Dogovor u tijeku

Roditelji traže da se linije usklade sa satnicom: Djeca putnici iza nastave predugo čekaju autobus

Aleksandra Kućel Ilić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Prijevoz učenika koji žive izvan središta Opatije, primjerice u Poljanama ili Veprincu, odnosno Dobreću, na početku svake školske godine izaziva dosta polemike - vozni red treba prilagoditi školarcima, ali i ostalim građanima koji koriste javni gradski prijevoz, što nije lagan posao



OPATIJA Na početku svake školske godine roditelji muku muče zbog voznog reda autobusa, a posebno su na iglama roditelji djece putnika iz okolnih mjesta koja do škole i iz škole putuju javnim gradskim prijevozom, u ovom slučaju Autotroleja. Roditelji koji su zatražili pomoć medija, a čija djeca pohađaju Osnovnu školu »Rikard Katalinić Jeretov« u Opatiji negoduju, te pojašnjavaju kako linije iz Opatije prema Poljanama i općenito prigradu u zaleđu nisu dovoljno česte, odnosno neusklađene su sa školskom satnicom.


U konkretnom slučaju, roditelji smatraju da linija u 8 sati i 55 minuta nije toliko potrebna, barem ne učenicima, dok je iduća linija tek u 11 i 45. Zatim su linije u 12 i 45 i u 13 i 55, a učenicima je sedmi sat gotov u 14 sati i pet minuta, što znači da moraju 15 minuta ranije odlaziti s nastave da bi stigli na autobus. Ukoliko na taj autobus zakasne, ili nisu u mogućnosti otići ranije s nastave, učenici moraju čekati dva i pol sata iduću liniju, upozoravaju roditelji. Može li se postići bolja usklađenost voznog reda i školske satnice – pitaju nadležne u Gradu Opatiji? Također, navode kako u jutarnjim satima, prije nastave, kreće samo jedan autobus iz Veprinca prema Opatiji, pa je gužva u njemu velika i roditelji kažu da svi putnici ne stanu. Mole da se razmotri uvođenje dva autobusa…


Teško sve zadovoljiti


– Grad Opatija poput većine jedinica lokalne samouprave prijevoz učenika osnovnih škola organizira redovnim linijama javnog gradskog prijevoza. Javni prijevoz u Gradu Opatiji obavlja se gradskim (linija 35 i 35a) i županijskim linijama (linije 32, 34, 36 i 37), a u ovom trenutku obavlja ga Autotrolej. Činjenica je da je vozni red najbolje prilagođen putnicima koji koriste liniju 32, a mogu koristiti i sve ostale linije budući da prolaze istim dijelovima Grada. Nažalost, svjesni smo činjenice da je vozni red najteže prilagoditi putnicima koji stanuju u zaleđu, a posebno u naseljima Poljane i Dobreć. Naime, putnici koji stanuju u Veprincu mogu za dolazak i odlazak koristiti također više linija (35, 35a i 34) ili u Pobrima (35a i 37). Grad Opatija u suradnji s prijevoznikom nastojao je vozni red maksimalno prilagoditi potrebama učenika, ali i zaposlenih te ostalih građana; vozni red već se mijenjao, uvijek prema zahtjevima, ali u skladu s tehničkim i drugim mogućnostima. Nadalje, treba imati na umu da jedna vožnja u oba smjera za liniju 35 i 34 traje znatno dulje od trajanja školskog sata pa je teško sve polaske uskladiti da u potpunosti odgovaraju završetku svakog sata nastave.Tako roditelji koji su se obratili Vašoj redakciji ukazuju da polazak broj 20 na liniji 35 prolazi ispred škole u 13.55, a nastava 7. sata završava u 14.05 sati te traže mogućnost da se taj polazak pomakne za 15-ak minuta kako bi djeca mogla stići na isti autobus. S druge strane Grad je također zaprimio zahtjev roditelja koji ukazuju da isti polazak broj 20 na liniji 35 prolazi ispred škole u 13.55, a nastava 6. sata završava 13.15 pa djeca moraju čekati do dolaska autobusa. U ovom slučaju, ako bi bilo moguće pomaknuti vozni red na polasku broj 20 na način da bude prilagođen završetku 7. sata, time bi djeca kojoj nastava traje do 6. sata morala čekati još dulje.

Ukidanje nekih linija


Potrebno je naglasiti da djeca koja stanuju u samom Veprincu ili Zatki mogu koristiti prijevoz na liniji 34 nakon završetka 7. sata (polazak iz Opatije u 14.25) ili liniju 35a nakon završetka 6. sata (polazak iz Opatije u 13.30). Činjenica je također da je jednostrana odluka prijevoznika o ukidanju određenih polazaka na liniji 34 i 37 u mnogome otežala prilagodbu voznog reda, a što se maksimalno nastojalo kompenzirati uvođenjem dodatne linije 35a – stoji u pisanom odgovoru na novinarska pitanja iz Upravnog odjela za komunalni sustav i zaštitu okoliša Grada Opatije.