Golem interes za Kovčanje i Velopin

Rusi i Turci u utrci za lošinjske vojne luke

Slađana Vignjević

Uvala Kovčanje je prostor idealan za razne oblike turizma na površini od 400 tisuća četvornih metara, čija bi vrijednost mogla doseći i do 100 milijuna eura, dok Velopinom, osim Jadranke koja bi teren kupila i izgradila Eko marinu, gospodariti žele svi kao i u slučaju Kovčanja, izuzev LGN-a Hrvatska



MALI LOŠINJ  Dva ruska i dva turska investitora bacila su udicu na prostor Kovčanja i Velopina, atraktivnih područja na otoku Lošinju koja su se našla na popisu Projekata 100, imovine koju država ima namjeru prodati.


Kako je i ranije pisao naš list, ruski investitori iz Beta ulaganja koji imaju većinski vlasnički udio u Jadranka grupaciji, a dosad su uložili milijune eura u turističku infrastrukturu na Lošinju, dobivaju konkurenciju – za preuzimanje Uvale Kovčanje na samom ulazu u Mali Lošinj gdje se nalazi kompleks Ministarstva obrane, interes su iskazali i LGN Hrvatska d.o.o., ČOP, Bračun, Titan nekretnine d.o.o. iza kojih isto stoji ruski kapital te turska poduzeća AR GROUP i Casta Istanbul-Dubai.


   LGN Hrvatska nudi zamjenu nekretnine, kao i Bračun, za zgradu u Slavonskom Brodu koju koristi MUP, ČOP predlaže centar za darovitu djecu, AR GROUP pristaje na kupnju, najam ili koncesiju radi izgradnje hotelsko turističkog objekta visoke kategorije, dok bi Casta izgradila luksuzni kompleks medicinsko rehabilitacijskog karaktera. Titan nekretnine iskazale su samo interes. Direktorica je Oksana Dvinskykh, a uvidom u poslovanje vidljivo je da je ovo veličinom malo poduzeće lani zabilježilo pad prihoda u odnosu na godinu ranije – i to za 51,4 posto.





Podsjetimo da je prostor Uvale Kovčanje proglašen lukom posebne namjene – vojne luke, pa se kompleks Kovčanje trenutačno koristi kao luka za Obalnu stražu, održavanje tečajeva i seminara za potrebe MORH-a i Oružanih snaga RH te povremene zajedničke vježbe pripadnika MUP-a i MORH-a vezane za obuku ronioca.



  


Susreti s ministrom


Da je Jadranka zainteresirana za prenamjenu ovog dijela otoka u turističke svrhe, najavio je nedavno i sam predstavnik Mihajlo Perenčević tijekom javne tribine u Velom Lošinju. Iako je glavna tema tribine bila prezentacija idejnog projekta hotela-nebodera u predjelu Punte u Velom, Perenčević se dotaknuo svih budućih planova Jadrankinih ulaganja, tako i uvale Kovčanje. – Bilo bi to prvi put nakon Prvog svjetskog rata da Kovčanje postaje kupališna zona, rekao je tom prilikom Perenčević.


   Može se samo nagađati što bi se tamo gradilo, budući da je riječ o izuzetno atraktivnom, i za razne oblike turizma idealnom prostoru veličine 400 tisuća četvornih metara o čijoj se vrijednosti može samo nagađati.   

Da je vrijednost četvornog metra turističkog zemljišta na Lošinju samo 50 eura, to bi bilo 20 milijuna eura. Ipak, cijena zemljišta na ovakvoj lokaciji je i do 250 eura po kvadratu, što znači da bi se za Kovčanje možda trebalo izdvojiti i do 100 milijuna eura.


   Kako doznajemo, razgovori ruskih investitora i predstavnika Ministarstva obrane po pitanju Kovčanja vodili su se već nekoliko puta. Štoviše, bliski izvori otkrivaju kako se ministar Ante Kotromanović često sastaje s predstavnicima Beta ulaganja.   

Interes za Velopin


Iz Ministarstva su nam tada odgovorili kako je preuranjeno govoriti o detaljima budući da još nikakve analize nisu napravljene, niti su odluke o prodaji donesene.


   – Jadranka je Vladi RH uputila pismo namjere za kupnju vojnog kompleksa Kovčanje na Malom Lošinju. U pismu namjere nisu iskazani nikakvi iznosi, niti se o njima razgovaralo. Ministarstvo obrane i Oružane snage RH tek trebaju odlučiti je li taj kompleks perspektivan ili neperspektivan za vojne potrebe, nakon čega će biti poznato i više detalja, rekli su u odgovoru na naš upit iz Ministarstva obrane RH.


   Osim uvale Kovčanje, »lošinjski Rusi« konkurenciju su dobili i na području luke Mali Lošinj – za Velopin, gdje bi u budućnosti trebala biti marina za plovila i megajahte.


   Državni ured za upravljanje imovinom do sredine rujna prikupljao je ponude inicijalnog interesa, pa je tako sada poznato da Velopinom osim Jadranke koja bi teren kupila i izgradila Eko marinu, gospodariti žele svi kao i u slučaju Kovčanja, izuzev LGN-a Hrvatske.


Prema nekim špekulacijama, postoji mogućnost da država objedini prodaju Uvale Kovčanje i Velopina te u isti paket doda i aerodrom Mali Lošinj. Time bi od investiranja vrlo vjerojatno odustali turski predstavnici i ostali jer im, za razliku od Jadranke, poslovanje aerodroma ne bi donosilo toliku korist.