Opatijski hotelijeri o portalima za grupnu kupnju

Trodnevni delux paket za 200 eura – promocija ili prostitucija hotela?

Marina Kirigin

Dok jedni u tome vide marketinšku prednost i mogućnost ekspresnog popunjavanja »rupa«, drugi smatraju da depilacije, ćevapi i odmor u luksuznim hotelima nikako ne idu zajedno te da se hoteli time obezvređuju i prostituiraju



OPATIJA   U Opatiji se ove sezone moglo i može ljetovati vrlo povoljno – to potvrđuju web portali za grupnu kupnju (Kolektiva, Crnojaje, Megabon) na kojima su istaknuti popusti aranžmana i smještaja u hotelima podno Učke, a koji sežu i preko 50 posto.


Cijene smještaja po osobi u dvokrevetnoj sobi u hotelu s dvije zvjezdice na bazi polupansiona iznosile su oko 200 do 250 kuna po danu. Neki su hotelijeri, ponudivši tako i više od 50 posto popusta na smještaj možda dosegli donju točku rentabilnosti, no i dalje smatraju kako je uvijek bolje imati punu negoli praznu sobu.


S druge strane, ugostitelji, prodavači izleta, kažu da takva politika trajno narušava image destinacije i dovodi goste slabe platežne moći koji nisu dobri potrošači. Koji je razlog oglašavanja i prodaje na web portalima za grupnu kupnju u jeku turističke sezone, upitali smo opatijske hotelijere koji se na web portalima s popustom u mjesecu kolovozu ipak nešto manje oglašavaju.




Početkom ovog tjedna važeća ponuda bila je ona Vienna International grupacije u njihovim četverozvjezdanim zdanjima Bristolu i Astoriji. Po cijeni od 1.499 kuna ponudili su dva noćenja s doručkom za dvije osobe u deluxe sobi s pogledom na more, bogati buffet doručak, 50 kuna voucher za wellness, besplatno korištenje wellness centra Hotela Bristol te bazena s grijanom morskom vodom Hotela Opatija, pri čemu se navodi da je  akcijska cijena polupansiona 83 kune. Zbog čega se odlučuju na web portale za grupnu kupnju i nude usluge po cijenama sniženim i do 50 posto, pitanje je koje je postavljeno i direktorici Vienna International grupacije Loredani Perčić. Je li razlog slaba popunjenost hotelskih objekata u jeku sezone ili je to samo dobar marketinški trik, samo su neka od postavljenih pitanja.


Dvije prednosti


– Portali za grupnu kupovinu postali su značajan kanal prodaje koji ima dvije prednosti. Prva je svakako ona marketinška, budući da se ponude vrlo često promoviraju ne samo online, nego i putem drugih medija, kao što je primjerice televizija, čime se hotel pojačano oglašava, a bez dodatnih troškova. Druga prednost, podjednako bitna, je ta što ovaj kanal prodaje omogućava brzo popunjavanje »rupa« u relativno kratkom vremenu, jer ma koliko hotelijer pokušavao osigurati kontinuirani buking, uvijek postoje slabije popunjeni periodi – stoji u odgovoru Loredane Perčić, koja kaže da su oni izuzetno zadovoljni turističkom sezonom.


– Sveukupno gledano, financijski rezultati premašuju prošlogodišnje. Dobar financijski rezultat dodatni je razlog da si povremeno možemo priuštiti prisutnost na kanalima za grupnu kupovinu i tako osigurati kontinuitet punjenja – zaključuje direktorica ove opatijske grupacije.


Najveći opatijski hotelijer – Liburnia Riviera Hoteli – isto tako čitavog srpnja imao je istaknute ponude s 50-postotnim popustom. Mnogi su komentirali kako je cijena noćenja u Opatiji samo nešto manja od jednodnevnog najma ležaljki i suncobrana u nekim razvikanijim dalmatinskim mjestima.


Degradiranje destinacije


Ipak, u Opatiji postoje i oni hotelijeri koji ne žele podleći ovim tržišnim trendovima i ne oglašavaju se na web portalima za grupnu kupnju, posebice ne u špici sezone. Smatraju da ovaj način spuštanja cijena degradira kompletnu turističku destinaciju. Milenij hoteli upravo zato zaobilaze prodaju na portalima za grupnu kupnju.


– Stav i poslovna politika naše kompanije je da se s navedenim portalima ne surađuje jer smatramo da se naš proizvod na taj način obezvređuje i prostituira. Smatramo da grupna prodaja popusta na depilacije bikini zone, ćevapa u raznim pečenjarnicama i odmora u luksuznim hotelima s pet zvjezdica nikako ne idu zajedno. Pozicioniranje proizvoda dugotrajan je proces koji se sastoji u pažljivom odabiru u kojem »društvu« će se proizvod nalaziti te će ga tako cijeniti i krajnji korisnici, a portali za grupnu kupnju donijeli su veliki nered na tržište hotelskih usluga – smatraju u Upravi Milenij hotela.