Češki investitor ulazi u projekt težak 110 milijuna kuna

Gradnja marine u Novom Vinodolskom počinje do kraja godine

Anto Ravlić

O finalnom konceptu marine još uvijek razmišljamo. No, detaljnije podatke za sada ne bismo iznosili u javnost. Broj vezova ostaje kako je bilo i planirano, kaže direktorica firme Nautica Mare Klaudija Matuč



NOVI VINODOLSKI » Marina u novljanskoj luci počet će se graditi do kraja godine, doznali smo od Klaudije Matuč, direktorice zagrebačkog poduzeća »Nautica Mare« koje posluje u sklopu češkog »Triplom holdinga«.


  – Prvi brodovi uplovit će u marinu u 2016. godini, najavila je direktorica Matuč.


  Podsjetimo da je češki koncern ove godine kupio firmu »Nautica Mare«, a time i pravo na gradnju marine. Bivši vlasnici godinama su prolongirali gradnju te su praktično bili prisiljeni prodati firmu ove godine jer bi u suprotnom izgubili 13 milijuna kuna koji su 2008. godine dati kao jamstvo za koncesiju odnosno gradnju marine.




  Hoće li novi vlasnik koji je već postavio ploču gradilišta u novljanskoj luci mijenjati projekt?


 


 Koncesija 25 godina


– O finalnom konceptu marine još uvijek razmišljamo. No, detaljnije podatke za sada ne bismo iznosili u javnost. Broj vezova ostaje kako je bilo i planirano, kaže Matuč.


Prema prijašnjim planovima baratalo se s ulaganjem od 100 milijuna kuna. Zamišljeno je da novljanska marina ima 260 vezova plus 200 mjesta na suhom vezu. »Nautica mare« najavila je zapošljavanje pedesetak ljudi. Koncesija se izdala na rok od 25 godina.



Po kuloarima u Novom Vinodolskom se moglo čuti da gradnja još nije započela jer se na natječaj investitora nitko od građevinara nije javio.


  – Dobili ste krive informacije. Dapače, na pozivni natječaj su se javile eminentne hrvatske građevinske firme. Mislim da je u kriznim vremenima svima stalo do posla, kaže Matuč.



  Projekt je predviđao niz sadržaja u sklopu novljanske marine. Prostor za servis brodova i čišćenje motora i opreme, benzinska postaja, trgovina nautičke opreme, dizalica, punkt za opskrbu plovila hranom i pićima, natkriveni parking i 24 satno čuvanje plovila, skladište za odlaganje opreme plovnih objekata, radionica za popravak jedara, ured za iznajmljivanje plovila, servis za čišćenje brodova, restoran, trgovina, frizersko-kozmetički salon, turistička agencija… Ostaje vidjeti vidi li novi investitor u svojim planovima iste sadržaje.


 


 Širok spektar poslova


Često se može čuti pitanje tko je investitor u marinu? Radi se o češkom holdingu sa sjedištem u Pragu. Spektar poslova je zaista širok, no u prvom planu je energija. Električna i toplinska. Česi posreduju u trgovini gorivom, energijom i biogorivom. Holding ima solarne elektrane u Rumunjskoj. Jedna od djelatnosti je financijski konzalting. Česi se bave i proizvodnjom i trgovinom konstrukcijskih elemenata u građevinarstvu. U čitavom poslovanju ima i malo egzotike. Prodaju peruansko bilje i zastupaju peruanske metode liječenja. Nekako najbliža djelatnost novljanskoj marini je posao s mobil homovima. Dakle, imaju iskustva i u turizmu.


  Podsjetimo da bi se ovih dana trebala raspisati koncesija za gradnju marine Muroskva kapaciteta 170 vezova. Prvi favorit za dobivanje koncesije je švicarski investitor. Prvi brodovi bi u marinu na istočnom ulazu u Novi također trebali uploviti 2016. godine. Nakon godina čekanja, oklijevanja, buđenja i gašenja nade o Novom kao nautičkom centru, čini se da se ipak nešto događa. Kakva bi to lijepa priča bila da Novi Vinodolski za dvije godine postane dom za 430 brodova