S obzirom da smo u srpnju i kolovozu imali 50-ak kišnih dana vrijeme bi se moglo okarakterizirati elementarnom nepogodom. Međutim, pokazalo se da su kampovi, posebice oni opremljeniji i sadržajima bogatiji, poslovali na vrlo visokoj, neki čak i rekordnoj razini, kaže Josipa Cvelić Bonifačić
KRK » Unatoč lošim vremenskim prilikama koje su obilježile proteklu sezonu i očekivanjima kako bi u takvim okolnostima upravo kampovi mogli biti najveći gubitnici ovoljetne turističke utakmice, na područja otoka a posebice grada Krka pokazuje se upravo suprotna slika.
Krčki kampovi ovog su ljeta usprkos čestoj kiši na svojim leđima zapravo iznijeli značajan dio turističkog prometa te time pridonijeli i više nego solidnim ovosezonskim rezultatima, posebice na području najveće i najposjećenije otočne tursitičke destinacije. U gradu Krku, naime, kamperski turizam već tradicionalno igra značajnu, uz kućnu radinost zapravo i ključnu ulogu u rezultatima koji taj grad svrstavaju u red najjačih turističkih destinacija na Jadranu. Za takvu sliku Krka zasigurno su zaslužni i Valamarovi kampovi »Ježevac« i »Krk« u koje su proteklih godina ulagana značajna sredstva i koji su, zahvaljujući njihovom dobro promišljenom marketinškom predstavljanju i pozicioniranju izrasli u jednu od najvažnijih poluga krčkog turizma.
U prvih osam mjeseci 2014. Grad Krk je posjetilo nešto više od 140 tisuća gostiju koji su ostvarili 828.677 noćenja. Broj posjetitelja ostao je na razini lanjskih brojki dok je kod noćenja zabilježen pad od minimalnih jedan posto. Kamperski segment koji, uzgred rečeno, nosi 40-tak posto turističkih ostvarenja na području Grada sa svojih je 396 tisuća noćenja ove izrazito kišne godine zabilježio tropostotni rast što je podatak koji najbolje potvrđuje da značajna ulaganja u tu vrst smještaja uistinu donose rezultate.
Nije slučajno
Kako je i zašto došlo do toga da upravo kampovi, čak i u izazovnim okolnostima kakve su pratile proteklu sezonu »iskoče« u red onih na vremenske nepogode najotpornijih smještajnih aduta Bodulije, pokušali smo doznati od Josipe Cvelić Bonifačić, krčke turističke stručnjakinje koja je, djelujući kroz strukture najveće domaće turističke grupacije, one Valamarove, u funkciji direktorice prodaje, marketinga i razvoja kampova dobrim dijelom zaslužna za takvu krčku turističku realnost.
– To što nam se već neko vrijeme »događa« s kampovima u gradu i na otoku Krku nije slučajnost. Otok Krk danas obilježava niz izuzetno kvalitetnih, dobro uređenih i pratećim sadržajima odlično opremljenih kampova, kako onih koji djeluju u Valamarovoj grupaciji tako i onih kojima upravljaju naše kolege iz drugih otočnih turističkih kompanija, ističe Cvelić Bonifačić. Ljeto za nama obilježilo je vrijeme koje bi se, obzirom da smo u srpnju i kolovozu imali 50-ak kišnih dana, iz naše perspektive moglo okarakterizirati elementarnom nepogodom. Ipak, pokazalo se da je sve što je činjeno i ulagano, što je građeno i obogaćivano odigralo svoju ulogu te da su kampovi, posebice oni opremljeniji i sadržajima bogatiji, ovog ljeta poslovali na vrlo visokoj, neki čak i rekordnoj razini.
Izgraditi nije dovoljno
Ono što je, primjerice, unutar Valamarove grupacije proteklih godina napravljeno s bivšim naturističkim kampom Politin, današnjim kampom »Krk«, posebice u sferi njegova uređenja i opremanja, ali i marketinškog prezentiranja najbolje je pokazalo koliki je tržišni potencijal tog segmenta naše ponude. Transformacijom u visokokvalitetni »tekstilni« kamp s četiri zvjezdine u samo godinu dana udvostručio je broj noćenja. Sa 70-ak tisuća naturističkih, rezultat tog kampa digli smo na 150 tisuća »tekstilnih« noćenja, ne samo zato što smo izgradili grijani bazen, uredili restoran ili postavili mnoštvo luksuznih mobilnih kućica već ponajprije stoga što smo istodobno radili na promociji i »preopening« marketingu odnosno tržišnom predstavljanju i pozicioniranju. Ne možete nešto izgraditi ili urediti i onda čekati da tržište to samo prepozna već se u promoviranje onog što držite vrijednim mora uprijeti svim silama, u pravo vrijeme i na pravom mjestu, ističe naša sugovornica ističučući da su Krčani na tom planu već mnogo učinili.
Zajednički nastup
To se ponajprije odnosi na sustav zajedničkog predstavljanja i promocije svih otočnih kampova koji se posredstvom TZ otoka Krka, sustavno, već nekih desetak godina promoviraju na svim značajnijim turističkim tržištima. Za razliku od Istre ili Kvarnera, Krk je na tom planu uznapredovao te je, ne slučajno, poznat i prepoznat u svim krugovima europskih ljubitelja kampiranja. Kroz zajedničke nastupe na sajmovima, »sveotočnu« brošuru kamping ponude i niz sličnih koordiniranih nastojanja napravili smo jako dobar posao pa tako, govoreći iz prespektive tvrtke u kojoj radim, a koja značajne kamperske sadržaje ima i na području Istre, nije teško primjetiti da se posljednjih godina čak zamjećuje migracija kampera s tog područja na otok Krk. Taj otok, danas, u dva naša krčka kampa ima sadržaje na razini četiriju zvjezdica, a sličnih su kvalitativnih karakteristika i kampovi u Baški, Njivicama i mnogim drugim mjestima ovog sad već uvelike »kamperskog otoka«. Stoga i ne čudi da otok svojom atraktivnošću i cjelokupnim proizvodom uspijeva privući nove i zadržati stare goste. Perspektiva za daljni razvoj je tu, a sad valja nastaviti ulagati u podizanje kvalitete tog segmenta ponude koja već danas funkcionira kao svojevrsni oblik difuznoga, ili bolje rečeno hotela na otvorenom.
Kao u hotelu