Ulaganja od 30-ak milijuna kuna u pripremu sezone

Otočni kampovi: Više kvalitete i kapaciteta, a cijene 2 do 5 posto veće

Alenka Juričić Bukarica

Rapski Imperijal će u svoja dva kampa ove godine uložiti 11,8 milijuna kuna, od čega najveći dio u Autokamp San Marino koji bi trebao dobiti i četvrtu zvjezdicu, a slijedi lošinjska Jadranka s ulaganjem od 10 milijuna u svoje kampove



RIJEKA Oko 30 milijuna kuna uložit će najveći otočni kampovi ove godine u pripremu turističke sezone, pokazuju podaci Kamping udruženja Hrvatske (KUH). Kamping sektor tako i ove godine nastavlja povećanje kvalitete svojih kapaciteta te stvaranje prepoznatljive kamping destinacije. 


   Rapski Imperijal, u čijem su sastavu dva kampa, u njih će ove godine uložiti 11,8 milijuna kuna, od čega najveći dio u Autokamp San Marino. Tako će se, prema planu investicija, obnoviti i modernizirati preostali centralni dio kampa, urediti šetnice, tematski dječji park, nabaviti šest mobilnih kućica s pripremom infrastrukture i ostalo.


Ove godine se u Imperialu nadaju podizanju kategorije kampa San Marino na razinu 4 zvjezdice, s time da će se kapacitet povećati za šest mobilnih kućica, a cijene za minimalnih 3 posto. Lošinjski pak Jadranka kampovi u pripremu ove turističke sezone ulažu oko 10 milijuna kuna, s time da su cijene u postotku podignute za 5 posto. 


  Nove premium parcele




U Zimskom kampu Čikat uređuje se novih 50 superior parcela te sanitarije za zimski period, kao i infrastruktura. U kampu Slatina bi sezonu trebalo dočekati novih 20 premium parcela, u kampu Baldarin se ulaže u infrastrukturu, a 20 novih premium parcela dobiva i kamp Bijar.


Kapaciteti u mobilnim kućicama se neće povećavati, a kampovi ostaju na sadašnoj kategoriji. Od ove sezone također svi Jadrankini kampovi imat će besplatan Wi-Fi pristup internetu. 


   Cresanka, Cres, pak, za ovu turističku sezonu u kampove će uložiti 4 milijuna kuna. Planiraju proširenje trgovačke ponude i programe animacije te izgradnju sanitarnog čvora za korisnike plaže u kampu Kovačine.


Uredit će se novih 70 parcela i postaviti šest novih dvostrukih mobilnih kućica. Kapacitet kampa Kovačine se time povećava za 250 osoba. Kategorije kampova se neće mijenjati, a navode i kako se neće dizati cijene. 


   I Hoteli Baška ulažu u svoje kampove Bunculuka i Zablaće. U kampu Zablaće uređuje se novih 50-ak parcela te u suradnji s Elektroprimorjem eventualno pojačanje kapaciteta električne energije. 



Kvarner je po ostvarenom fizičkom prometu u kampovima druga kamping regija u Hrvatskoj. Ipak, oko polovice prometa u kampovima se ostvari u Istri. Ondje su i najveći kamping kapaciteti, a bogme i ulaganja. Najveće turističke firme na Poluotoku u svoje će kampove uložiti čak oko 190 milijuna kuna. Tako Maistra, inače dio Adrisa, ulaže oko 70 milijuna kuna, a Riviera Poreč, dio Valamara, 44 milijuna kuna.



  


PDV na smještaj


U Naturistički kamp Bunculuka ove godine se ulaže oko 1,5 milijuna kuna, i to u parceliranje 14 parcela sa strujom, vodom i odvodom, 30 parcela sa strujom i vodom, postavljanje instalacija i ormarića s priključkom struje i vode u zoni gdje dosad nije bilo priključaka, uređenje ceste kroz šumski dio kampa te postavljanje novog hidrantnog voda i vanjske rasvjete te, u konačnici, i natkrivanje potoka koji prolazi kroz kamp što će biti iskorišteno kao dodatna parking zona za kamp mjesta.


Bašćani ove godine neće povećavati smještajni kapacitet u mobilnim kućicama. Kažu, za sezonu 2013. postavili su 18 novih mobilnih kućica. Cijene su također podigli minimalno, u prosjeku za 5 posto, što se u pravilu odnosi na mobilne kućice zbog dobre popunjenosti. 


   U puntarske kampove Pila i Konobe također se ulaže 1,5 milijuna kuna, i to u infrastrukturu te podizanje kvalitete u ugostiteljsko-trgovačkom segmentu. Kapacitet se ne mijenja, kao ni kategorizacija, a kažu ni cijene. U kampu Njivice radi se na dodatnom proširenju kampa za nova tri hektara, što bi trebalo biti završeno za sezonu 2015. 


   Inače, s obzirom na dizanje PDV-a na smještaj od ove godine, u kampovima ukazuju kako povećanje cijene od 5 posto ustvari znači rast od 2 posto jer razliku »pojede« država.