Nebitno je da li je neku godinu bilo nekoliko posto više ili manje gostiju. Bitno je graditi i izgraditi turistički proizvod koji je održiv na duži rok i kojeg ćemo moći nuditi, po mogućnosti, za višu cijenu, a ne da konkurentnost održavamo spuštanjem cijena
– Takav je trend posebno izražen u padu grupnih aranžmana koji su za naše čvrste objekte najznačajniji za predsezonsko poslovanje. Znatno je kasnila i prodaja u segmentu alotmana i individualne prodaje, koja se je u konačnici i realizirala, ali po osnovi izrazito velikog last minut bookinga koji je većim dijelom nadoknadio minuse iz predsezone. Sve to stvara pojačanu dozu poslovne neizvjesnosti i nervoze te otežava planiranje. U tekućem mjesecu kolovozu planira se ostvariti otprilike isti broj noćenja kao i prošle godine, a vrlo dobro stanje rezervacija za rujan, uz dobre vremenske prilike, daje naznake da i ovu turističku sezonu možemo proglasiti rekordnom. Možda ne po svim fizičkim pokazateljima, ali sigurno po financijskim, jer uz bolje prosječne cijene očekujemo ukupno veće operativne prihode, uz nešto manje troškove, te povećanu dobit, u odnosu na 2012. To će dodatno učvrstiti poslovnu stabilnost Društva i naš optimizam, rekao je Miš te dodao kako se na tom temelju za narednu sezonu planira nastavak ulaganja, iako u nešto manjem obima u odnosu na zadnje dvije godine kada su ulaganja iznosila 80 milijuna kuna.
Nešto manja ulaganja planirana su kako bi se stvorili uvjeti za veću investiciju nakon naredne turističke sezone, ali i zbog toga što još nisu donijeti potrebni prostorno-planski dokumenti.
– Stoga se za pripremu 2014. godine planiraju kapitalna ulaganja u iznosu od 17 milijuna kuna, najvećim dijelom u Auto camp San Marino, i to kako bi se stvorile pretpostavke za povećanje kategorije objekta na 4 zvjezdice. U okviru te investicije se planira obnova i modernizacija preostalog centralnog dijela kampa te uređenje glavne šetnice i izgradnja tematskog zabavnog dječjeg parka. Ovim ulaganjima, AC San Marino će dobiti dodatne sadržaje koji mu nedostaju, posebno za vansezonsko poslovanje, zabavu i animaciju. Osim toga, planira se nabava dodatnog broja mobilnih kamp kućica. Osigurat će se i nova zaposlenost za 12-tak novih radnika, istaknuo je Miš, dodajući kako ohrabruju neke najave da euro zona polako izlazi iz recesije.
No, reći će i kako, prateći turističke tokove i iz razgovore s najznačajnijim europskim touroperatorima i agencijama, proizlazi da će se poslovanje u turizmu i narednim godinama odvijati otežano.
– Osobno, smatram i već duže ističem, da treba prestati s prioritetnim brojanjem noćenja koje svake godine postaje sezonska zanimacija. Nebitno je da li je neku godinu bilo nekoliko posto više ili manje gostiju. Bitno je graditi i izgraditi turistički proizvod koji je održiv na duži rok i kojeg ćemo moći nuditi, po mogućnosti, za višu cijenu, a ne da konkurentnost održavamo spuštanjem cijena. Pri gradnji tog ukupnog turističkog proizvoda, od velikog je značaja međusobno razumijevanje i suradnja, odnosno sinergija svih lokalnih »igrača« u destinaciji. I zaključno, s obzirom da Rab kao turistička destinacija, te Društvo Imperial sa svojim resursima i konstantnim ulagačkim aktivnostima, postaju sve prepoznatljiviji turistički proizvod na tržištu, s optimizmom gledamo i na poslovnu 2014. godinu, zaključio je čelni čovjek ove turističke tvrtke.