Rok 9. studenoga

Imperial Rab treći put u prodaji, cijena i uvjeti nepoznati

Ivor Balen

Foto Arhiva NL

Foto Arhiva NL

Posljednja cijena bila je 250 milijuna kuna za dionice i 200 mil. ulaganja, uz uvjet podizanja svih kapaciteta na 4 zvjezdice. Ovog puta cijena i uvjeti bit će poznati tek po dostavi pisama namjere. Iz Grada Raba prigovaraju što nisu informirani o novom pokušaju prodaje, a ukazuju i na neobičan, izborni tajming za tako važnu stvar



RAB  Imperial Rab, najveće turističko poduzeće i jedan od dva najveća poslodavca na otoku te jedna od najvećih hotelskih kuća u ovom dijelu Jadrana, ponovo je u prodaji. Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) objavio je javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju dionica trgovačkih društava u vlasništvu Republike Hrvatske, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka i Centra za restrukturiranje i prodaju, provedbom postupka javnog prikupljanja ponuda.


Društva koja se prodaju su dubrovački Maestral d.d. i rapski Imperial d.d. Nisu objavljene cijene ni uvjeti prodaje, već samo ukupna nominalna vrijednost 68,26 posto, odnosno 352.011 dionica Maestrala od 70.402.200 kuna, te 50,08 posto, odnosno 318.446 dionica Imperiala od 127.378.400 kuna. CERP poziva zainteresirane investitore da iskažu svoj interes dostavom pisma namjere do 9. studenog u 15 sati.


Niz nepoznanica


– Nakon što CERP prikupi pisma namjere za kupnju dionica gore navedenih društava te se donese Odluka o početnoj cijeni, uvjetima i provedbi postupka javnog prikupljanja obvezujućih ponuda, samo investitori koji su u roku dostavili pisma namjere, bit će pisanim putem pozvani na podnošenje obvezujućih ponuda za kupnju dionica predmetnog društva, stoji u objavi CERP-a, uz napomenu da se danom predaje pisma namjere smatra dan zaprimanja pisma u CERP-u te da se pisma predana izvan navedenog roka neće uzimati u razmatranje. To znači da ovoga puta, u početnoj fazi prodaje, još nije poznata cijena po kojoj Država želi prodati većinski paket dionica Imperiala, kao ni uvjeti prodaje.




Podsjetimo, ovo je treći put da se Imperial pokušava prodati. Prva dva pokušaja propala su prošle i početkom ove godine, kada je poslano 10 pisama namjere u prvom i četiri u drugom slučaju, ali do prodaje nije došlo. Prvi put iza pisama namjere nije uslijedila niti jedna obvezujuća ponuda, a drugi put jedna, ali nevaljana.


Cijena koju je do sada postavio CERP bila je oko 250 milijuna kuna za dionice i 200 milijuna kuna ulaganja uz uvjet da se svi kapaciteti tvrtke podignu najmanje na četiri zvjezdice i da se ulaganja realiziraju u roku tri godine. Nakon što su dosadašnji pokušaji prodaje propali, počelo se spominjati da su cijena i uvjeti ipak previsoki. Iako to nikad nije službeno objavljeno, neslužbeno se nagađalo da su među interesentima za Imperial i neke od vodećih hotelskih kuća u Hrvatskoj.



Imperial d.d. imao je u 2014. godini 120,6 milijuna kuna prihoda i 106 milijuna rashoda. Prihoda je bilo dva milijuna (1,6 posto) manje nego u 2013. godini, a rashoda 2,1 milijun, odnosno 1,9 posto manje. Neto dobit bila je 11,7 milijuna kuna, odnosno 100.000 kuna ili 0,8 posto viša u odnosu na godinu prije. Ove godine iz Imperiala cijelo ljeto dolaze podaci o značajnom rastu broja noćenja i za desetak posto, pa se očekuje možda i rekordna sezona.Posljednjih dana raste cijena dionice Imperiala. Na dan 1. listopada cijena je bila 440 kuna po dionici, a jučer 507 kuna.


Gradu ni riječi


Kako ističe gradonačelnik Nikola Grgurić, Grad Rab nije službeno upoznat s činjenicom da je u tijeku treći pokušaj prodaje.


– Kao gradonačelnik sam još pije nekoliko mjeseci pisanim putem zatražio sastanak u DUUDI-ju, ali odgovor nikad nisam dobio. Imperial je jedna od najvažnijih tema za gospodarstvo grada i otoka Raba i brojne obitelji i poduzetnike koji uz Imperial egzistiraju i ovise o njegovom statusu, snazi, stabilnosti i kvaliteti. Stoga mi je žao da nije bilo vremena, a ni volje da se ta važna problematika stavi na dnevni red i barem ključni čimbenici upoznaju sa situacijom, kaže Grgurić, kojem je simptomatično i to da je treći pokušaj pokrenut pred parlamentarne izbore.


– U vrijeme kampanje za takvu jednu temu i važnu problematiku u najmanju ruku nije pogodan trenutak, pogotovo što je dan nakon izbora postavljen kao krajnji rok za predaju ponuda. Ono što je apsurd i kontradikcija svih informacija preko medija, jer jedino takve imamo, jest da je ravnatelj DUUDI-ja Mladen Pejnović rekao da prodaje neće biti. Ovim natječajem se dokazuje suprotno pa se postavlja pitanje je li DUUDI već pronašao strateškog partnera. Ako je partner pronađen, tvrtka i lokalna samouprava trebali bi biti upoznati s time. Postavlja se pitanje zbog čega se to rješava na ovaj način, bez informacija, rekao je Grgurić.