Imovinsko-pravne zavrzlame

Vlasnik dvorišta ne dopušta prilaz T-comu: bez telefona i interneta cijela ulica

Mladen Trinajstić

Telefonski vod je presječen na stupu u dvorištu obitelji Kraljić, do kojeg nadležni serviseri T-Hrvatskog telekoma ne uspijevaju doći jer im vlasnici kuće i dvorišta priječe pristup



MALINSKA Što znači biti telekomunikacijski povezan sa svijetom koji nas okružuje, znamo svi, jednako kao što smo danas vjerojatno svi svjesni u kojoj nam mjeri život staje svaki put kad nam, ne daj Bože, »pukne« telefonska ili internetska linija. A što znači biti danima, čak tjednima na takav način odsječen od svijeta, na njihovu žalost dobro znaju stanovnici dijela Malinske, nekoliko ulica smještenih iznad mjesne pošte i sjedišta općinskog TZ-a, stanovnici kvarta koji »zahvaljujući« neobičnom i u najmanju ruku bizarnom rješavanju imovinsko-pravnih zavrzlama između T-Hrvatskog telekoma i jedne malinskarske obitelji već skoro puna četiri tjedna »uživaju« u potpunom izostanku telefonske zvonjave kao i mogućnosti povezivanja s mrežom svih mreža. 


Beskonačna agonija


Kako doznajemo od Antona Žica, Gordane Srok, Sonje Pavletić, Marije Žuvičić i Bratislava Šplehara, stanovnika Ulica Mihovila Radića i Jovakina Tončića, više desetaka telefonskih priključaka u tom dijelu Malinske potpuno je »mrtvo« od kasnonoćnih sati 21. svibnja. 


Nakon što smo od predstavnika Odjela za odnose s javnošću Hrvatskog Telekoma zatražili očitovanje o problemima stanovnika Malinske, iz spomenute nam je tvrtke stigao odgovor u kojem stoji: 


»Zbog oštećenja podzemnog telekomunikacijskog kabela od strane nepoznate osobe došlo je do kvara što je uzrokovalo prekid u korištenju telekomunikacijskih usluga za manji dio korisnika na navedenoj lokaciji. Naši su djelatnici odmah izašli na teren kako bi se utvrdile sve činjenice te otklonio kvar. Međutim, sanaciju nije bilo moguće izvršiti s obzirom da vlasnik zemljišta na kojem je lociran kvar nije dozvoljavao pristup elektroničkoj komunikacijskoj infrastrukturi. U međuvremenu su poduzete brojne aktivnosti kako bi se riješila nastala situacija te je  trenutno u tijeku izrada rješenja kojim bi se omogućilo izmještanje stupa s predmetne lokacije. Također, naši su djelatnici u kontaktu s korisnicima koji trenutno imaju poteškoće te intenzivno radimo sve kako bismo im, što je moguće prije, omogućili korištenje usluga. S obzirom da dio korisnika nije bio u mogućnosti koristiti usluge u proteklom razdoblju, računi za telekomunikacijske usluge bit će korigirani, zaključuju u T-HT-u izražavajući žaljenje što sanaciju nije bilo moguće izvršiti odmah.«





– Prema svemu sudeći, ne radi se o tehničkom problemu, već o natjeravanju naših susjeda, članova obitelji Kraljić, s T-Comom, ističe jedna od susjeda Kraljićevih, obitelji u čijem dvorištu već desetljećima stoji telefonski stup (s ormarićem) pod kojim je spomenute večeri »pukla« telefonska žica, vod bez kojeg signala nema ni jedan telefonski priključak u čak dvedesetak objekata u širem susjedstvu. Doznali smo i kako su njihova prvotna očekivanja brze i učinkovite reakcije nadležnih Telekomovih servisera brzo rasplinula i razbila o teško i očito vrlo sporo rješivo nadmudrivanje Hrvatskog Telekoma i vlasnika dvorišta u kojem je neželjeni stup postavljen. Naše prijave kvara, pokazalo se ubrzo, nisu rezultirale popravkom, već nakon višednevnog zivkanja i beskonačnih razgovora s operatorima, spoznajom da smo na početku beskonačne agonije koja i danas traje, ističu Šplehar, Srok i Žic.


Kako nam je Sonja Pavletić, jedna od stanovnika »odsječenog« kvarta prenijela, raspetljavanje uzroka kvara zasad je rezultiralo tek spoznajom kako je telefonski vod presječen upravo na spornom stupu, čvorištu do kojeg nadležni serviseri ne uspijevaju doći, i to stoga što im vlasnici dvorišta u kojem se drvena bandera nalazi priječe pristup. 


Dodatni troškovi


Radi se o zavrzlami koja se nikog od njih ne tiče, a čiji bi rezime bio otprilike da su spomenuti susjedi, navodno, prije više godina od HT-a tražili izmještanje stupa iz njihova dvorišta i njegovo preseljenje na javnu površinu, prenose nam naši sugovornici. Nitko iz Telekoma, opet navodno, nije reagirao na traženja spomenutih Malinskara pa su ovi, prema svemu sudeći, slučajni kvar ili pak nasilni prekid voda odlučili iskoristiti za »ubrzanje reakcije« nadležnih. 


– Ovo je neshvatljivo i nedopustivo, ustvrđuju građani revoltirani sporim razvojem situacije u kojoj su se našli i rezignirani stanovnici dijela tog krčkog mjesta.


– Ne samo da već tjednima nemamo mogućnost telefoniranja, nego se ne možemo služiti niti internetom, naglašavaju Žic i Šplehar, ističući kako se svi stanovnici tog dijela mjesta bave iznajmljivanjem apartmana. Što znači biti odsječen na taj način i to baš u ovo doba godine kad svi »hvatamo« rezervacije za ljeto, teško je opisati, kao što je teško opisati i razmjere štete koju nam suludi rat između naših susjeda i T-coma već tjednima čini, naglašavaju stanari okolnih objekata koji su, nakon što se ondje pojavio novinar, svi pohitali na cestu da bi nam se požalili. Nikog od nas ne zanima tko je u sporu oko stupa u pravu, a tko u krivu. Mi samo želimo imati vezu sa svijetom i mogućnost normalnog komuniciranja s našim obiteljima, gostima i poslovnim klijentima, konstatirala je jedna mještanka čija se kći, studentica, silom prilika morala oboružati bežičnim internetskim priključkom kako bi mogla nastaviti redovno odrađivati svoje studentske obaveze. Koliko smo svi već potrošili koristeći se mobitelima tek ćemo doznati, dodaje druga stanovnica susjedne ulice.


Gluhi na zahtjeve


A da s kvarom na stupu ovog puta »nema labavo«, potvrdili su nam i neki od članova obitelji Kraljić. Tanja, kći vlasnika objekta u čijem je dvorištu »pukla veza«, negirala je tvrdnje da uzrok kvara ima veze s bilo kim od članova njene obitelji.


– Što je razlog kvara ne znam, niti me zanima, ali je točno da serviserima ne dopuštamo pristup stupu, ističe ona, konstatirajući kako do nemile situacije, zbog koje nju i članove njene obitelji, ističe, sad svi javno špotaju, nije ni trebalo doći da su se Telekomovi službenici udostojili odgovoriti na njihove najprije usmene, a potom i pismene molbe za seljenjem spornog stupa. Već pet godina na sve načine nastojimo nadležnima skrenuti pozornost na naše neslaganje s višedesetljetnim postojanjem tog objekta u našem dvorištu.


Stup kao stup toliko nam i ne smeta, koliko spoznaja da nam dvorištem, u svakom trenutku, monteri mogu »hodočastiti« održavajući nešto što bi po svim pravilima trebalo biti postavljeno na javnoj površini, ističe naša sugovornica, vlasnica jedne malinskarske turističke agencije. Nakon što smo ovog puta ignoriranju naših zahtjeva od strane teleoperatora odlučili reći dosta i onemogućiti ulazak njihovih djelatnika na naš posjed, posjetila nas je i policija koja je samo mogla ustvrditi činjenično stanje i uputiti stvari na rješavanje »predviđenim putem« zaključuje spomenuta Malinskarka konstatirajući kako, osim konačnog angažmana nadležnih na izmještanju stupa, ne zna što bi drugo taj »put« mogao biti.