometuju na području Opatije, a koje ih povezuju s Općinom Matulji i Gradom Kastvom.
U više se navrata i na nekoliko zajedničkih sastanaka pokušalo doći do usuglašenja novog modela podjele nedostajućih sredstava, ali nažalost bez uspjeha. Kako rješenje nije postignuto, navedena potraživanja Autotroleju predstavljaju goleme teškoće i poremećaj u poslovanju te smo nažalost bili primorani primijeniti ovakav vozni red. Treba napomenuti kako smo o navedenoj problematici obavijestili i Nadzorni odbor i Skupštinu Društva. Svi gradovi i općine liburnijskog područja pisano su obaviješteni o nastalim izmjenama, a KD Autotrolej je, kako bi se izašlo u susret korisnicima, omogućio korištenje javnog prijevoza riječkog sustava bez nadoplate mjesečnih prava, odnosno s postojećim kartama za prijevoz. Vozni red linije 32 doživio je samo manje korekcije u polascima, a zbog potrebe samog poslovnog procesa.