Konferencija

ZDRAVSTVENI TURIZAM Vrhunski stručnjaci na 7. CIHT-u u Selcu

Slavica Bakić

Dominantne teme ovogodišnjeg susreta hrvatskih i stranih stručnjaka iz područja zdravstva, turizma, marketinga i obrazovanja bili su brendiranje, marketing, zdravlje i turizam



Međunarodna konferencija o zdravstvenom turizmu – CIHT u organizaciji Turističke zajednice grada Crikvenice, Klastera zdravstvenog turizma Kvarnera, Thalassotherapije Crikvenica i Poliklinike Terme Selce, održana je ove godine sedmi put. Dominantne teme ovogodišnjeg susreta domaćih i stranih stručnjaka iz područja zdravstva, turizma, marketinga i obrazovanja bili su brendiranje, marketing, zdravlje i turizam. Podršku CIHT-u i ove su godine dali predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović, Ministarstvo zdravstva i Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica, Primorsko-goranska županija, Turistička zajednica Kvarnera, Grad Crikvenica i tvrtka Hoteli Jadran.


Prvi put CIHT je održan u Selcu, u novouređenom Hotelu Katarina, a budući da ove godine Poliklinika Terme Selce obilježava 30. godišnjicu postojanja i rada, dvodnevnu konferenciju otvorila je prim. dr. Vlasta Brozičević predavanjem o ovoj zdravstvenoj ustanovi koja je velikim dijelom zaslužna za imidž Rivijere Crikvenica kao destinacije zdravlja.


Hrvatska perspektiva




Među domaćim predavačima bile su i dr. Milena Peršić, profesorica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, koja je govorila o istraživanju o kvaliteti i konkurentnosti usluga Kvarnera u zdravstvenom turizmu, te Nada Telišman Košuta, viša suradnica na Institutu za turizam u Zagrebu koja je predstavila rezultate TOMAS istraživanja pod nazivom »Zdravstveni turizam 2018.: stavovi i potrošnja posjetitelja u Hrvatskoj. Đurđica Šimičić govorila je o projektu integralnog upravljanja kvalitetom destinacije koja uključuje analizu destinacije, analizu mišljenja stanovnika i partnera te mjerenje, izradu i implementaciju sustava kvalitete destinacije. Destinacija uključuje više članica (turističke zajednice, turističke agencije, zdravstvene ustanove…) gdje svaka od njih nosi suodgovornost za uspješnost destinacije. Certificirani web analitičar i stručnjak za Google Analytics Robert Petković govorio je o iskustvu posjetitelja internetske stranice u zdravstvenom turizmu te analizi istih putem Google Analytics alata. Željko Rotim, predsjednik Hrvatskog drušva za estetsku medicinu govorio je o ulozi estetske medicine u zdravstvenom turizmu, Ognjen Bagatin, predsjednik Uprave Polikline Bagatin o europskom iskustvu pacijenata i inovacijskom kongresu, dok je Dejan Andrić, predsjednik Uprave Poliklinike za baromedicinu Oxy predavanje posvetio temi hiperbarične terapije kiskom u kliničkoj praksi u Hrvatskoj i Primorsko-goranskoj županiji. Izuzetno zanimljivo bilo je i predavanje Mate Cara, zamjenika ministra zdravlja koji je svoje predavanje naslovio »Interakcije politike, strategije i zdravstvenog turizma«.


Svjetska perspektiva


I ove godine na CIHT su stigli i stručnjaci iz drugih zemalja, ovaj puta iz SAD-a i Velike Britanije. Prvoga dana konferencije izuzetno zanimljivo predavanje o načinima mjerenja uspjeha u turizmu turizmu održao je Doug Lansy iz SAD-a, stručnjak za strateško brendiranje, marketing i iskustvo posjetitelja.



Ove godine Klaster zdravstvenog turizma, jedan od organizatora konferencije, počasnu titulu ambasadora Klastera, dodijelio je Elizabeth Ziembi i Irvingu Stackpoleu. Ova titula predstavlja simboličnu zahvalu na podršci i promociji zdravstvenog turizma Kvarnera i Republike Hrvatske.



On je vodio i dvije radionice naslovljene »Destinacijski laboratorij za razvoj« i »Kreativno rješavanje problema«. O radu dviju velikih američkih bolnica koje značajne prihode ostvaruju od medicinskog turizma govorili su dr. Mario Škugor, voditelj je Catherine & Edward Lozick zavoda za endokrinologiju i metabolizam te voditelj Centra za obrazovanje pri Klinici u Clevelandu (Ohio) te Rahul Kashyap, znanstvenik i liječnik Intenzivne medicine s akademskim zvanjem docenta anesteziologije u Mayo klinici u Minnesoti, koji je predstavio model skrbi Klinike Mayo. Elizabeth Ziemba, predsjednica i osnivačica Medical Tourism Traininga govorila je o vrlo aktualnoj temi akreditacija bolnica i klinika, dok je Irving Stackpole, predsjednik Stackpole&Associates predavanje posvetio temi personalizacije i digitalizacije i njihovom utjecaju na promjenu iskustva pacijenata. Ovo dvoje američkih stručnjaka vodilo je i radionicu pod nazivom »Konkurencija unutar klastera«.



Vrlo zanimljivo bilo je i predavanje Marca Ortmansa iz Velike Britanije o građenju budućnosti brenda. Ortmans je savjetnik je u izradi strategije brendiranja i komunikacijskoj politici brendiranja i predsjednik je GEN UK-a, a vrlo je zanimljiva njegova biografija budući da je sudjelovao je u pokretanju brojnih projekata poput popularnog nogometnog natjecanja Lige prvaka, a stvorio je i brand satelitskog programa Satellite TV, danas poznatijeg kao Sky.


Perspektivu zdravstvenog turizma Hrvatske kroz oči inozemnog gosta iznio je Paul Bradbury, direktor Total Media Clustera. Govorio je o neiskorištenom potencijalu Hrvatske kao destinacije zdravstvenog turizma zbog, između ostalog, nepostojanja jedinstvenog nacionalnog brenda. Navodeći Maleziju kao primjer dobre prakse, predavač je predložio da priče ljudi kojima su kvalitetne usluge hrvatskih zdravstvenih ustanova unaprijedile kvalitetu života budu najbolji alat promocije hrvatskog zdravstvenog turizma.


Ziembi i Stackpole počasni ambasadori Klastera


Slika 2: Povelju Irvingu Stackepolu i Elizabeth Ziembi predao je predsjednik Klastera Vladimir Mozetič